Litt avhengig av hvor mye man ønsker å investere i en slik tur, men siden IF er en «first class site» så kan følgende anbefales:
Hotell for oss som (fortsatt) liker Hilton kjeden er klart Conrad ute på Palm Jumeirah. Oppgradering til Pearl status er et must, loungen der er på topp tre av alt jeg har prøvd.
Sightseeing kan selvfølgelig ordnes helt på egen hånd, men det er mye å se og relativt vanskelig/tidkrevende å organisere alt.
Pointearner og jeg kjørte på en all-inclusive pakke fra hotellet som inkluderte sånn luksusvan med sjåfør og guide i to dager.
Første dagen i Dubai var Burj Al Arab med prøvesitting i alle de fine suitene og gullkaffe på toppen, besøk i klassisk Souk, historisk maurerby, og masse annet jeg har glemt. Dagen avsluttes med et topprykk til øverste etasje av Burj Khalifa i solnedgangen. Inkluderer sjampis og mer gulldekket mat i loungen øverst. ( man kan bli litt tung i magen etter en slik dag, og føler seg litt fattigere etter toalettbesøk dagen etter).
Andre dag var en kjapp motorvei tur til Abu Dabi. Her var man innom det meste av gulldekkede palasser og den lokale Louvre med en interessant kunstsamling. Høydepunktet var å besøke den største og suverent mest imponerende moskeen jeg har sett (Sheikh Sayed). Her måtte Pointearner få en kjortel med hette for å komme forbi moralpolitiet. Alternativet var visstnok 30 stokkeslag som hun vurderte en (veldig) kort stund 
Igjen er inntrykket ganske så enormt med penger lagt ned i byggene. Mengder av gull over alt, men så må man vel regne med at denne turen var satt opp for å maksimere gullfaktoren.
Herligheten kostet ca 2500 USD pluss tips, og jeg synes det er helt OK for to hele dager med alt inklusive (også kjortelen (burkaen?) som nå er trygt plassert innerst i skapet).
Jeg kan lete frem litt mer linker og bilder hvis interessant?
Last edited: 20. febr 2026