EB ved mastercard

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av travelbagus, 19. okt 2017.

  1. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Relativt ny her inne og brenner inne med noen spørsmål, mens jeg leser meg opp?
    Jeg har i dag ca 45.000 EB points via SAS, mesteparten av disse poengene er spart opp via kjøp gjort med mastercard/trumf!. Vil disse poengene kun gjelde som ekstra poeng og ikke gyldig for øking av nivå til sølv/gull?

    Sitter også inne med ca. 40.000 poeng hos SQ, disse sliter jeg med å få benyttet, noen tips til hvordan best gjøre utnytte av disse? Har skjønt at det lønner seg og forholde seg til ett EB selskap, stemmer dette? Eller burde jeg beholde SQ da jeg reiser en del i Asia?
     
  2. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Riktig, det er kun ekstrapoeng. Kun basic-/statuspoeng fra flyreiser og om du har SAS MC Premium (1000 statuspoeng i mnd ved bruk) vil være nivåtellende mot sølv/gull/diamant.
     
    travelbagus liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorvidt du skal holde deg til SQ avhenger i større grad av hvor mye du bruker SQ enn om du reiser mye i Asia.
    Hvis du allerede sliter med å p brukt SQ poeng vil jeg si at det neppe er en god ide å fortsette med SQ bonus.
    Men om alternativet (SAS?) er bedre? Kommer an på hvor flink du er til å bruke der og.
    I hovedregelen er det mest fordelaktig å være medlem der hvor hovedbasen er deg nærmest. F.eks er du mest i Skandinavia vil det normalt være mest hensiktsmessig å være i Eurobonus. Likevel, det avhenger igjen av reisemønsteret ditt. Ikke noe enkelt svar.
     
    travelbagus liker dette
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Litt dilemma her, hverken fugl eller fisk her, men... Hvis du jobber deg opp til 60K EBB poeng så har du SAS Business til HongKong hvis du reiser i den regionen, men det kommer jo også an på om poengene dine er i ferd med å gå ut? Hvis du har hastverk og skal fly i vinter, helst før jul, så bestiller du SEB Premium for å få 10.000 Poeng umiddelbart, også handler du lyspærer, barberutstyr og sånt i morgen på trippeltrumf og tar taco aften sponset av Joker glad denne helgen med vennene denne helgen. De gir 50% trumf på dette nå ;) Da vil du nå 60K poeng som er nok til å fly enveis SAS Business til Hongkong ganske så kjapt :)

    Når det gjelder SQ poengene, så ville jeg ha jobbet meg mot 70K på en eller annen måte. Hvis du kan, kan du kanskje booke noen på Rocketmiles, Pointshound, Kaligo eller noe sånt??? Via dem kan du trikse SQ poengene opp til en grei verdi, sånn at du kan fly SQ Suites via London når du skal hjem tipper jeg :)
     
    travelbagus liker dette
  5. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8

    takk for svar! jeg skal absolut sjekke ut sidene du nevner., sant som du sier å spare opp for å få brukt opp SQ points. Problemet mest er bookingsiden til SQ som ikke er veldig enkel.
     
  6. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Ante meg det. Gikk for SAS MC premium som kan booste dette litt. Hvor mange basic poeng er kravet for å øke til gull pr år?
     
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Med SAS MC Premium, så er kravet 33.000 Poeng eller 45 segmenter, ellers ville det vært 45.000 Poeng, eller 45 segmenter. Hvis du nå har trumf, så regiser du deg på Joker Glad, og kjøper taco til helgen. Da er 60.000 Poeng innen rekkevidde :)
     
  8. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Er ikke (gull)kravet at de 33.000 poengene skal være grunnpoeng? Alle poeng du tjener gjennom MC,trumf etc. er vel ekstrapoeng.
     
  9. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Du mottar 1000 grunnpoeng hver måned med SAS premium Mastercard
     
  10. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, derfor jeg skrev 33000 og ikke 45000. Poenget var at tacokjøp ikke fører deg nærmere gull.
     
    MadsVaHa liker dette
  11. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    vil det si at ved tegning av sas premium MC så får man da 12.000 poeng tot i året. så resterende 21.000 må ordnes via fly reiser? eller er det andre måter som gir deg grunnpoeng?
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  13. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    får man grunnpoeng ved amex platinium, eller er det bedre å velge MC premium?
     
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Kravet til EBG er 45000 poeng eller 45 flights.
    Med SAS Mastercard premium får du 1000 kvalifiserende grunnpoeng hver mnd du bruker kortet. Du må da fly inn de resterende 33.000 poengene for å få gull.
     
    RoadKing and Stuttfeiten like this.
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Premium MC gjer deg 1000 grunnpoeng for kvar mnd kortet er i bruk - inntil 12000 poeng/år. Dei resterande 33000 grunnpoenga for å nå 45000 og gull må du sanke på fly.
    Nei, det er kun MC Premium som gjev deg grunnpoeng.
     
    RoadKing liker dette
  16. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Ok, takk for svar. Greit å vite før man velger kort. For min del så blir nok sas EB MC det beste alternativet. Siklet litt på amex P sine lounge alternativer! Noen tanker om det er verdt det?
     
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur ikkje AmEx vil gje deg loungetilgang med SAS Eurobonus AmEx Platinum. Den tilgangen får du kun med "ekte" AmEx så vidt eg veit. Det du får med SAS AmEx Platinum er gratis medlemskap i Priority Pass, og derigjennom tilgang til div lounges for 15€/£ (? Bortsett frå @Tore som må betale 57€).
     
    RoadKing, Tore and Travellingalf like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig at et EB Amex Platinum ikke vil gi automatisk inngang i SAS sine lounger. Men PriorityPass medlemskapet gir rett til første besøk( per medlemsperiode) i alle deres medlemslounger gratis for så å betale 15 pund for senere besøk og 15 pund for eventuelle gjester du har med.

    Mye shady lounger rundt forbi. Men også noen riktig fine. Så det er greit å ha i bakhodet når en er ute og reiser og har kortet
     
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ver obs på at du ikkje kjem inn på SAS lounge med Priority Pass, det gjeld kun lounge som har kontrakt med Priority Pass.
     
  20. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Men man kan kjøpe seg inn i sas-lounge med AmEx til en rabattert pris.
     
    Stuttfeiten liker dette

Del denne siden