British Airways har lansert status match for EBG, EBD og EBP EBG matches til BA silver, mens EBD+EBP matcher til BA gold som gir øverste nivå i OneWorld alliansen. I første omgang er statusen gyldig i 6 måneder, men kan utvides hvis man oppfyller visse krav! Vær obs på at det krever amerikansk adresse i BA profilen. Frist for å søke er 7. mai Mer info her: https://www.britishairways.com/content/en/us/executive-club/offers/tier-match-offer
Det er jo et pussig trekk, tviler på at det er mange med amerikansk adresse som har EBG+ Dette er nok mer et generelt tiltak mot et bestemt marked enn å være en respons på at SAS skifter allianse. Vi får satse på at det kommer noe for oss og.
Ser ut som man trenger en transatlantisk t/r i business eller first for å beholde status ut over seks måneder, men blir litt mer styr å gjennomføre siden det står turen må starte i USA, Canada eller Mexico.
Ja denne ikke ment for oss, så selv om jeg hadde fått endret adressen til USA så er det lite aktuelt å ha en betalt business tur som starter i Nord-Amerika. Først og fremst, har dere sett hvor mye dyrere det er å kjøpe business fra USA til Europa enn det er for oss fra Europe? Jeg vil tro BA kommer med en egen status match snart rettet mot oss her på berget.
Hva går som 'proof' her? Edit: Jeg ser nå at BA skriver dette tydelig, bare under "Tier match" og ikke "Status match" som mine øyne lette etter!