Dobbel booking mulig?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av alfa, 29. april 2024.

  1. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, hvis man har ordinære økonimibilletter for en gruppe personer på en enkeltflight/tur i *A som ikke kan refunderes, og så finner man bonusbilletter i business på samme reise (men ikke for alle). Er det mulig å booke bonusbillett på en flight hvor man allerede har en billett i en annen klasse for samme person/navn?

    Man vil jo for det første ikke kansellere de ordinære billettene før man vet man har fått booket bonusbilletter, og hvis man i tillegg bare finner bonusbilletter til noen i reisefølget så får man kanskje ikke kansellert billetten til enkeltpersoner på en billig-booking uansett.
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,241
    Likes mottatt:
    5,437
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mulig.

    Men.

    Flyselskapene kan finne på å kansellere den ene eller den andre bookingen, men etter min erfaring ikke med det samme. (Hvert fall ikke SAS)

    Tror ikke det skal være vanskelig å avbestille deler av en økobooking, så min fremgangsmåte hadde blitt:

    Book bonusbilletter.
    Splitt opp økobooking etter behov.
    Kanseller billettene til de som har fått nye bonusbilletter.

    K
     
    btm, eventyrer and alfa like this.
  3. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Takk!
     
    democomputer liker dette
  4. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har kansellert slike bonusreiser for meg uten så mye som et varsel en gang tidligere, så følg i hvert fall nøye med på om det skjer noe med bookingen.
     
    alfa liker dette

Del denne siden