Hei! Nokså ny i dette, slik som sikkert denne posten kommer til å avsløre! Jeg skal fly følgende rute i Mars, tur/retur KRS-OSL-FRA-KIX Billetter er bestilt gjennom Lufthansa. Får jeg lik opptjenting av EB som om jeg var medlem av Lufthansa sitt medlemsprogram? Står også på kvittering av det er 2 innsjekket bagasje med i prisen på turer til Japan, spent på om dette gjelder fra KRS-OSL også som flys av SAS.
Hallo og velkommen! Hvor mange % av antall miles du får hos EuroBonus avhenger av hvilken billettklasse du har (bokstavkode på booking). Se skjemaet nedenfor. På nett finner du skjemaet her; https://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/flyselskap/lufthansa/ Du kan så sammenligne dette med opptjening i Miles&More, som jeg ikke kjenner.
Har et lite tilleggs spm da jeg akkurat fløy Lufthansa, fikk 125 basis poeng per segment. Men jeg kan ikke se at disse har blitt regnet i antall flyvninger totalt, skal Luftahansa regnes her?
Nei, det er kun SAS og Widerøe som gjev tellande segment mot status (i app og "mine sider", segment med andre Star Alliance selskap kjem ikkje med i det totale antalet.