Dubai

Tråd i 'Reisemål' startet av tommy777, 14. okt 2013.

  1. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Vi bodde på Amwaj Rotana Jumeirah beach residence, å vi fikk store rom med havutsikt og rommene ble rengjort 2 ganger om dagen. Stranda er 2 minutter å gå, men hotellet har ikke privat strand, men man får utdelt beach-towel osv om man vil! Fint treningsrom også! :)
     
  2. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Bodde der i november og skrev litt om det i hiltontråden.

    Hotellet er litt slitent, men god service og fin Strand og bassengområde. Ble hentet på flyplassen gratis av hotellet da vi hadde booket executiverom. Et pluss! Frokosten var bra synes jeg og loungen hadde det meste å by på.

    Mest negative var lydisoleringen mellom rommene.

    Synes jeg fikk mye for pengene sett opp mot prisen på en del andre hoteller.
     
    Jørgen liker dette
  3. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hei Jørgen.
    Ja dette flotte hotellet har vi bod på 3 ganger før,skal tilbake igjen nå 26 juli med hele skoken :) Vi har bod på Atlantis the palm,på Westin,vært også og besøkt mange av de andre store hotellene som ligger ved strendene. Men jeg vil si at Hilton Jumeirah Beach har best beliggenhet og strand. De har en deilig myk sandstrand med flott servering av en Beach butler(ombygd golfbil) som serverer kald drikke og is. De har også et temperatur regulert stort basseng som er flott nå i varmen :) Veldig bra frokost, utenfor hotellet har du en gate som heter The walk,masse restauranter,og shopping like ved.. Så ja du kan trykt på på Hilton :)
     
    Jørgen liker dette
  4. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Er der noen som kan anbefale nogen restauranter i Dubai, noget litt ekstraordinært da jeg ska inviterer søsteren og mor og far.
     
  5. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Nobu på Atlantis.
    Japansk. Sykt bra.
     
    mka83 liker dette
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,482
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefaler sjømat restauranten på Burj Al Arab. Ubåt simulator ned til selve spisestedet, glassvegger med fisker svømmende rundt og veldig bra mat. Litt stivt priset, går fort 1k USD for 2, men verdt det.

    Ellers så er Dubai Marina ett fint område med gode spiseplasser.
     
    mka83 and John in The Tower like this.
  7. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Noen der har prøvet At.Mosphere i Burj Khalifa?
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ikke top-notch
    Jeg er egentlig ikke så imponert over de 50-60 middagene jeg har hatt i DXB.
    Det stedet vi alltid vender tilbake til er La Brasserie på Atlantis the Palm.
    Ellers er jeg svak for en god biff, DXBs beste serveres på en australsk restaurant på Madinat Jumeirah
     
    Jørgen and John in The Tower like this.
  9. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis i tvil, gå for indisk. Går sjelden feil.
     
  10. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, og deler peterfox sin mening. Forfinet kjøkken, men en grei "kortmeny" til lunch, imdiertid er det totaltastronomiskejegerhimmelfallenoverpåslaget priser på viner, spesielt hvis du skal ha en vin som er opp mot middels kvalitet +.
    Service var topnotch for oss denne dagen, og utsikten/renholdet på toalettet uovertruffent. ;P
    Vi bodde på Raffles; oppgradert via Amex Cent til Dubai Floor med Butler Service og Lounge Access og transfer i Lexus som tommy777 har skissert tidligere. Loungen hadde en fantastisk spread mhp. både frokost, afternoon tea og kveldsservice. En etermiddag hadde den elektroniske romlåsne fått hikke, og vi måtte få ingeniørhjelp til å fikse denne, tok totalt 15 min. Da vi kom opp på rommet senere samme kveld, sto det en champagneflaske på is med beklagelse fra MOD "for the inconvenience". Perfekt til kveldsbadet... ;)
     
    milehigh liker dette
  11. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Tror at la brasserie er lukket, jeg finner det ikke.
     
  12. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Zuma Restaurant! Veldig trendy japansk restaurant. Bestill bord oppe i loungen, og bestill drinker til maten (sinnsykt gode!). Bestill mange småretter som dere deler, all maten serveres og presenteres på en fantastisk måte. Zuma finnes i flere storbyer, vært på den i Bangkok også :)
     
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Var det et av få IC som tilbyr suite på BOGO, eller var det upgrade grunnet status?

    Er selv her nå på en BOGO som RA.
     
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte Club Room og fikk Upgrade, men jeg kunne bestille suite direkte også!
     
  15. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan er det å kjøre i Dubai? Ser at leiebilprisene er rimelig ok, og tenkte det kunne være gøy å ha muligheten med en dagstur til hhv Abu Dhabi, Al Ain og muligens Fujairah. Er trafikken håpløs, eller går det greit å kjøre?
     
  16. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Trafikken i Dubai er ganske kaotisk i forhold til f.eks Norge, men det bør gå greit så lenge du kjører veldig defensivt og alltid både dobbeltsjekker og trippelsjekker før du f.eks skifter felt på motorveien, kjører inn i kryss eller rundkjøringer - da befolkningen er glad i fart og raske biler. Har kjørt der mye selv :)

    Anbefaler deg å leie en SUV - jo dyrere/større jo mer respekt får du, da det i hovedsak summerer opp logikken i trafikken der, de fineste/dyreste bilene er det få som cutter off, tailgater eller flasher ut av veien.

