Oppgradering for poeng på en poengbillett går fint. Så om du reiser på Poeng på Eco eller Plus så kan du ved innsjekk, lounge eller gate oppgradere videre med poeng som vanlig hvis det er plass.
Hadde SAN-LAX-ARN-OSL i dag (sitter på ARN og venter på siste fly hjem), og fikk avslag på Optiontown, men bare noen få timer etterpå fikk jeg mail om at jeg var oppgradert fra Plus til business. Hadde to kollegaer også ombord som begge også er EBD, og en av dem ble oppgradert fra Go til Plus - den andre spanderte 15k poeng på samme oppgradering.
Ser på boardingkortene jeg får at det står EBG og ikke EBD. Noen grunn til det? Trodde prefixet også fulgte boardingkortet? Tenker ift feil i systemet i tilfelle CU. Men bookingene er merket riktig da, så er vel ok?
Om du ble EBD etter du booket reisen er det derfor. Det må endres manuelt når du skifter status. Send en mail til Diamant-mailen om du har flere som er på EBG kode så ordner det det for deg. Det vil uansett stå SK*G på billetten.
Fikk mail om oppgradering til plus for to på osl-ewr i går. Litt senere kom mail med tilbud om oppgradering for 1990,- per pax.
Det ser ut som den nye Boston-rute er en liten gullkorn for courtesy-upgrades. Fikk oppgradert begge veier (Go til Biz fordi det ikke finnes Plus på PrivatAir-flyet), mens man ifølge SAS bare kan bli oppgradert maks annenhver avgang...
Fikk complimentary upgrade fra Go til Plus for meg og 3 familiemedlemmer på 907 til NY i morgen. Mailen kom nå i formiddag. Hyggelig det, er forresten en bonusreise. Kim
Jepp, fikk mail fra ATOCPH begge ganger. Ut fra Oslo kom den kvelden før, på vei tilbake morgenen av.
På siste tur fra EWR var jeg ikke berettiget til oppgradering p.g.a. småen på 18 mnd. (var per def. dags for courtesy upgrade), men de kunne fint ha oppgradert oss all den tid de var veldig overbooket i Go og pushet "special offer" for oppgradering til Plus helt frem til etter at boarding var begynt. Fikk for øvrig bekreftet ved innsjekk at de hadde "plenty" tosetere tilgjengelig i Plus, men kun hvis jeg brukte poeng. Takket nei til det. Moralen er: Book familien på separat PNR, bli oppgradert og klag din nød ved innsjekk
HKG-ARN 15. juli Plus til Business, jeg på VIP Plus billett og kona og jentungen på Plus bonusbillett. Kona er forresten EBG og jentungen nå EBS, og det var lagt inn i bookingen deres. Hadde også fått lagt inn kommentar i booking om at vi reiste ilag. Epost kom etter at vi hadde sjekket inn online. Når vi så sjekket appen til kona var de også de blitt oppgradert. Bussen virket ikke full så regner ikke med at det var op-up for kona og jentungen. På utreisen 27. juni ARN-HKG ble vi også alle oppgradert kvelden før, oppdaget det i appen etter først å ha sjekket inn som vanlig i Plus, men ingen epost før så regner med at det var op-up pga full buss. Uansett så takker vi og bukker til SAS! Forresten første test av ny kabin og vi er storfornøyde, topp crew begge veier. Dog kan nok godt utvalget i IFE'en utvides. Smakte også på stout'en fra Mikkeller (Coffe, tea, me?), den var ganske god faktisk.
Denne oppgraderingen har vært postet i en annen tråd, men greit å ta med her for statistikkens skyld. CPH-EWR - Courtesy Upgrade Go --> Plus (deretter op-up Plus --> Business ved gate) for fire pax (inkl. infant i eget sete). Verdt å merke seg at minimums Plusgrade-bud ble avvist i forkant.
Sitter i CPH nå (knappe 4 timer til avreise til ORD, og kan vel temmelig sikkert si at det ikke blir noen oppgradering. Reiser i Plus og er EBP, og det er (var i hvert fall i går) masse ledig fremme og tilsynelatende kraftig oversolgt bak.