Du er nok litt for kjapp på avtrekkeren mht. å konkludere med CU-fiasko. Prøv igjen om ca. ett døgn. Jeg tør påstå at din avgang ser rimelig bankers ut mht. CU, men man vet jo aldri med SAS. For sent nå, men dette hadde vært en het kandidat for Plusgrade til Plus og CU videre til Business
Man får vel vanligvis enten gjennom plusgrade eller CU? Blir man oppgradert etter plusgrade er det vel en OPUP eller hva vi skal kalle det?
Nope, Plusgrade og CU kjøres uavhengig av hverandre og til forskjellig tidspunkt, så fullt mulig å kjøpe Plusgrade til Plus og få CU til Business. Forutsetter imidlertid gode "oppgraderingsforhold" mht. ledig kapasitet i henholdsvis Plus og Business.
Interessant. Det har vært mange rapporter om avslag på PlusGrade og heller blitt oppgradert som en courtesy.
Ja, jeg har opplevd begge deler. Det må som sagt være perfekte "oppgraderingsforhold" for å få til en Plusgrade + CU på samme flight, men det er altså mulig.
Du har helt rett, og jeg må korrigere, for her kom faktisk mail fra SAS om oppgradering til plus for hele familien trodde den skulle komme ca 48 timer før, men etter mye granskning i gamle poster stod det at den kunne komme 24-3 timer før. Vet også at det er en god kandidat for Plusgrade + CU, men hadde ikke nok poeng til å by for hele familien, satser heller hele kontoen på Go til Business neste uke
Strekning: CPH-PEK Klasse booket: SAS Plus (F&F-salg) Oppgradert: Ja, til Business Oppgradert tidligere: Hjem fra Thailand i 1994 Første CU av første mulige SAS flyvning etter at jeg fikk didmatkortet. Hadde lagt inn bud på plussgrader som ble avslått 36 timer før. Hjem fikk jeg ikke CU men lavt bud gikk igjennom så det ble 5H på vei hjem fra PEK.
Flyr med SK 939 ARN-LAX 21. mars. Har ikke Expertflyer-konto, men ser ut som det er godt med plass i alle klasser på SAS.no. Har EBD og VIP PLUS billetter for to pax. Oppgraderigstilbudet er nede i 2.200 kr eller 23.000 poeng. Er det såpass høy sjanse for CU her at det ikke er noe poeng i å by på oppgradering? For øvrig første LH som EBD.
Tror ikke du gjør noe dumt i å legge inn et bud. De som får CU her inn har fått det rette etter at de har fått avslag på oppgradering. Så er ingen automatikk i at bud= ikke CU.
Så CU trumfer oppgradering med bud? Dårlig butikk av sas å avslå budet mitt for så å heller gi bort CU? Min tanke var at kostnaden for oppgradering kanskje var bortkastet hvis det er stor sannsynlighet for CU uansett?
Kan ikke påstå at dette er tilfelle hver gang, men bare les i denne tråden så er det flere som får avslag og så CU. Mulig det er god butikk å beholde gode kunder.
Strekning: EWR-OSL Klasse booket: SAS GO light Oppgradert: Ja, til PLUS for meg + 4 pax til. Oppgradert tidligere: Nei, dette er første gang. Hatt 4 LH som EDB.
Det er vel bare SAS som helt vet hva kriteriene eller reglene er for dette "lotteriet" men det er neppe dårlig butikk. Sjangsen for en CU gjør at folk med status forblir lojale mot SAS, mens folk samtidig vet at CU slettes ikke kommer bestandig, derfor gjør det eneste fornuftige og legger inn et bud, hvis de ønsker seg en oppgradering, sånn at SAS kan fylle tomme seter foran og hente inn penger eller EB poeng og samtidig selge en billett til bakover i kabinen. Selv fikk jeg min første CU på første flight etter oppnådd Diamantstatus hos SAS på vei ut, med nesten tom C kabin, mens jeg måtte ut med poengene jeg hadde lagt inn på et upgrade bud på vei hjem med nesten full kabin. Uansett fløy jeg C begge veier og liker SAS bittelitt bedre siden de faktisk gav meg noe håndfast tilbake som "lojal" eller god EB kunde.
Strekning: CPH-EWR juli 2017 Klasse booket: SAS GO Oppgradert: Ja, til PLUS for far (EBD), mor (EBG) og 3 tenåringer
Strekning: ARN-HKG Klasse booket: SAS Plus (egentlig Go) Oppgradert?: Ja, til SAS Business Oppgradert tidligere?: Ja, 1 gang tidligere Reiser til Taipei i morgen; SAS til Hong Kong og videre med Cathay i First. Oppgraderte fra Go til Plus for 15k poeng, og fikk mail i ettermiddag om CU til Business. Virker som det er veldig lavt belegg i morgen; mye ledig i både Business, Plus og Go. Fin start på helgeturen!
Jepp! Tror jeg brukte 27K avios + 1200kr i skatter/avgifter. Flyet går på kvelden så får en hel dag i F-loungene!