    Viktig å nevne at selv om du møter noen idioter i trafikken, så ikke bli aggressiv (vise fingeren, konfrontere personen) da den andre personen bare noterer ned skiltet ditt, rapporterer deg til politiet og du får besøk på hotellet senere på kvelden og kan havne i store problemer!

    Har selv kjørt gjennom alle emiratene og må også nevne at veiene mellom hver av de er helt fantastiske - store og brede motorveier (typ 6 felt hver vei) og høye fartsgrenser (mellom 160-140 er vanlig). Men det er dritmange radarer langs motorveien, f.eks Dubai - Abu Dhabi er det et fartskamera hver 2-3 km, de har vanligvis en margin på +10km/h. Bøtesatsene er ikke så høye (ca 2 000 NOK), men leiebilselskapenes gebyrer dobler sikkert boten bare i gebyrer. Du legger godt merke til om du blir tatt da de flasher ekstremt lyst :D
     
    Last edited: 27. okt 2016
    Shyneno, geddi, helged and 2 others like this.
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    Har 3 netter i Dubai i Januar og ser nå på overnatting.
    Tenkte å ta første natt på Hilton Garden Inn Dubai Al Muraqabat, grunnet sen ankomst. Og så bruk 2for1 hos CC hos Radisson Blue Hotel, Media City Dubai

    Hvordan vil dere rangere disse hotellene opp mot Hilton Dubai Creek og Hilton Garden Inn Dubai Mall Of The Emirates?

    Det er i all hovedsak de hotellene som passer inn i budsjettet mitt, men kunne lagt i noe ekstra for en natt på Conrad Dubai, hvis det er noe å trakte etter?
     
  18. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Da var turen gjennomført. Leide oss en flott indisk Ford EcoSport. Ikke mye sport vel å merke.

    Få problemer å navigere seg rundt i trafikken. Brukte Google Maps som navigasjon, og det fungerte greit for det meste.

    Mye skumlere å sitte på med folk, enn å kjøre selv. Logget 500 km, blandt annet over til Dibba og Fujueira, i tillegg til kjøring rundt i Dubai. Flotte veier!

    Så lenge du bruker speilene aktivt og følger med på trafikken foran, bak og på siden er det null stress å kjøre i denne byen. Anbefaler selvsagt å unngå å kjøre i rushet hvis du vil slippe å stå i kø.
     
    RoadKing and FastLane like this.
  19. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Sist post fra 2016, er det noen som har vært i Dubai siden som kan dele erfaringer , hotel , restauranter , serverdigheter?

    Reiseplanlegging familie 2 barn (4 og 6 år) med foreldre, 4besteforeldre , og tante (meg) i desember/januar.

    På forhånd Takk
     
  20. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell for hele familien:
    Westin eller Le Meridien Mina Seyahi. Ligger helt på stranden med store bassengområder. Disse to hotellene deler felles stort uteområde foran, samt eget strandområde.
    Kunne også anbefalt Atlantis the Palm, men ser at du skriver des/jan. Tolker dette som nyttår, som er en veldig populær tid å bo på Atlantis. Antar prisene er skyhigh.
    Andre muligheter er å leie et hus på Palm Jumeirah. Søk på AriBnB, HomeAway, Rentalhomes, Luxuryretreats, VRBO med flere.

    Restauranter:
    De fleste som besøker Dubai har et ønske om å få med seg fonteneshowet ved Burj Khalifa. Det er selvsagt å anbefale, og hvorfor ikke da få seg en matbit i samme slengen? Det finnes flere restauranter med balkongutsikt til fonteneshowet. Thiptara eller Serafina f.eks. husk å bestille på forhånd.
    Ellers kan Wagyu og Sushi på Buddha Bar i Dubai Marina anbefales.
    Tapas på Lounge 101 på One&Only The Palm - Denne ligger helt på enden av ringen rundt Palm Jumeirah, så det tar litt tid å komme seg dit - spørs hvor du bor.

    Besøk:
    Burj Khalifa er jo en must i Dubai. Bestill på forhånd på nett, for å minimere ventetiden.
    Madinat Jumeirah - "Venezia"-stemning i Dubai. Mange restauranter og en fin båttur inne i hotellområdet.
    Gold Souk - en slags gågate i gamlebyen med mye gullhandel. I samme området finner du også mange små gater med krydder- og souvenirhandel. Her får du testet prute-egenskapene dine.
    Atlantis the Palm - Atlantis har en slags kommersiell og adskilt del fra hotellet som er for turister. Akvarium med mer.

    Ellers kan jeg nevne at favorittaktiviteten min i Dubai er å leie superbiler. Har gjort dette hver gang jeg er der. Deler gjerne kontaktinformasjon til utleieselskapet jeg bruker på PM. Prisrange: Ca. 3500kr(R8)-12000kr(Aventador) for 24t med 300km inkludert. Normalt pleier jeg å få litt mer km siden jeg er returning customer. På biler som ikke er helt nye, gir de meg normalt ubegrenset med km.
     
    Schlandy, RoadKing, Upsaker and 2 others like this.

Del denne siden