Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

  1. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som vet hvordan det går å be om voucher for en slik vanlig booking med poeng? Får man poengene tilbake og skattene på voucher, eller går poengene tapt?
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Ordningen med voucher ved avbestilling av ufleksible billetter gjelder ikke for reiser betalt helt eller delvis med poeng, så for en SAS Business Smart vil trolig poeng tilsvarande avbestillingsgebyret på €400 gå i vasken.

    Cancel trip and get a SAS Travel Voucher
    (Published 14MAR20 - Updated 12OCT20)

    We allow any customer traveling on an international flight, to cancel their booking and receive a voucher in the value equivalent to their original booking. The offer is not available on domestic flights.

    Please note that the voucher must be requested at least 3 days before scheduled outbound departure. To apply for the voucher go to My Bookings.

    The voucher is valid for 12 months from the date of issue. It can be used to book a new flight to any of our destinations or to buy travel extras. If you applied and received a voucher before April 22, the old limitation of 30 November will be removed, and your voucher will automatically have the new validity of 12 months.

    To be eligible to apply for the voucher, you must have made your booking through SAS' website or SAS Customer Service. Not valid for bookings paid partly or fully with EuroBonus points.

    The SAS Travel Voucher:
    • can be used by you or another traveler.

    • is valid for trips to any SAS destination.

    • is valid to use as payment within 1 year after the date of issue.

    • can be used via SAS's website or SAS Customer Service.

    • can be used as full or partial payment for a new trip and any remaining value will remain on the voucher until it expires.

    • is non-refundable.
    You can read the full terms & conditions.

    If you have made your reservation through a travel agent, please contact them for available options.

    For corporate bookings made directly with SAS, please contact customer service for assistance.

    If you are traveling as a group (more than 9 persons in the same booking), please contact your travel agent for available options. Contact SAS Customer service if you have booked directly with SAS.

    You must apply for the voucher at least 3 days before departure.

    To apply for the voucher, go to My bookings
    https://www.sas.no/traffic-information/message/
     
  3. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Haha!
    Jeg som ikke har sølv,gull eller diamant fikk også epost i dag, men desverre ingen " grunn bonus"
    "

    Nå er det 4x lettere for deg å få tilgang til fordeler som Business check-in, lounge i utvalgte perioder på året og unike medlemskampanjer! Hvis du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022, så hjelper vi deg med å oppnå Sølvmedlemskap i SAS EuroBonus ved å gi deg 4x høyere statusinntjening.

    "
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    I forrige 4x periode var det mye fokus på segment runs da det jo var vanskelig å reise. Nå ser jeg mest fokus på point runs. Er det noen som har sett på segment runs i Norge (norden)?
     
    tobeornot999 liker dette
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, eg har gløtta litt. Ut frå OSL ser ARN til å vera betre enn CPH som t/r-runde, til dømes. Poengsummen er jo 750 poeng i pluss innan heile Norden, så då gjeld det å få inn flest mogleg flygingar for å snuska til seg ein pen poengsum. AES er ok til slikt, men kanskje dyrt. Ut frå storbyane i Sør-Noreg finst det nokre fine variantar. Frå Nord-Noreg er det færre variantar, men ikkje umogleg...
     
    milehigh liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Men da ser du fortsatt på poeng og ikke segments (ja flere segments for å flere poeng, men ikke segments i seg selv).
     
  7. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-TRD-BDO t/r var det beste alternativet tidligere i år, men å få booket noe slikt på sas.no ser vanskelig ut.
    Derimot for min del er det beste alternativet for segments OSL-ARN-CPH-GDN t/r. Og der har man en del gode alternativer på lørdager i november, som passer fint når man jobber man-fredag :p
     
    tobeornot999 and milehigh like this.
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og OSL-TRD-TOS. Ved en kort sjekk var de med et stopp en del dyrere nå. Hvordan booker du OSL-ARN-CPH-GDN t/r og hvilke priser får du? Jeg er kun interessert i lavest pris per segment ex OSL. Men det er kanskje en bonus med en taxfree-pose:)
     
  9. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Du finner den på sas.no, men for å få booket der, blir det 2 bookinger.
    Derimot om du ikke vil ha en overnatting i GDN, da får du til 1 booking.
    Det siste alternativet kommer vel på i underkant av 2K i Go.
    Og bittelitt lavere om du snur i døra.

    Skal også være mulig å bestille på Berg-Hansen, men ikke sett på hvordan det utarter seg der.
     
    milehigh liker dette
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare å snu i døra på GDN nå om dagen? Du må ikke innom skranke på GDN for å få boardingkort ?
     
  11. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Godt spørsmål!

    Noen som har kjennskap til dette og har reist til GDN?
     
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er helt newbie på dette med MR reiser, så jeg sliter med å finne det du skisserer. Tar gjerne imot noen teskjer :)
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt får man sjekket inn for hele t/r og kan gå rett til gate, men i følge post på businessclass.se blir man nå sluset til sjekk av koronasertifikat og ut av sikker sone ved ankomst på GDN.
     
    milehigh liker dette
  14. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Her er et eksempel fra SAS.no.
    Her må du dessverre booke 2 billetter. En ned og en hjem:
    upload_2021-10-1_12-57-36.png

    Er nok ikke så smart å booke denne nå ser jeg, ettersom du skriver her @trygveat
    Evnt får man prøve å legge inn en liten tur til Gdansk by da :p
     
    mrt liker dette
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, eg har alltid flyge inn gullkort på poeng, ikkje strekningar, så eg myser ein del på flybillettar i SAS Pluss og prøver å få flest mogleg strekningar på alle flyreiser (pris og tidsbruk er sjølvsagt relevante faktorar).
     
  16. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Klikket meg ikke inn på denne e-posten jeg, for tenkte det bare var info om 4x kampanjen jeg alt hadde fått med meg. Så takk for dette, satt akkurat og lurte på om jeg skulle finne meg en ekstra tur før nyttår, da jeg vil være én tur unna EBD når perioden utløper 31.1. Men da er EBD alt i boks da. :D
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Med ny 4x segment havner jeg vel på rundt 200 flights i år ..
    Kunne godt tenkt meg å dytte 100 over på neste år så var Gold4Life sikret med en gang :cool:
     
    EndreD, Kristian and tobeornot999 like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Med 4x poeng, så har jeg per i dag booket fly som gir ca 230.000 poeng.. :rolleyes:
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Lurer på om jeg skal gå for EBD eller ikke, har uansett oppnådd Gull.

    Sas Go Smart til ORD Lørdag med hjemreise i Sas Plus Søndag gir poengene jeg trenger til rundt 7k..

    Kombinere dette med en NHL kamp Lørdag kveld kunne vært fristende.. hmm..

    Hva er største fordelen med EBD? Eneste slik jeg ser det er 30% rabatt på best tilgjenglighet + gratis drikke i Go, hvis jeg må ta milage runs senere ellers er det vel lite å skryte av ?
     
    holmen and Maggie like this.
  20. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Var i Gdansk sist helg, alle ble da sluset ned for pass og corona pass kontroll, ingen mulighet og gå på transfer.
    Passkontrollen gikk raskt unna de hadde mange sluser åpne.

    Vi hadde langhelg i Gdansk men nå som flere av oss skal snu tror jeg nok det går rask også via passkontroll ut til fasttrack gate.
     
    milehigh liker dette

Del denne siden