EBD: Fikk du courtesy upgrade?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 23. sept 2015.

  1. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    -Og deretter følg opp med å se/endre på sas.no i profilen din på den aktuelle reisen at de virkelig har oppdatert det. Har vonde erfaringer med at det ikke alltid er blitt gjort selv om de sier over tlf at de har utført det :-(
     
  2. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har samme erfaring som Petter B-C. Bruk diamant mailen! jeg hadde 7-8 bookinger med EBG status som jeg dro med meg etter å ha blitt EBD. Sendte hele gjengen til diamant mailen og det ble fikset på under en time :). Jeg fløy også ett par innenriks med EBD status, men på bookinger som var gjort mens jeg var EBG og selv om jeg endret det ved sjekk inn og det faktisk stod EBD på boardingkortet så var jeg fortsatt bare oppført som EBG i manifestet. Fikk erfare det da jeg ba om en ramløsa på OSL-AES, fikk drikken men etter ett par minutter kom purser tilbake å ba om å få se kortet mitt siden jeg bare var oppført som EBG...
     
    Petter B-C liker dette
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    COURTESY UPGRADE lever i beste velgående den, upgradert til plus for 4 pax i morgen til New York. :)
     
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke hva som skjedde, ene øyeblikket fikk jeg mail og hadde i følge appen fått seter i plus, neste var de borte, er tilbake i GO, ringte kundeservice, de kunne ikke se spor av at jeg hadde fått oppgradering... WTF? Enda verre er vi hadde reservert seter samlet for lenge siden, nå sitter vi spredt... for en rot!
    2016-03-21 11.24.18.jpg
     
    CaptainPoint liker dette
  5. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Ouch! Jeg ville videresende denne "you have been upgraded"-mailen til Diamond kundeservice og forklare saken. Det er fremdeles tid til å rette opp i roten. Hold oss oppdatert - dette er jo worst case scenario.
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om det var diamant mailen eller chatten jeg hadde med kundeservicen som gjorde biffen, men nå er vi i Plus igjen... puh... utrolig at noe egentlig så uvesentlig betyr liv og død der og da... :))
     
  7. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Bra det ordnet seg. Men å bruke utrykket uvesentlig om oppgradering fra Go til Plus på IC:rolleyes:
     
  8. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    YEAH!!:cool:

    Min første tur i Go siden jeg kan ikke huske sist og så blir vi oppgradert til Plus. Det hadde jeg ikke trodd siden vi er 4 i reisefølget og kun jeg har status :D

    Kommer nok til å oppgradere til Business om det er mulig. Min far har aldri flydd business, så det hadde nok vært en fin opplevelse for han. Fikk en sms nettopp fra SAS hvor de hadde oppgraderingstilbud til Plus (tydelig at de ulike kommunikasjonskanalene til SAS ikke snakker sammen fordi jeg er allerede oppgradert til Plus) for 999 SEK og til Business for 2999 SEK. Vet ikke hva prisen vil være fra Plus til Business, men antar rundt 2000 SEK da.

    Om det er tilfelle, hva vil dere si er beste oppgraderingsalternativ.....betale 2000SEK/pers eller 25000poeng/pers?
    upload_2016-3-24_17-21-19.png
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    2000SEK om du får tilbudet.
     
    Bernd liker dette
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ville gått for 2000 kr per oppgradering, hvis du får tilbudet. Spar heller poengene til noe kulere.
     
  11. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk min første oppgradering til bisniss på min tur til Beijing
    Booket Klasse: Sas Plus
    Oppgradert til------------------->>> =D
    Bisniss.jpg
    Men her kommer det som var det merkelige, som jeg leste nå nettop at var noen så hadde opplevd.

    Jeg fikk mailen om oppgradering tidlig på morgenen midt i frokosten, hadde meg en god omelett, og mitt i lagingen av denne så tikka emailen inn! skammnice, ettersom jeg fikk avslag på OT sin, og reisen var ikke før på kvelden rundt 21.

    Gikk selfølgelig inn å valgte sete med en gang, og tok bilde av boardingpasset så jeg hadde det klart til senere, eventuelt viss en feil skulle skje, som i dette tilfelle skjedde senere på kvelden!

    Vi hopper rett fram til problemet:

    Det som skjedde noen timer senere, da jeg prøvde å gå inn å velge bedre sete, var at jeg hadde plutselig havnet tilbake til Plus, og kunne ikke velge sete i Bissniss lenger, men da jeg gikk inn på innsjekkingen på nettet, så kunne jeg verken sjekke inn eller endre sete, fant ikke bookingen min i det heletatt.

    Dro så til Loungen i København før avreise Beijing, og hørte med di om hva som hadde skjedd.

    di visste heller ikke grunnen, men etter noen telefoner fram å tilbake, så var jeg fikset til Business igjen, og di sa noen hadde tatt fra meg Courtesy oppgraderingen, merkelige greier, men med super serviceinnstilte lounge medarbeidere, så fikset di setet til meg tilbake igjen,all ære til di.


    Noen klager på sas over dårlig service, men jeg har nokk bare opplevd utrolig masse positivt, er derfor jeg fortsatt flyr med SAS til det motsatte er bevist! ;)
     
    Insomnia4u and Petter B-C like this.
  12. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Noe i samme duren skjedde meg og, les inlegget mitt noen linjer nedenfor, håper det ordner seg, ta med mailen og vis den i loungen til Sas, så fikser di setene tilbake, det gjor di jallefall med meg
     
  13. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det ordna seg for meg også. :)
     
    RoadKing liker dette
  14. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Strekning: ARN - HKG
    Klasse booket: SAS GO
    Oppgradert?: Ja, til SAS Plus
    Oppgradert tidligere?: Nei, dette var første gang
    Antall reisende: 2 stk.

    Det virker som Courtesy Upgrade kommer sånn ca annen hver gang, eller kun ved utreise. Er det noen andre som har fundert over den samme statistikken??
     
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det er uttalt at dersom man får en CU, kan man ikke få CU på neste reisestrekning.

    Så annenhver reisestrekning passer meget bra.
     
    funkybob1 and Travellingalf like this.
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Dette virker veldig vilkårlig. Har fått 2 på rad til/fra Hong Kong. Begge fra GO til PLUS.
     
    CaptainPoint and funkybob1 like this.
  17. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Uten at du hadde noen andre reisestrekninger imellom? Hadde du en annen langdistanse booket samtidig hvor du ikke fikk da? SAS har jo sagt kun annenhver... Hm... Jaja, er jo SAS IT...
     
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer veldig bra med maks annen hver....men det kan gå 2 ganger i mellom også .... det kommer nok litt ann på fyllingsgraden på flyet.

    Generelt så tror jeg mange surrer litt med hva som er CU og ikke. Det virker som noen tror de får det alltid når de blir flyttet frem - men veldig ofte er det nok "innfallsmetoden" som regjerer når flyet er fult bak og noen må frem. Da hender det jo de finner noen EBP/D/G å flytte frem også :) (med CU er det ikke :))
     
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt.
     
  20. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men er det noen som har fått begge veier? Jeg har fått CU 3 ganger (stemmer forøvrig bra med annenhver gang), men kun på utreise, ikke retur.
     

Del denne siden