Drosje fra Heatrhow til flyplasshotell

Tråd i 'Reisemål' startet av Christian, 27. nov 2013.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter og vurderer en tur som vil innebære overnatting i London (Heathrow) med to små barn. Dersom jeg ankommer T5, vil drosjesjåførene være villige til å ta en såpass kort tur som til et av flyplasshotellene? Tenker da Park In eller et av Sheratonhotellene. Hva koster det i tilfelle? Kan jo ta shuttle buss, men pes med barn og kostnaden blir vel fort 16 pund en vei.
     
  2. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    .Jeg tipper det blir som i sentrale London. Ingen tur er for kort eller lang. Litt annen taxi-kultur i London.
     
  3. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Man kan jo se hva loven sier:
    Så det skal nok ikke være et problem, og en taxisjåfør har heller ikke rett til å nekte å ta deg selv om turen er kort (det er kun om turen er veldig lang at sjåføren kan nekte).

    På MAN har de forøvrig en fin ordning der taxier som tar korte (og mindre lukrative) turer i lokalområdet blir sluset rett frem i køen på MAN når de returnerer fra turen. Da blir slike turer ikke en "belastning".
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det koster 15 pund til alle hotellene ved Heathrow og det er ingen problem å be en drosje kjøre deg dit.

    Har aldr fått sure miner
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Loven har vel pent lite påvirkning på taxibransjen i en del byer da... Det hadde jo vært fint om den hadde det, men prøv taxi fra jernbanestasjonen i Malmø for eksempel. Eller prøv å ta taxi i Oslo når du er brisen og tell antall ganger "bankterminalen ikke virker". Se hvor mange taxier som får det bråtravelt om politiet stopper i nærheten. ;)

    Det er forøvrig godt å høre at de fremdeles har god taxikultur i London
     
    TOS liker dette
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, da har man i alle fall god anledning til å klage inn sjåføren om loven i Norge og Sverige er den samme som i Storbritannia (jeg tror f.eks. ikke det er noe krav i England til mulighet for å betale med kort, og mitt inntrykk er at de færreste drosjer tilbyr dette). I forhold til Storbritannia så er det i alle fall niks problemer med denne typen turer som det her er snakk om. :)
     
    Fnate liker dette
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hehehe, kjente meg igjen i tilfellet med Malmø ;)
     
    Fnate liker dette

Del denne siden