EBD: Fikk du courtesy upgrade?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 23. sept 2015.

  1. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    En heller negativ opplevelse.

    Hadde med meg fruen på langhelg i Tokyo.
    Under innsjekk i Bergen så fikk jeg ikke dedikert plass på flyet mellom CPH og NRT. Stod STB på billetten.
    Hurra tenkte jeg, da får jeg kanskje min første upgrade som EBD, og bygde opp forhåpninger.
    Nå var flyet fra OSL til CPH forsinket, så måtte løpe fra ene til andre flyet. Når vi kom til gate'n, så fikk vi beskjed om å vente i køen på skranken ved siden av.

    Rett foran oss var det et yngre par, og selvfølgelig betalte hun for oppgradering fra Plus til Business med poeng, og da begynte jeg å få en mindre god følelse. Når de var ferdige med upgraden, var alle andre sjekket inn, og kun oss to igjen som ikke hadde gått ombord.
    Så når jeg nevnte at det stod STB på billetten sa han SAS fyren han hadde ventet på oss, at det lå billetter klare (som han viste til oss), og at de var overbooking i plus som hadde gjort at det stod STB på billetten min, men at det nå var plass i Plus.
    (noen stille banneord inne i hodet mitt)
    Spurte pent om vi ikke kunne få de billettene som lå klare og at jeg som Diamant i godt over to år enda ikke hadde fått en eneste upgrade.

    Til det svarte han at han ikke kunne gi oss plassen lenger, og at jeg som EBD måtte ha fått oppgradert billetten mange ganger.
    Argumenterte da med at jeg aldri hadde fått det, noe han ikke trudde på.

    Han sa så at dersom de to plassene som nå var ledige var de samme som jeg originalt hadde booket, så måtte han gi meg plus billettene, og gjett hva...
    21 F & G var ledige. Selvfølgelig de samme.....


    Endte med at jeg ble irritert, tok de "jævla" plus billettene og gikk inn.
    Og inne i plus kabinen var det som antatt, ALLE plus setene var tatt.
    Var samtidig 6-7 ledige Business plasser.

    Begynner å lure på om det står noe på skranke skjermene om meg spesielt.
    Å ha fått printet ut oppgraderings billetter, deretter få de nedjustert pga noen som står rett foran deg i køen ødela hele flyturen til Tokyo.
    Forstår ikke hva som skal til for å få en upgrade, noe form for anerkjennelse denne veien får jeg tydeligvis ikke.

    Heldigvis slapp den mørke tåken sinnet mitt når vi kom frem, og hadde en fint besøk i Tokyo.

    Vet det ble mye tekst, men måtte få det ut.
    P.
     
    chrt, wilhelm, Oddvar and 6 others like this.
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Helt krise av gate agent å informere om at dere nesten fikk oppgradering. Enten blir man oppgradert eller så blir man det ikke. Det er null trøst å vite at man var så nær så nær - kjenner jeg blir litt provosert på dine vegne ;)

    Når du har fått summet deg litt, kan det være hensiktsmessig å sende noen linjer avgårde til kundeservice. Ikke fordi du ikke ble oppgradert - hvis du absolutt vil fly Business må du belage deg på å betale for mora - men fordi vedkommende som stod i gaten kan ha godt av litt veiledning. Hans opptreden - sannsynligvis ikke vondt ment - var med på å ødelegge totalinntrykket av det som ellers kunne blitt en helt ok tur i Plus. Det bør unngås for fremtiden (har mye longhaul fremover :D).
     
    Travellingalf liker dette
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bra. Han sier essensielt at du lyver. Det der kunne blitt bagasjesafari i buken på flyet rett før avgang hadde han møtt feil person.

    Godt dere fikk en bra Japantur allikevel :)
     
    lundt liker dette
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Strekning: PVG-CPH
    Klasse booket: SAS go
    Oppgradert?: Ja
    Oppgradert tidligere?: ja
    dette var 2 av 2 mulige så ganske godt fornøyd
     
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Strekning: OSL-MIA
    Klasse booket: SAS Go
    Oppgradert: Ja, til Plus
    Oppgradert tidligere: Nei

    Jeg og @Ursa reiser med to kompiser, hver av oss med en ekstra på PNR. Ursa på bonusbilletter og jeg på betalte.
    Vi hadde booket 4-seter sammen, og ble litt bekymra da første mail om upgrade tikket inn, men like etterpå fikk den andre samme mail. Alle 4 på Plus! :D (Vi er begge EBD)
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    @Ursa bruker 120 000 poeng plus avgifter på billetter i Go(to personer).Da var det ekstra bra dere fikk oppgradering. Får håpe dere får det samme på returen også.
     
