Douchebag (alternativt DB, dbjourney) Ramverk kofferter - erfaringer

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Nuvolari, 01. mars 2024.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,936
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du si noen ord om hvordan du opplevde prosessen?
    Var det ingen mulighet til å velge kontanterstatning slik at du kunne kjøpe deg en ny DB?
    SAS fronter DB tungt på nettsiden og i app, men når kofferten blir ødelagt har de intet samarbeid?

2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,936
    Bonuspoeng:
    113
    Et sjeldent tilbud på DB i dagens nyhetsbrev fra SAS.
    Funker også på den ordinære Ramverk.

upload_2025-5-30_20-2-22.png

SundalBonus and DJasko like this.
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
  4. kjeks

kjeks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Dagens koffert må dessverre pensjoneres, og jeg er på utkikk etter ny håndbagasje. Hva anbefaler dere?

Jeg ser at DB er populært og ofte også anbefalt, men er ikke disse vel tunge?

SAS tillater jo en maksvekt på 8 kg, og om jeg reiser med laptop og Ipad blir vektgrensen nesten nådd når DB sin Ramverk Pro har en egenvekt på 4.5 KG. Ser at Samsonite selger modellen lite-Shock 55cm som veier 1.7 KG, som for meg virker litt mer fornuftig. Legger dere til grunn at SAS ikke veier håndbagasjen? Det er jo litt begrenset hva man får med seg om det bare kan veie 3.5 KG.

5. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,773
    Bonuspoeng:
    183
    Ramverk Pro er billigvarianten av Rimowa (de har samme eiere, i hvert fall delvis) og veier også dertil da design med metal er tungt (men fin som medium check-in). Vanlige Ramverk er mye lettere og fin som håndbagasje.

kjeks liker dette
  6. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bruker Ramverk Pro som håndbagasje og har aldri opplevd at den blir veid. På tur med den nå og har med klær og macbook, så vekten er sikkert 10-12kg.

kjeks liker dette
  7. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Snakk om å bli satt på plass... For første gang opplevde jeg at de veide håndbagasjen min i går, før ombordstigning LHR-OSL. Den veide 10kg og ble derfor sjekket inn (gratis).

Last edited: 30. mars 2026 kl 11:08
    btm liker dette
  8. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ikke hvordan eierskap er relevant. Rimowa eies av LVMH som også er en investor i Db, men Ramverk-serien til Db ble designet og produsert lenge før LVMH ble involvert. Rimowa produseres i Tyskland, Db i Asia.

Del denne siden