Double and triple Qmiles and Qpoints med Qatar

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av lindaphanit, 03. sept 2018.

  1. lindaphanit

    lindaphanit Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei og takk for medlemskap.
    Fikk mail fra Qatar airways I går hvor man kan få doble og triple Qmiles og Qpoints ved bestilling henholdsvis økonomi og business mellom 2.9-7.9.

    Jeg sendte Qatar airways i går spørsmål om dette gjelder alle booking klasser og om det også gjelder ved bestilling via f.eks. Supersaver, men ikke fått svar.

    Jeg har to planlagte reiser til Bangkok t/r med økonomi i september d.å og januar neste år hver av reisene koster ca. 5500 kr., men lurer nå på å kjøpe businessclass da jeg ser jeg kan få ca. 45000 Qmiles og 360 Qpoints t/r pr. reise

    Noen som vet hvor lønnsomt dette er med tanke på rask oppgradering til gullkort og gratis reise m.t.p. Qpoints?

    Noe annet jeg bør tenke på? Takker for alle svar da jeg er forholdsvis fersk her.


    Her er mailen jeg fikk;

    We have a special offer just for you.


    Book your paid ticket from 2 September 2018 until 7 September 2018 and earn double Qmiles andQpoints in Economy class or triple Qmiles and Qpoints in Business Class for all your travels on Qatar Airways by 31 January 2019.

    Qatar Airways flies to more than 150 destinations. Discover our new and upcoming destinations here.

    To be eligible for the offer, registration is required. Log in to your account and select "My Offers" on your dashboard menu and register by 7 September 2018.
    We look forward to welcoming you on board soon.

    Sincerely,
    Privilege Club
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg syns selv det var vanskelig og bruke qpoints.. og mye rare regler.. etter hva jeg har skjønt har de også satt opp prisene i det siste?

    jeg ville heller samlet poeng hos BA.
     
    Bjoern In America liker dette
  3. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Må berre bekrefte det @Shyneno seier her. Eg har over 500k Qmiles på konto, Platinum-status osv. men har likevel bestemt meg for å dumpe dette programmet fullstendig.

    Å tjene opp poeng hjå QR er ein enkel sak, men å få brukt dei er desto verre.

    Poengtabellane for QR-awards har vorte vesentlig dårlegare. Så dårlege at det i dei fleste tilfellene gjer meir verdi å bruke QR-miles på partner-awards, ironisk nok.

    QR First Class er i praksis tilnærma umogleg å finne seter på hvis du tek utgangspunkt i Europa. LHR-DOH First Class er blokkert for awards, som betyr at CDG-DOH er din einaste moglegheit. Der det naturligvis er svært vanskjeleg å finne seter. I tillegg må du sjølvsagt kome deg til CDG for eigen rekning.

    Hvis du likevel skulle være så heldig å finne First Class seter CDG-DOH-SYD (f.eks.), så får du ikkje lenger benytte deg av Al Safwa (den "ekte" first class-loungen) ELLER Al Mourjan (den "ekte" business class-loungen).

    Tidlegare var det forholdsvis sytalaust å få upgrades til Biz/First ved innsjekk (eller ved å ryngje inn til ein agent i forkant), spesielt hvis du var Platinum (agenten var ofte velvillig til å åpne opp award-space for deg). Dette er ikkje lengre mogleg, då du kun kan oppgradere sjølv online.

    Kjapt oppsummert, hvis du ikkje allereie har mykje poeng hjå QR ville eg ha valgt eit anna selska i OneWorld-alliansen å tjene opp poeng hjå. Sjølv om ikkje opptjeninga er like god, er det enklare å få brukt poengene.

    Sjølv har eg emigrert til AA, som heller ikkje har fantastiske poengtabellar, men dei har i det minsta (forholdsvis) stabile reglar. Minuset er at det er noko vanskjeligare å nå toppnivået i OneWorld.

    Mvh,
    Snurt Privilege Club-medlem.
     
    miura and Shyneno like this.

Del denne siden