  7. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Strekning: ARN-HKG
    Klasse booket: SAS Plus (F&F-salg)
    Oppgradert: Ja, til Business
    Oppgradert tidligere: Ja

    Tja, hva skal jeg si - annet enn JIPPI? :p Den vogna med drikkelse kommer snart til å rope #metoo

    #toosoon :oops:
     
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Noe lignende skjedde med meg en gang også, det var også fra Tokyo, de ropte navnet mitt på høytaleren, men jeg sto i kø i taxfree butikken, da jeg endelig løp fram til skranken, sa de de har upgradert meg til Biz, men siden jeg ikke dukka opp, ga de den til en annen! Grrr.... :( Men når det gjelder CU, har jeg blitt oppgradert ganske konsevent annhver gang.
     
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Strekning: EWR-OSL
    Klasse booket: Plus
    Oppgradert? Ja, til Business (meg + tre medpassasjerer)

    Iskald beregning fra min side. Fulgte utviklingen på Expertflyer og Plusgrade tett i forkant. Konkluderte med at det her var en åpenbar overbookingssituasjon i Go, mens Business (for en sjelden gangs skyld) var full av ledige seter. Droppet derfor å by 4 x 23.000 (ev. 4 x 3000 SEK) hos Plusgrade og gikk all-in på CU.

    Det for øvrig var på høy tid at CU slo til igjen, men som nevnt er Business veldig ofte utsolgt til/fra EWR - og da er det vanskelig å oppgradere diamanter.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke erfaringen vært at dersom man har kvalifisert for CU, så har man fått før bud har blitt vurdert?
     
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun opplevd følgende rekkefølge:
    47 --> 25 timer før avgang: Plusgrade
    23 --> 12 timer før avgang: Courtesy Upgrade
    12 ---> 4 timer før avgang: SMS fra SAS om oppgraderingsmuligheter ved gate
    4 ----> 0 timer før avgang: Op-up ved innsjekk/gate

    ...men jeg har opplevd å få avvist Plusgrade-bud, men senere innvilget CU.
     
    Last edited: 19. des 2017
    Bernd, henrikvd and RoadKing like this.
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Får dette ganske så regelmessig nå, andre hittil i år av 3 longhaul. For både meg og følget. Screenshot_20180204-231855.png
     
    rkvalvaa, paboee, Kalsnes and 11 others like this.
  13. Olelink

    Olelink EBP

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er nok besvart men kan man få CU på bonusbilletter eller gjelder det bare ordinære billetter ?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Frekt:cool: Er dette fra Go eller Plus?
     
  16. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    fra Plus
     
    watchaddicted liker dette
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Thx, greit å vite :)
     
    yukho liker dette
  18. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Booket i Plus, fikk epost om CU til Business ~22 timer før avgang. Også kommer det en SMS fra SAS tre timer senere om at jeg kan oppgradere med penger til Plus eller Business ved skranken på ARN :p
     
    rkvalvaa liker dette
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Sånn er det når de ulike systemene ikke snakker sammen... :rolleyes: Men gratulerer med oppgradering :)
     
  20. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Strekning: OSL - EWR 25.02.2018
    Klasse booket: SAS GO (4 personer, 1 EDB og 3 EBG)
    Oppgradert?: Nope (ihvertfall ikke fått mail enda)
    Oppgradert tidligere?: Ja, 1 gang tidligere fått CU, men det er over 2 år siden og har hatt minst 4 long hauls i Plus uten oppgradering etter dette (reiser dog som oftest i business). Blir eventuelt første tur i Go på langdistanse, men klager ikke, da billettene veldig rimelige. På hjemreisen satser vi på plusgrade :) I følge Expertflyer var det mer enn nok ledige plasser i Plus og Biz.
     

Del denne siden