Da venter vi i spenning. Har et par turer i desember som jeg vurderer å oppgradere, men gir ikke så mye mening å gjøre det for poengenes skyld, hvis det ikke dobles..
Jeg har følgende jobbtur i desember: 6th December BGO-OSL 16:50 SK 278 OSL-CPH 18:55 SK 1477 CPH-GOT 21:00 (55m) SK 446 8th December: GOT-CPH 09:40 SK 443 CPH-BGO 11:40 SK 2864 Vil det lønne seg for meg å betale 5x390kr for å sikre meg disse ekstra poengene? Til informasjon er arbeidsgiver kjip lar oss kunn reise på SAS Go Smart. (2500x2) eller (5000x2) Edit: Er EBS og sikter mot EBG
Man får ikke poeng etter ny klasse om et poengbud går inn, men om et pengebud går inn så får man poeng etter ny klasse. Også veldig interessant for meg å vite feedback på dette fra folk som prøver det da jeg har 5 go-light reiser i doble statuspoeng perioden som jeg lurer på om jeg skal legge inn pengebud på.
Jeg hadde lett lagt inn bud på utenlandsrutene EDIT: Etter reglene tjener du 250 poeng ekstra i Skandinavia. Så da betaler du 390kr for 250x2 poeng + opprinnelig reiseklasse x 2
Man får ikke poeng etter oppgradert klasse som før, man får poeng for opprinnelig klasse pluss poeng for selve oppgraderingen for penger. Poengene man får for oppgradering varierer riktignok etter om man oppgraderer til Plus eller Business og etter destinasjon, men siden resten blir utbetalt etter opprinnelig klasse får man mye mindre poeng enn før hvis man reiser for eksempel GO Light.
Er det noen som har mottatt doble statuspoeng for gjennomførte flyvninger nå i november? Hvordan vises det isåfall? Poengene fra tirsdagens legs tikket inn i dag, men kun med ordinær opptjening. Antall statuspoeng har heller ikke økt mer enn antall basispoeng mottatt.
Jeg fikk oppdatert min saldo i dag for en tur 3. nov. Ingen info i oversikten om 2x, men progresjonen mot kort er oppdatert med 2x. Jeg har et excelark der jeg følger med, så er sikker på at jeg har fått dobbelt. Hadde jo ikke tro på diamant denne perioden, men med 2x ut februar ser prognosen ganske grei ut. K
Interessant observasjon. Enten har jeg telt feil tidligere, ellers mangler jeg også 2 flights. Pensjonistgullet har flyttet seg til en ny dato..
Oppgradert med minimumsbud for penger fra Go til Plus innenlands i Norge. Har fått utbetalt 313 poeng for dette, altså ikke 2x på dette beløpet ser det ut til.
"Utbetalingen" (ekstrapoeng) skal vel være 250x1,25 = 313. Spørsmålet er om du i tillegg har fått 313 grunnpoeng som du ikke ser som "utbetaling"
Statustelleren har også økt med 313 poeng, så det er ikke dobbel statusopptjening på Upgrade Incentive
En tur til registrert, ikke synlig med noe dobbelt under aktiviteter, men progresjon mot gull/diamant er riktig registrert med dobbel opptjening. K
Jeg tenker å dra en tur til LA for å sikre diamanten, men det holder med poeng en vei. Utfordringen er at enkeltreise koster det samme som t/r, så jeg vurderer å bestille business ut og go hjem, og ta en no-show for go-billetten. Har allerede bestilt retur i business med FP4 for 36.000 poeng. Er det noen som har forsøkt tilsvarende, og kan bekrefte at man får poeng for utreise selv om returen droppes?
Kona måtte endre retur på en t/r-reise med SAS Go Light. Etter tips fra SAS gjennomførte hun utreise, og kansellerte deretter returen. Fikk både poeng for utreisen og penger tilbake for skatter og avgifter. Gjaldt en reise til Europa, om det kan ha noen betydning.
Hvor lenge må men egentlig vente med å etteregistrere flighter? 6 dager, og ingen poeng eller noenting på poengoversikten…
Merkelig at ikke slikt alltid går automagisk. Mandagens flight er ikke kommet inn, mens tirsdagens er registrert… Sas it..
Bonuspoengenes veier er uransakelige. Samme sak her, ventet en evighet på å få registrert inn poeng torsdag sist uke når jeg skulle se om jeg fikk doble segment eller ikke, og først etter 5 dager kom det inn 4 segment..