Douchebag (alternativt DB, dbjourney) Ramverk kofferter - erfaringer

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Nuvolari, 01. mars 2024.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du si noen ord om hvordan du opplevde prosessen?
    Var det ingen mulighet til å velge kontanterstatning slik at du kunne kjøpe deg en ny DB?
    SAS fronter DB tungt på nettsiden og i app, men når kofferten blir ødelagt har de intet samarbeid?

2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    113
    Et sjeldent tilbud på DB i dagens nyhetsbrev fra SAS.
    Funker også på den ordinære Ramverk.

upload_2025-5-30_20-2-22.png

SundalBonus and DJasko like this.
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,778
    Bonuspoeng:
    183
  4. kjeks

kjeks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Dagens koffert må dessverre pensjoneres, og jeg er på utkikk etter ny håndbagasje. Hva anbefaler dere?

Jeg ser at DB er populært og ofte også anbefalt, men er ikke disse vel tunge?

SAS tillater jo en maksvekt på 8 kg, og om jeg reiser med laptop og Ipad blir vektgrensen nesten nådd når DB sin Ramverk Pro har en egenvekt på 4.5 KG. Ser at Samsonite selger modellen lite-Shock 55cm som veier 1.7 KG, som for meg virker litt mer fornuftig. Legger dere til grunn at SAS ikke veier håndbagasjen? Det er jo litt begrenset hva man får med seg om det bare kan veie 3.5 KG.

5. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,865
    Bonuspoeng:
    183
    Ramverk Pro er billigvarianten av Rimowa (de har samme eiere, i hvert fall delvis) og veier også dertil da design med metal er tungt (men fin som medium check-in). Vanlige Ramverk er mye lettere og fin som håndbagasje.

kjeks liker dette
  6. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bruker Ramverk Pro som håndbagasje og har aldri opplevd at den blir veid. På tur med den nå og har med klær og macbook, så vekten er sikkert 10-12kg.

kjeks liker dette
  7. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    43
    Snakk om å bli satt på plass... For første gang opplevde jeg at de veide håndbagasjen min i går, før ombordstigning LHR-OSL. Den veide 10kg og ble derfor sjekket inn (gratis).

Last edited: 30. mars 2026
    btm liker dette
  8. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ikke hvordan eierskap er relevant. Rimowa eies av LVMH som også er en investor i Db, men Ramverk-serien til Db ble designet og produsert lenge før LVMH ble involvert. Rimowa produseres i Tyskland, Db i Asia.

magnusant liker dette
  9. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bare en eneste gang fått carry on veid, på IAD ved innsjekkingsskranken. Det var ikke en Ramverk, men jeg hadde to laptoper hvorav den ene var en gaming-laptop og en haug med annen elektronikk. Alt veide ca 11 kilo og da ville de at jeg skulle pakke om. Da svarte jeg «I’m a Pandion member in business class, I think we will be fine. Ask your manager please.».

Vedkommende gikk bort og snakket sånn i 15 sekunder før han kom tilbake og sa «yes it’s all good»

Den kofferten er nå ødelagt og jeg vurderer å kanskje kjøpe en DB R Pro siden jeg fikk en rabattkode nettopp.

magnusant and SundalBonus like this.
  10. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,179
    Bonuspoeng:
    113
    8. mai lanserer DB en ny koffertserie i alu. Antar den blir lettere. Kan være verdt å vente på den.

Last edited: 17. april 2026
  11. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for info. Har en DB R Pro Black som jeg liker godt, men synes blir veldig tung. Nå har det blitt slitasje gjennom stoffet på håndtaket - det som er som en hempe på koffertkroppen etter bare en vinters bruk. Tenker å reklamere på dette, men vil da time med å se spec på nye serien for å oppgradere til denne.

12. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,375
    Bonuspoeng:
    293
    Classic!

DYKWIA på sitt beste. Innafor på SAS fly når man først er EBP :p

13. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    43
    De erstatter neppe kofferten, men nytt håndtak tipper jeg du får gratis. Dette er en egen del som også kan kjøpes separat, så den bytter du selv på 3 minutter.

14. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    63
    Se der ja. Blir bytte håndtak og ut på Finn om den nye ser bra ut:)

SundalBonus liker dette
  15. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    113
    Flott, takk for tips.

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,480
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips.

La ut min DB Ramverk kabinkoffert på finn til salgs og fikk solgt den til det jeg ga for den:p Så nå er det bare å vente på alu serien:p Uansett lite reiseplaner på en stund siden:oops:

Palg82 liker dette

Del denne siden