Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

1. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    989
    Bonuspoeng:
    93
    Dette står fremdeles slik som om det alltid har stått (der inne hvor man kan legge inn bud):
    * If you’re upgraded, you’ll earn Eurobonus points according to the new service class except if you purchased your original ticket with Eurobonus points.

Så det kan jo tolkes som om man får poeng for ny klasse selv om man oppgraderer med poeng, så lenge reisen er betalt med penger. Men jeg har ikke gjort dette selv det siste året...

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,161
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er på ingen måte garantert.

Men bra at de har systemer i bakgrunnen som summer og går og gir ledig sete ved diamant hvis det passer slik ut fra load ellers.

Jeg hadde på siste flight, igår, ledig sete inntil meg - men så kom i siste liten en (veldig søt :D) kvinnelig soldat i hær-uniform og skulle sitte der.

Hun hadde antagelig ventet i gate for standby plass, og da er det jo bare bra og selvsagt at hun fikk det ellers ledige setet.

RoadKing liker dette
  3. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Ja du får 4x selv om du oppgraderer med poeng.
    Det har aldri spilt noen rolle om man oppgraderer med penger eller poeng.
    Du får nå klasse som inkluderer ny opptjening uansett.
    100% sikkert.
    Gjorde dette bla for 2 uker siden.

milehigh and Upsaker like this.
  4. andresiniesta

andresiniesta Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

Har søkt litt rundt på ITA Matrix og funnet rute frå Bergen til LHR tur/retur. Har satt samme dato på sas.no, men finner den ikkje der. Korleis kan eg få booket den?

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,996
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv og søk den opp hos Berg-Hansen i stedet. Eller annen valgfri OTA som expedia, kayak osv.

andresiniesta liker dette
  6. andresiniesta

andresiniesta Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar.

Forsøkte å søka på Berg-Hansen, Expedia, Kayak, og Momondo, men fant det ikkje der. Nærmaste eg fant var fram til london men returen der var direkte til bergen med Widerøe. Det er frå 40m til 2h 20m layover på dei forskjellige stoppene, så det skulle vell ikkje være eit problem?

Går det kanskje ann å ringe å bestille hos Berg-Hansen?

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har du forsøkt å søke flere segmenter som "multicity reise"?
    Søker man bare hele reisen i en slump er det ikke alltid det kommer opp, men ofte kan man tvinge det igjennom ved å søke flere flights.

8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,205
    Bonuspoeng:
    113
    4x fra 1. oktober kom ganske beleilig må jeg si :)

SAS.png

Last edited: 03. okt 2021
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Det er også mulig å bestille via telefon til SAS. Bestillingsgebyret er på noen hundrelapper, men normalt slipper man dette ved å påpeke at reiseruten ikke er tilgjengelig på nettsiden. En av fordelene ved å bestille direkte er at man kan få refusjon til voucher for ufleksible billetter.

10. andresiniesta

andresiniesta Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, eg forsøkte å legge det inn slik reisa såg ut på ITA Matrix,
    upload_2021-10-2_20-47-3.png
    Om eg stter LHR - BGO på flyvning 4 finner eg reisa, men som sagt med Widerøe til BGO.

Ok, bruker ein det nummeret som står her? https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt.../hvordan-kontakter-jeg-sas-sales-and-service/

Takk for hjelpa, er litt ny på dette :)

Upsaker liker dette
  11. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,490
    Bonuspoeng:
    293
  12. andresiniesta

andresiniesta Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, takk for hjelpa.

Klarte forresten å søke opp ruta på Berg-Hansen når eg laga brukar, men den var rundt 1000,- dyrare der enn på ITA Matrix. Kanskje greit å ringe å booke då :)

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,161
    Bonuspoeng:
    183
    Her vært med oss i årevis, den regelen der.

Sølv gir i praksis ikke lounge-access. Bortsett fra i sommerferien, og kun i SAS' egne lounger på ARN, OSL og CPH.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Er det slutt på lounge som sølv på lørdager?

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,161
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har alltid tidsbegrenset tilgangen for sølv, og dette er alt jeg fant at de sier om saken på sas.no - selv om de sauser litt sammen med mulighet til å gjeste noen inn også:

SOMMERKAMPANJE SAS LOUNGES

Fra 1. juli til 15. august 2021 kan EuroBonus Sølv-medlemmer ta med en venn eller opptil fire nære familiemedlemmer til våre SAS Lounges i Stockholm, København og Oslo (kun SAS Lounge innenlands). Dette gjelder når dere reiser på samme SAS-flygning. Tilbudet er ikke gyldig på SAS-charterreiser eller Widerøe-flygninger.

16. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,567
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for å være helt sikker, for dette må jeg ta med i betraktning om jeg skal "pushe" noen turer til januar eller ei.
    Har kvalifiseringsperiode januar-desember. Fikk e-post om at status er forlenget med 12 mnd, men har også tjent nok poeng i 2021, så det hadde i grunn vært unødvendig. Så, jeg vil beholde gull ut 2022, med 3 mnd grace ut mars 2023, selv om jeg ikke skulle fly i det hele tatt.

Om jeg har skjønt ting riktig stemmer dette:
    Om jeg flyr inn gull i januar, vil jeg beholde gull ut 2022, 2023 og grace frem til mars 2024.
    Dersom jeg flyr inn til diamant i januar, vil jeg beholde diamant 2022, 2023 og grace frem til mars 2024, soft landing til gold ut 2024 samt grace til mars 2025. (er klar over at dette ikke teller for LTG)

--
    Flyaktiviteten i 2022 er planlagt gjennomført stort sett på (vanlige) poengbilletter, så det blir det ingen status av. Har dog mulighet å flytte på et par ting, må bare forsikre meg om det er "verdt strevet".

Insomnia4u liker dette
  17. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    93
    Etter gjeldende vilkår så stemmer det :)

Flyingdutchman liker dette
  18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,567
    Bonuspoeng:
    183
    milehigh liker dette
  19. Remsyv

Remsyv Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Jeg er ny på dette og skjønner ikke hva alle disse forkortelsene betyr. Vil du forklare meg det?

20. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Xflipper, Eddie47 and Flyingdutchman like this.

Del denne siden