EBD: Fikk du courtesy upgrade?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 23. sept 2015.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, slik var det ja, mest op-up i gate for EBP.
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyr SK996 imorgen i Y.

    23 av 40 ledige i C. Ikke fått CU på siste 3 legs (longhaul).

    Burde jeg ikke fått CU? Nå er det 15 timer til avgang, og ikke fått mail.

    Plusgrade på ca. 24k poeng (før EBD-tillegg) ble avvist.
     
    Shyneno liker dette
  3. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    ARN-HKG 7. Juli. CU-mail om oppgradering fra Plus Saver (VIP-salg) til biz kom 18-20ish timer før avgang for meg +1.

    Mon tro om man blir merket med "oppgradert, skal behandles som kasteløs" på manifestet, for servicen var noe av det mest nonchalante jeg har opplevd noen sinne på et fly. Hadde jeg betalt penger for å fly fremst hadde jeg vært hissig, nå var jeg mest bare skikkelig skikkelig skuffet og følte at jeg var i veien og allernådigst hadde fått være med flyet. Satt faktisk og skrev utkastet til en klage på det svenske crewet, men jeg bestemte meg for at jeg hadde bedre ting å ta meg til på ferie..

    Summasummarum etter å ha testet biz-produktet "gratis" er at jeg egentlig ikke har lyst til å betale for det i fremtiden.
     
    rkvalvaa liker dette
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    er visst mange som har hatt dårlige erfaringer med crew..

    har flydd nye biz 6 ganger nå og har hatt bra opplevelser hver gang (var en gang flyvertinna virket veldig frekk og rar i starten men det gikk tydeligvis over etter en stund så ble alt normalt)

    selve produktet er jo veldig bra
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Strengt tatt så "burde" man vel få de setet man har betalt for. Hele poenget med det nye bud systemet er vel å få betalt for flere dyree seter og dermed minimerer de tilfellene der oppgraderinger må gis bort.

    Det har kanskje kommet 23 bud på setene.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her.
    Kommer til å velge andre selskap også ved bonusreise om det finnes noe som passer.
    Det er veldig synd fordi produktet i utgangspunktet er veldig bra. Eneste er at de har vært for kjipe med fjernkontrollen og hodetelefonene.
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Business oppsummert på en prikk. Den fjernkontrollen er krise. Og bra man kan plugge i eget headset.

    Kjipt at servicen er så ustabil, det som er dealbreaker.
     
    Are liker dette
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Glem ikke det faktiske utvalget på skjermen. Reiser fra Tokyo i dag og utvalget er nesten identisk med det i juli.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Helt klart begrenset med innhold.
    For min del er det ikke ofte jeg bryr meg om innholdet. Synes som regel alltid det er for dårlig, foruten Emirates..
    Så lenge jeg har kartet med det lille flyet er jeg tilfredsstilt, det fungerte ikke på vår SK C tur :(
    og mer-drikke knappen datter på fjernkontrollen som ikke fungerte på mitt sete. Disse to hjalp nok godt på nedturfølelsen hos SAS..
     
    MadsVaHa liker dette
  10. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Strekning: OSL-MIA
    Klasse booket:SAS GO
    Oppgradert?: NEI. Fullbooket go, ledig i plus
    Oppgradert tidligere?: Ja, 1 ganger tidligere, flydd IC siden den gang

    Strekning: MIA-CPH
    Klasse booket: SAS GO
    Oppgradert?: NEI. 55% belegg i Plus.
    Oppgradert tidligere?: Ja, 1 ganger tidligere, flydd IC siden den gang
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Strekning: HKG-ARN
    Klasse booket: SAS Plus
    Når: Oktober
    Oppgradert?. Nei, Expertflyer viste C9 wide open få timer før avgang.
    Oppgradert tidligere?: Nei

    Har de siste to mnd hatt 4 IC legs hvor 2 i C (1 betalt+1 paid upgrade) og 2 i plus. Ingen av de sistnevnte har fått CU. Tror som flere har nevnt at det er mange som bruker poeng/penger på å oppgradere, og kanskje de også holder et par plasser igjen til cash-upgrade ved gate? Ev at ikke spesialmat kvalifiserer til CU.
    Mulig det er lettere å få CU fra Go til Plus enn Plus til C?

