Jeg flyr SK996 imorgen i Y. 23 av 40 ledige i C. Ikke fått CU på siste 3 legs (longhaul). Burde jeg ikke fått CU? Nå er det 15 timer til avgang, og ikke fått mail. Plusgrade på ca. 24k poeng (før EBD-tillegg) ble avvist.
ARN-HKG 7. Juli. CU-mail om oppgradering fra Plus Saver (VIP-salg) til biz kom 18-20ish timer før avgang for meg +1. Mon tro om man blir merket med "oppgradert, skal behandles som kasteløs" på manifestet, for servicen var noe av det mest nonchalante jeg har opplevd noen sinne på et fly. Hadde jeg betalt penger for å fly fremst hadde jeg vært hissig, nå var jeg mest bare skikkelig skikkelig skuffet og følte at jeg var i veien og allernådigst hadde fått være med flyet. Satt faktisk og skrev utkastet til en klage på det svenske crewet, men jeg bestemte meg for at jeg hadde bedre ting å ta meg til på ferie.. Summasummarum etter å ha testet biz-produktet "gratis" er at jeg egentlig ikke har lyst til å betale for det i fremtiden.
er visst mange som har hatt dårlige erfaringer med crew.. har flydd nye biz 6 ganger nå og har hatt bra opplevelser hver gang (var en gang flyvertinna virket veldig frekk og rar i starten men det gikk tydeligvis over etter en stund så ble alt normalt) selve produktet er jo veldig bra
Strengt tatt så "burde" man vel få de setet man har betalt for. Hele poenget med det nye bud systemet er vel å få betalt for flere dyree seter og dermed minimerer de tilfellene der oppgraderinger må gis bort. Det har kanskje kommet 23 bud på setene.
Samme her. Kommer til å velge andre selskap også ved bonusreise om det finnes noe som passer. Det er veldig synd fordi produktet i utgangspunktet er veldig bra. Eneste er at de har vært for kjipe med fjernkontrollen og hodetelefonene.
SAS Business oppsummert på en prikk. Den fjernkontrollen er krise. Og bra man kan plugge i eget headset. Kjipt at servicen er så ustabil, det som er dealbreaker.
Glem ikke det faktiske utvalget på skjermen. Reiser fra Tokyo i dag og utvalget er nesten identisk med det i juli.
Helt klart begrenset med innhold. For min del er det ikke ofte jeg bryr meg om innholdet. Synes som regel alltid det er for dårlig, foruten Emirates.. Så lenge jeg har kartet med det lille flyet er jeg tilfredsstilt, det fungerte ikke på vår SK C tur og mer-drikke knappen datter på fjernkontrollen som ikke fungerte på mitt sete. Disse to hjalp nok godt på nedturfølelsen hos SAS..
Strekning: OSL-MIA Klasse booket:SAS GO Oppgradert?: NEI. Fullbooket go, ledig i plus Oppgradert tidligere?: Ja, 1 ganger tidligere, flydd IC siden den gang Strekning: MIA-CPH Klasse booket: SAS GO Oppgradert?: NEI. 55% belegg i Plus. Oppgradert tidligere?: Ja, 1 ganger tidligere, flydd IC siden den gang
Strekning: HKG-ARN Klasse booket: SAS Plus Når: Oktober Oppgradert?. Nei, Expertflyer viste C9 wide open få timer før avgang. Oppgradert tidligere?: Nei Har de siste to mnd hatt 4 IC legs hvor 2 i C (1 betalt+1 paid upgrade) og 2 i plus. Ingen av de sistnevnte har fått CU. Tror som flere har nevnt at det er mange som bruker poeng/penger på å oppgradere, og kanskje de også holder et par plasser igjen til cash-upgrade ved gate? Ev at ikke spesialmat kvalifiserer til CU. Mulig det er lettere å få CU fra Go til Plus enn Plus til C? Når det er sagt trives jeg overraskende godt i de nye Plus-setene, og med ledig sete ved siden av er det helt topp. Plus-setene er etter min mening mykere enn C.
Spesialmat er definitivt no-no for op-up, hvorvidt det også diskvalifiserer for CU vet jeg ikke helt sikkert. (Eneste gangen fruen har fått lov til å bestille spesialmat var på CT til HKG i LH F ;P )
Da tikket den inn en epost med oppgradering til business (fra Plus) på flighten i morgen fra CPH til IAD (fra atocph)! Satser på at den blir stående...
Dette kan nok være en utfordring ja. Men jeg skjønner ikke hvorfor man i så fall ikke bare kan få servert spesialmaten man uansett skulle ha hatt, også får heller serveringen i Biz være så sin sak. Jeg forstår allikevel at SAS i slike tilfeller kan velge å safe og heller ikke tilby oppgradering, fremfor å få en illsint kunde som hadde forventet spesialmat i Biz. Edit: Ikke at @Insomnia4u hadde blitt illsint altså (formoder jeg)
Ikke sant I optiontown-tidene hendte det at de ikke klarte å bytte spesialmaten fra øko til business. Fikk den samme maten bare på en tallerken. Er jo stort sett det samme i plus og business, bortsett fra en tannpirker med noe paprika. MEN, grunnen til jeg nevner det er at ved innsjekk/gate står det klart at de som har spesialmat ikke kan kjøpe oppgradering. Veldig rart egentlig. Èn ting er å ha for lite lastet mat, en bagatell er å få op-up til business med samme mat som plus, om en blir det gratis da.
Virker som det er dårlige tider når det kommer til Courtesy Upgrade om dagen. SAS har vell såpass stor pågang rundt auksjon at de ikke "trenger" å gi bort disse plassene lengre. Noen som har lagt seg merke i det eller ?
Jeg fikk CU fra CPH til IAD i går på SK925 (EBD). Første IC tur med SK etter EBD var i boks. Kvelden før var det forsatt 4-5 ledige seter i business etter at jeg hadde fått mitt sete (dvs seter som stod som ledige i Expertflyer). Kabinen var full ved avgang, så langt jeg kunne se. Om dette er pga auksjoner vet jeg ikke, men det avgjøres vel noe tidligere om man får enn bare 12 timer før?
UTEN tvil.... før var det nesten hver dag eller så en upgrade post her inne. Nå er det kanskje 1-2 uker imellom (eller så har folk blitt mindre flinke til å poste) Noe jeg tviler på, da jeg fikk 10 likes eller så.. når jeg fikk upgrade og postet det her. Da var det mange uker (3-4) siden sist post med CU..
Strekning OSL-EWR søndag som var Klasse booket SAS Plus Oppgradert?: JA Oppgradert tidligere?: Nei, dette var min første tur som EBD
Jeg har gode erfaringer Courtesy Upgrade for EDB. Har de siste 7 mnd hatt 3 1/2 t/r med SAS til USA (dvs. 7 enkeltturer). 5 av disse til Newark, 2 til San F. Blitt oppgradert til business 3x; en av disse med min kone (EBS) hvor vi fikk sete ved siden av hverandre