Avogtil må man DYPT ned i classic.sas for å få lignende endringer til å sitte. Spesielt med TPC settings virker det som noen databaser kriger med hverandre om hvem som skal være sjefen.
Denne kampanjen skaper noen eksistensielle spørsmål! I fjor var det mye enklere for da var det overlapp mellom F&F og 4x statuspoengkampanjen og da var diamanten innenfor rekkevidde for 7000kr t/r LAX i Plus. I år er det verre 1 t/r i Business Smart til LAX gir 45 000 poeng og koster ca 20 000 kr 2 t/r i Plus Smart til LAX gir 60 000 poeng og koster ca 20 000 kr. Med Amex Elite blir det jo uproblematisk å nå 90 000 statuspoeng med 2 turer til LAX. Er det verdt 20 000 kr for å være diamant? Jeg har ikke tid å reise til LAX før de to siste helgene i februar. Problemet da er om grensekontrollen i USA vil problematisere at jeg kommer frem og tilbake med så korte intervaller? Spesielt siden jeg allerede har forlatt USA 09.februar ..... Livet er fult av oppkonstruerte vanskeligheter. Er diamanten så attraktiv at jeg skal sitte i Plus t/r LAX?
Du får mange fine hotellovernattinger, betalte GT-er i økonomi og flyreiser rundt i Europa for 20.000 kr.
Nå skal jeg være littegrann voksen her. Det blir ingen vane. Nei. Det er ikke verdt 20.000 kroner å bli diamant. Ikke for vanlige lønnsmottakere som sikkert de fleste oss her er. Som meg. Jobber i staten. Det er gøy med diamant, jeg koser meg med hver eneste gratis cola zero i Go. Men det er nesten det eneste jeg merker til det. Beklager hvis det var et svar du ikke ville ha.
Jeg var så heldig å ha en F&F bestilling til LAX inne før denne kampanjen ble lansert. Den sørger for at jeg (med MC premium) har gull i boks. Har tenkt tanken om det er noe poeng i fly en ekstra runde, bare fordi man kan. Men selv om jeg er glad i å fly, så mener jeg at regnestykket ikke går opp. Verdien av diamant er rett og slett minimal sammenlignet med gull. Jo, det er gøy å få gratis drikke, enda mer gøy hvis personen ved siden også får. Det å kunne besøke en lounge ved ankomst har litt mer verdi for en som meg som ikke liker å spise noe som helst første timen etter at jeg har stått opp. Da passer det fint å fly for eksempel TRD-OSL og så spise litt. Men, der også, til og med når man svir av flyplasspriser på frokost, kan man spise maaaaange frokoster til prisen det koster å fly for å oppnå diamant. Når det gjelder grensekontroll, så hadde jeg en LA-tur og en NY tur tett på hverandre tidligere i år. Fikk kun en "welcome back" da jeg kom til NY. Så det bør i grunn ikke være noe problem.
Skjønt, hvis de tre turene jeg har siste uka i oktober hadde vært i november i stedet for, så hadde jeg nok slengt meg på lavpriskalenderen jeg og. Se, jeg sa det ikke skulle bli en vane å være voksen. Lenge leve irrasjonalitet!
Jeg er (dessverre) helt enig med deg . For min del ryker diamanten i år, men akter ikke å bruke 20.000 penger for å beholde den. Så lenge LTG ikke er truet får det stå til, selv om det blir vondt å bytte bagasjelapper til gullfargede i stedet for svarte
Du trenger da ikke bytte bagasjelapper! For noen år siden var det noen som prøvde å selge gull og diamant bagasjelapper på Finn.no ..
Er argument mot EBD for min del er at det har null verdi utenfor SAS, slik det har blitt reiser jeg mye *A og ikke SAS. Da har jeg veldig lite igjen for den ekstra statusen.
Nå når poengkontoen omtrent renner over, så er den viktigste grunnen (for meg) til å beholde EBD at poengene ikke går ut på dato. På en annen side, så er det vel lite trolig at jeg sitter på poeng i over 5 år.
Samme her, og mailen kom i forrige uke. Merkelig at de gjemmer bort 2x grunnpoeng nederst i mailen. Som andre har sagt: det er ingen registreringslink. Akkurat som i covid tiden hvor de heller ikke gjorde registering nødvendig. Alle får nok dobbelt i hele perioden dette gjelder.
Å melde seg av alle nyhetsbrev når man er innlogget hos SAS, kan hjelpe. Etter at du melder deg av, og deretter melder deg på igjen. Vi som kjenner databaser, tenker at dette trigger en oppdatering hvor brukeren din først får slettet feltet for nyhetsbrev (som kanskje ikke står med riktig innhold idag), og deretter re-populeres feltet når du melder deg på igjen.
Enig! Man kan mene mye rart om SAS, men de er veldig rause på utløpstid sammenlignet med feks hotell kjeder og andre flyselskap