Jeg satt og leste på EuroBonus AmEx Platinum kortet da jeg vurderer dette. Da kom jeg over en side hvor det stod at man i tillegg til å tjene 20% EB poeng på alle kjøp, tjener 1 Rewards poeng hos AmEx per krone man bruker. Jeg fant og ut at 5 AmEx poeng kunne overføres til 1 EB poeng. Hvis min gamle skolematte er rett, vil ikke dette tilsvare en opptjening på 40% EB poeng på alle kjøp med et EB AmEx Platinum kort? Eller er det noe jeg bommer på? Takk for evt hjelp
SAS Amex Plat gir 20 EB per 100-lapp, rene Amex-kort (som ikke er co-brandet) gir Membership Reward poeng.
Ok, det gir litt mening. Men det betyr egentlig da at alle Amex kort gir 20% EB sånn indirekte? Om man gjør om alle Amex poeng til EB poeng?
Nei. Det betyr at vanlige AmEx-kort med Membership Rewards kan gi 20 EB-poeng per 100 kroner ved overføring til EuroBonus. Kortene som er co-brandet med SAS gir ikke dette (disse gir KUN den publiserte EB-opptjeningen. Det samme gjelder AmEx Green (dette gir i utgangspunktet ingenting, men kan få det mot at du betaler litt ekstra og melder kortet inn i Membership Rewards). Du finner forøvrig en oversikt over en del kort her, om du ikke har sett den allerede.
Takk, skal sjekke den oversikten Det jeg mente over var at siden alle de "vanlige" Amex kortene gir 20 EB poeng per 100kr, altså 20%, vil det tilsvare et EB Amex Platinum? Man går vel glipp av CT og kanskje noe mer, men kanskje det er noe for folk som ikke vil betale 1700kr/år for 20% EB?
Jeg vil si at eksemplet er mer feil enn å si 20%. Antallet EuroBonus-poeng du får tilsvarer jo faktisk 20% av antall kroner du bruker. Så om forholdet antall EB-poeng mottatt/kroner brukt omtales, er det ikke feil å skrive 20%. Som indaha poengterer har dette ingenting med Trumf å gjøre, så å si at det tilsvarer 20 trumfkroner/277 EB-poeng er i alle fall 100% feil.
20 EB poeng er for meg ikke verdt 20,- , hvilket ville vært 20% av 100,- for meg. Men U know what, sorry at blanda meg inn denne samtalen, ikke viktig i det hele tatt! Tullete å kverulere om dette på en lørdag.
eg tenker også på EB poeng i % av omsetning i kr, dvs 15% poeng med MC og 20% poeng med Amex. Dette er ikkje ein kroneverdi, men ein poengverdi, og det er berre ein måte å tenke på. Sjelden 1 kr= 1 Eurobonuspoeng, må i såfall vera om eg mangler 500 poeng for å bli gull eller diamant.
Du snakker om Trumf skjønner jeg Det er ikke Trumf jeg snakker om. Det jeg mener er at man får 20% EB med disse kortene. Man får 1 Amex poeng per krone og 5 poeng blir 1 EB. Da vil dette si at man får 20% EB av kjøpesum Trumf har ikke noe med dette å gjøre.