EBD: Fikk du courtesy upgrade?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 23. sept 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke det @Darkcho skriver over at han har fått da?

     
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    OK, men hvorfor det så rart å få t/r da? det har jo samme PNR. Man skulle jo få annehver PNR, og ikke annhver flight. ""If the members latest flown intercontinental PNR contained "OS COURTESY UPG" element then he/she will not be offered an upgrade on the next PNR with intercontinental flights."
     
  3. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk selv Courtesy Upgrade fra HKG-ARN i november 2015 fra GO til Plus. Interessant nok hadde jeg inne OT på samme strekningen pålydende 225 Euro. SK ville imidlertid heller flytte på meg, noe som er hyggelig. Dog ingen oppgradering på den påfølgende turen tur/retur NRT.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan forholder SAS seg til Courtesy Upgrade mot de som har EBG vs EBD?
    Hvis man f.eks reiser med noen er det da lurt å be om CU for seg selv og bruke poeng på kompanjongen eller bare be om CU for begge i første omgang. Er det f.eks mulig å be om CU til pluss i loungen, og opp fra pluss til biz med poeng i gaten, eller er det noe som ikke er akseptert.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er vel ikke CU noe man ber om og bruker poeng på, men EBG og EBD kan ta med seg henholdsvis en og to reisepartnere i loungen uansett. Men du kan vel fortsatt legge inn oppgradering for poeng-søknad i loungen som vanlig?
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så du mener det ikke er mulig å spørre forsiktig i loungen hvordan belegget er i pluss, og om det er utsikter for å få Courtesy Upgrade.
    Slik jeg forstår så har folk fått CU per e-post, i lounge og ved gaten.
     
  7. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    "the selection process is completely automated and it's not possible to have any manual impact on which members an upgrade will be offered to. I.e. it is not possible to put in any request and manually alter the process and selection."
     
    Insomnia4u and Fredrik81 like this.
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har aldri hørt om lest om noen som har fått CU-upgrade på andre måter enn på e-post.
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    For å presisere. Jeg dro til HKG en torsdag, fikk oppgradering fra GO til PLUS. Returen hjem var på mandagen med oppgradering, GO til PLUS. Begge ganger var CU med mail 8-10 timer før avgang. Hadde ikke lagt inn noen forespørsler om Upgrade via poeng eller OT.
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Står lengre opp i tråden at folk har fått CU ved gate, mulig det ikke kalles CU om man blir flyttet opp til en høyere klasse f.eks ved full eco. I mine øyne så er all form for oppgradering man ikke betaler for CU, selv om det kanskje ikke kommer inn under definisjonen til SAS.
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal en EGO-trip til HKG i høst på Plus for 60 000 poeng.
    Jeg er EBD og har fått beskjed fra SAS o at jeg vil få EBG Lifetime når jeg ikke er EBD lenger ....
    Mitt "problem" er at jeg nå på mine gamle dager bare flyr innenlands og derfor ikke opplever CU.
    Er det noen som får CU eller en annen form for oppgradering når man reiser på poeng?

    (På 1990-tallet opplevde jeg ofte å bli oppgradert CPH-IAD, spesielt når de brukte 767)
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    CU avklares maskinelt.
    Oppgradering ved gate er Operasjonell oppgradering og tilfeldig, men gidder man å hente lista tar man gjerne (bør iallefall) den/de med høyest status.

    De ved gate er mennesker, jeg har mange ganger med hell presentert meg og mitt kort når skranken har blitt bemannet, sånn i tilfelle de skulle ha behov for å oppgradere noen. Fint for den med kortet av åpenbare grunner og fint for den i skranken som da slipper å finne en å "tvangsoppgradere".

    Men CU ved gate? Nix.
     
    TomF66 and Fredrik81 like this.
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for oppklaring. Er det kun EBD ogEBP som får CU.
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende :) jeg tenker jo at jeg bør få det også..... medlem siden 1993 og gold siden 95 med unntak av en 2-3 år innimellom. Diamond sidn innføring.

    Spurte du om det ? ....eller hvordan fikk du beskjed?
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, kun de to.
     
    Fredrik81 liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Ettersom det er 21 år siden må det nok være mer enn 2-3 år, med mindre du har fått EBG på segmenter det kvalifiserer ikke (pr i dag iallefall).
    Kravet er 10 år som EBG på poeng og ikke segmenter, må ikke være sammenhengende.
    Mener noen snakket om at dagens praksis er at du får det ved pensjonsalder. Men dette blir kanskje endret med EB 3.0 som kommer ila året.
     
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Ah....jeg tenkte også dette var eb3.0 og stusset derfor på beskjed om det nå. Men årsaken er nok st Eddie har passert 60'år selvsagt.
     
    RoadKing liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Vår tur kommer :)
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet var:
    Er det noen som får CU eller en annen form for oppgradering når man reiser på poeng?

    (....og ja jeg har passert 60)
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke CU på bonusbillett.
    Hvorvidt du kan bli oppgradert manuelt er det nok vanskelig å svare på, men jeg har ikke hørt noen regel som forbyr dette. Dog heller ikke hørt om det, samtidig flyr vel de flese på poeng i høyere klasse.
     

Del denne siden