EBD: Smoothie er ikke drikke

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CrotchRocket, 24. sept 2015.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    The free BOB for EBD saga goes on.

    Overhørte i dag følgende på SK4014 SVG-OSL:

    - en smoothie, takk. EBD
    - det er greit for denne gang, men du vet at den ikke går under drikke? Du skal egentlig ikke få den.

    I menyen står vitterlig smoothies under drikke. Jeg påpekte til CC at de må trykke nye menyer.

    Passasjer på 10C som var utsatt for dette, glemte jeg noe? Fikk forståelse for at du har profil her inne
     
  2. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    He-he, jeg har også blitt utsatt for dette, men bare én gang... Det vil si, CC måtte undersøke med en kollega om smoothie er drikke eller ikke. De ble til slutt enige om at det teller som drikke, og jeg fikk det gratis. Øvrige ganger har jeg fått smoothie gratis uten noe oppstyr. Uansett så gir de deg vel alltid et glass sammen med den smoothieboksen, og da kan man jo spørre de hvorfor man trenger et glass til noe som ikke teller som drikke?
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Gud bedre.. Jeg hadde blitt ganske sur om dette skjedde meg.. Det må jeg bare dessverre innrømme..
     
    Asbjorto liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Denne hendelsen er litt festlig da, mye festligere enn de sedvanlige watergates. Men om så CC er i genuin tvil om Smoothie er drikke eller ikke, så bør de for Guds skyld holde kjeft og heller servere uten å si noe (og så undersøke saken nærmere på egen hånd senere) - alt annet enn å komme med "det er greit denne gangen" og på den måten gjøre seg til idioter. Mon tro om de også vegrer seg mot å servere EBD juice...
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det vært meg, hadde jeg nok svart: å ja selvfølgelig! Dumme meg! Jeg burde jo forstått at den går som knekkebrød.....
     
    Last edited: 25. sept 2015
  6. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk svar fra diamantmailen:

    Smoothie ska ingå när du reser i SAS GO eftersom du är Diamant medlem

    Så da vet vi det :)
     
  7. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte du mail til diamantservice for å spørre om du fikk gratis smoothie?
     
  8. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, Basert på hendelsen SVG-Osl i går. Enten tok CC feil, eller nye menyer må trykkes.

    Let the diamond mail be the judge of that. The verdict is in: smoothie is a drink
     
    Last edited: 25. sept 2015
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    SAS bør vurdere å ha en jurist på hvert fly, så kan man få en god og ordentlig vurdering av serveringstilbudet.
     
    AndersB and bor_i_en_koffert like this.
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe..ok. :) Og jeg som føler at jeg er til bry når jeg ringer CT-telefonen...
     
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Må jo le litt av dette :D Merkelig av CC.. Man SPISER jo ikke smoothie, man DRIKKER den..
     
    Last edited: 25. sept 2015
    TOS liker dette
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det lå noen avanserte resonnementer bak CCs vurdering, for eksempel at smoothie egentlig mestedels stammer fra frukt, som må betraktes som fast føde, eller at konsistensen i enkelte smoothier potensielt kan være av sådan art at den i ytterste konsekvens kan spises med skje, og dermed har noe til felles med yoghurt, som jeg antar ikke faller inn under hva EBD kan forvente å få gratis sånn uten videre.

    La oss prøve å forstå CC her, ikke fordømme :D
     
    Asbjorto, TOS and Baldrick like this.
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Du har nok et godt poeng her. Og sånn litt seriøst også, for å ha det gøy..: (;)) Hva om SAS begynner å servere f.eks. tomatsuppe ombord. Det har noenlunde samme konsistens som smoothie, kanskje til og med tynnere, men betegnes allikevel stort sett som mat...
    Som EBD i Go kunne man da sagt; "En øl og et glass tomatsuppe takk!" Ergo, gratis mat også! :D
     
  14. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    eller du kan be om varm tomatjuice...
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den inngår jo i Bloody Mary, så blir jo bare å spørre om de kan varme den for deg... ;)
     
  16. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal forsøke å be om både varm tomatjuice og smoothie i dag fra LHR så får vi se... :)
     
    Baldrick liker dette
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, gjør det, og rapporter tilbake! :)
     
  18. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe... Minner meg litt om historien om da Arne Hjeltnes ikke fikk ta med seg et beger Cottage Cheese gjennom sikkerhetskontrollen på BGO fordi vaktene insisterte på at den var flytende, hvorpå Hjeltnes snudde begeret opp ned og spurte ironisk om ikke innholdet burde ha rent ut hvis det var flytende... :)
     
    Baldrick liker dette
  19. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Da kan man jo også si at kaffe stammer fra bønner, som også kan spises (ikke akkurat de bønnene, men andre typer bønner). Teblader kan sikkert også spises, og fryser man vann til is.... :confused::p
     
    TOS and Baldrick like this.
  20. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har selv vært sikkerhets kontrollør. Og i følge regelene til Luftfarts tilsynet så klassifiserer alt som vi ser på som flytende som flytende.
    Men så blir det komplisert. Alt som er i gele form og lignende, pluss sminke klassifiseres som flytende. Dette vil derfor bety at hårvoks, cottage cheese, lepestift, maskara osv går også som flytende. Og det er veldig vanskelig for kontrollørene å være enige i hva som er greit og ikke er greit. Siden reglene er litt diffuse og må tolkes. Umulig å sette opp en felles tolkning over ALLE dem foskjellige tingene som finnes som kan kanskje gå under flytende
     

Del denne siden