    Når det er sagt trives jeg overraskende godt i de nye Plus-setene, og med ledig sete ved siden av er det helt topp. Plus-setene er etter min mening mykere enn C.
     
  12. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Spesialmat er definitivt no-no for op-up, hvorvidt det også diskvalifiserer for CU vet jeg ikke helt sikkert. (Eneste gangen fruen har fått lov til å bestille spesialmat var på CT til HKG i LH F ;P )
     
    Shyneno liker dette
  13. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Da tikket den inn en epost med oppgradering til business (fra Plus) på flighten i morgen fra CPH til IAD (fra atocph)! Satser på at den blir stående... ;)
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dette kan nok være en utfordring ja. Men jeg skjønner ikke hvorfor man i så fall ikke bare kan få servert spesialmaten man uansett skulle ha hatt, også får heller serveringen i Biz være så sin sak. Jeg forstår allikevel at SAS i slike tilfeller kan velge å safe og heller ikke tilby oppgradering, fremfor å få en illsint kunde som hadde forventet spesialmat i Biz.

    Edit: Ikke at @Insomnia4u hadde blitt illsint altså (formoder jeg) :)
     
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sant :) I optiontown-tidene hendte det at de ikke klarte å bytte spesialmaten fra øko til business. Fikk den samme maten bare på en tallerken. Er jo stort sett det samme i plus og business, bortsett fra en tannpirker med noe paprika.

    MEN, grunnen til jeg nevner det er at ved innsjekk/gate står det klart at de som har spesialmat ikke kan kjøpe oppgradering. Veldig rart egentlig. Èn ting er å ha for lite lastet mat, en bagatell er å få op-up til business med samme mat som plus, om en blir det gratis da.
     
  16. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Virker som det er dårlige tider når det kommer til Courtesy Upgrade om dagen. SAS har vell såpass stor pågang rundt auksjon at de ikke "trenger" å gi bort disse plassene lengre.

    Noen som har lagt seg merke i det eller ?
     
  17. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk CU fra CPH til IAD i går på SK925 (EBD). Første IC tur med SK etter EBD var i boks.

    Kvelden før var det forsatt 4-5 ledige seter i business etter at jeg hadde fått mitt sete (dvs seter som stod som ledige i Expertflyer). Kabinen var full ved avgang, så langt jeg kunne se. Om dette er pga auksjoner vet jeg ikke, men det avgjøres vel noe tidligere om man får enn bare 12 timer før?
     
    funkybob1, mathiasfe and RoadKing like this.
  18. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    UTEN tvil.... før var det nesten hver dag eller så en upgrade post her inne. Nå er det kanskje 1-2 uker imellom (eller så har folk blitt mindre flinke til å poste) Noe jeg tviler på, da jeg fikk 10 likes eller så.. når jeg fikk upgrade og postet det her. Da var det mange uker (3-4) siden sist post med CU..
     
    Last edited: 23. okt 2016
    funkybob1 liker dette
  19. Dreamlord

    Dreamlord Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Strekning OSL-EWR søndag som var
    Klasse booket SAS Plus
    Oppgradert?: JA
    Oppgradert tidligere?: Nei, dette var min første tur som EBD
     
  20. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har gode erfaringer Courtesy Upgrade for EDB. Har de siste 7 mnd hatt 3 1/2 t/r med SAS til USA (dvs. 7 enkeltturer). 5 av disse til Newark, 2 til San F. Blitt oppgradert til business 3x; en av disse med min kone (EBS) hvor vi fikk sete ved siden av hverandre
     

Del denne siden