Leter etter MR i forbindelse med helg, der jeg vil ha maks et døgn og ser at jeg da ofte ender opp med 18 000kr i go. Legger jeg til en dag eller to så går prisen til 4-5000kr. Edit skal stå Dyrt med LH MR.
Greia er vel at du må være borte natt mellom lørdag og søndag om du skal ha billige billetter til junaiten...
Kan noen forklare meg rasjonalet bak det? Har aldri helt skjønt hvorfor, hva man søker å oppnå? Noe i grensesnittet forretningsreisende/turister vil jeg anta, men..?
@Blades33 Vet hvert fall at før når man søkte via SAS sine sider kom det opp noe sånt som: Du får best pris... bla bla bla.. ett eller annet Lurer på om det kanskje også er samme på Google Flights.
Det stemmer nok bra det. Forretningsreisende setter pris på å være hjemme i helga med familien, og da man kan tyne mye mer penger ut av de fordi det er ikke de selv som betaler reisen. Dette er "gammel" tankegang, akkurat som at prisen er skyhøy om du kjøper enveisbillett. I gamle dager hadde man ingen alternativ og selskapene kunne legge priser akkurat som de ønsker. Disse modellene står heldigvis for fall etterhvert..