En heller negativ opplevelse. Hadde med meg fruen på langhelg i Tokyo. Under innsjekk i Bergen så fikk jeg ikke dedikert plass på flyet mellom CPH og NRT. Stod STB på billetten. Hurra tenkte jeg, da får jeg kanskje min første upgrade som EBD, og bygde opp forhåpninger. Nå var flyet fra OSL til CPH forsinket, så måtte løpe fra ene til andre flyet. Når vi kom til gate'n, så fikk vi beskjed om å vente i køen på skranken ved siden av. Rett foran oss var det et yngre par, og selvfølgelig betalte hun for oppgradering fra Plus til Business med poeng, og da begynte jeg å få en mindre god følelse. Når de var ferdige med upgraden, var alle andre sjekket inn, og kun oss to igjen som ikke hadde gått ombord. Så når jeg nevnte at det stod STB på billetten sa han SAS fyren han hadde ventet på oss, at det lå billetter klare (som han viste til oss), og at de var overbooking i plus som hadde gjort at det stod STB på billetten min, men at det nå var plass i Plus. (noen stille banneord inne i hodet mitt) Spurte pent om vi ikke kunne få de billettene som lå klare og at jeg som Diamant i godt over to år enda ikke hadde fått en eneste upgrade. Til det svarte han at han ikke kunne gi oss plassen lenger, og at jeg som EBD måtte ha fått oppgradert billetten mange ganger. Argumenterte da med at jeg aldri hadde fått det, noe han ikke trudde på. Han sa så at dersom de to plassene som nå var ledige var de samme som jeg originalt hadde booket, så måtte han gi meg plus billettene, og gjett hva... 21 F & G var ledige. Selvfølgelig de samme..... Endte med at jeg ble irritert, tok de "jævla" plus billettene og gikk inn. Og inne i plus kabinen var det som antatt, ALLE plus setene var tatt. Var samtidig 6-7 ledige Business plasser. Begynner å lure på om det står noe på skranke skjermene om meg spesielt. Å ha fått printet ut oppgraderings billetter, deretter få de nedjustert pga noen som står rett foran deg i køen ødela hele flyturen til Tokyo. Forstår ikke hva som skal til for å få en upgrade, noe form for anerkjennelse denne veien får jeg tydeligvis ikke. Heldigvis slapp den mørke tåken sinnet mitt når vi kom frem, og hadde en fint besøk i Tokyo. Vet det ble mye tekst, men måtte få det ut. P.
Helt krise av gate agent å informere om at dere nesten fikk oppgradering. Enten blir man oppgradert eller så blir man det ikke. Det er null trøst å vite at man var så nær så nær - kjenner jeg blir litt provosert på dine vegne Når du har fått summet deg litt, kan det være hensiktsmessig å sende noen linjer avgårde til kundeservice. Ikke fordi du ikke ble oppgradert - hvis du absolutt vil fly Business må du belage deg på å betale for mora - men fordi vedkommende som stod i gaten kan ha godt av litt veiledning. Hans opptreden - sannsynligvis ikke vondt ment - var med på å ødelegge totalinntrykket av det som ellers kunne blitt en helt ok tur i Plus. Det bør unngås for fremtiden (har mye longhaul fremover ).
Ikke bra. Han sier essensielt at du lyver. Det der kunne blitt bagasjesafari i buken på flyet rett før avgang hadde han møtt feil person. Godt dere fikk en bra Japantur allikevel
Strekning: PVG-CPH Klasse booket: SAS go Oppgradert?: Ja Oppgradert tidligere?: ja dette var 2 av 2 mulige så ganske godt fornøyd
Strekning: OSL-MIA Klasse booket: SAS Go Oppgradert: Ja, til Plus Oppgradert tidligere: Nei Jeg og @Ursa reiser med to kompiser, hver av oss med en ekstra på PNR. Ursa på bonusbilletter og jeg på betalte. Vi hadde booket 4-seter sammen, og ble litt bekymra da første mail om upgrade tikket inn, men like etterpå fikk den andre samme mail. Alle 4 på Plus! (Vi er begge EBD)
Så @Ursa bruker 120 000 poeng plus avgifter på billetter i Go(to personer).Da var det ekstra bra dere fikk oppgradering. Får håpe dere får det samme på returen også.
Strekning: ARN-HKG Klasse booket: SAS Plus (F&F-salg) Oppgradert: Ja, til Business Oppgradert tidligere: Ja Tja, hva skal jeg si - annet enn JIPPI? Den vogna med drikkelse kommer snart til å rope #metoo #toosoon
Noe lignende skjedde med meg en gang også, det var også fra Tokyo, de ropte navnet mitt på høytaleren, men jeg sto i kø i taxfree butikken, da jeg endelig løp fram til skranken, sa de de har upgradert meg til Biz, men siden jeg ikke dukka opp, ga de den til en annen! Grrr.... Men når det gjelder CU, har jeg blitt oppgradert ganske konsevent annhver gang.
Strekning: EWR-OSL Klasse booket: Plus Oppgradert? Ja, til Business (meg + tre medpassasjerer) Iskald beregning fra min side. Fulgte utviklingen på Expertflyer og Plusgrade tett i forkant. Konkluderte med at det her var en åpenbar overbookingssituasjon i Go, mens Business (for en sjelden gangs skyld) var full av ledige seter. Droppet derfor å by 4 x 23.000 (ev. 4 x 3000 SEK) hos Plusgrade og gikk all-in på CU. Det for øvrig var på høy tid at CU slo til igjen, men som nevnt er Business veldig ofte utsolgt til/fra EWR - og da er det vanskelig å oppgradere diamanter.
Har ikke erfaringen vært at dersom man har kvalifisert for CU, så har man fått før bud har blitt vurdert?
Jeg har kun opplevd følgende rekkefølge: 47 --> 25 timer før avgang: Plusgrade 23 --> 12 timer før avgang: Courtesy Upgrade 12 ---> 4 timer før avgang: SMS fra SAS om oppgraderingsmuligheter ved gate 4 ----> 0 timer før avgang: Op-up ved innsjekk/gate ...men jeg har opplevd å få avvist Plusgrade-bud, men senere innvilget CU.
Booket i Plus, fikk epost om CU til Business ~22 timer før avgang. Også kommer det en SMS fra SAS tre timer senere om at jeg kan oppgradere med penger til Plus eller Business ved skranken på ARN
Strekning: OSL - EWR 25.02.2018 Klasse booket: SAS GO (4 personer, 1 EDB og 3 EBG) Oppgradert?: Nope (ihvertfall ikke fått mail enda) Oppgradert tidligere?: Ja, 1 gang tidligere fått CU, men det er over 2 år siden og har hatt minst 4 long hauls i Plus uten oppgradering etter dette (reiser dog som oftest i business). Blir eventuelt første tur i Go på langdistanse, men klager ikke, da billettene veldig rimelige. På hjemreisen satser vi på plusgrade I følge Expertflyer var det mer enn nok ledige plasser i Plus og Biz.