EBG - velkomst?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vthise, 25. sept 2015.

Tags:
  1. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

    Et kjapt spørsmål; hva kan du forvente fra SAS når du går fra EBS til EBG? Når jeg kvalifiserte til EBG i 2002 var det stor ståhei med brev, nytt kort ASAP, merkelapper etc.

    Jeg tippet til EBG den 10. august, og til nå har jeg ikke fått tilsendt nytt kort, ikke fått noe brev, ikke fått noen e-post om "gratulerer". Etter fire runder med Amex og SAS EB kundeservice så skal de sende meg et nytt kort?

    Har alle samme opplevelse, eller har jeg bare vært svært uheldig?
     
  2. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk EBG kortet og merkelapper en måned etter at status var endret på nettet. Ikke noe smart pass var med, så det måtte jeg etterlyse. Dagen etter jeg fikk EBG kortet og merkelapper, dukket det opp et nytt brev med to merkelapper til.
     
    yukho liker dette
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk et brev etter ca. en uke med nytt EB Mastercard Gull og to merkelapper. Dette var for ca. en uke siden.
     
  4. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk nytt MasterCard med to bagtags og et gratulasjonsbrev ca. en uke etter at jeg bikket over til EBG.
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ingenting fra SAS i brevform i 2015. Gratulasjonen får/fikk du når du logger inn i sas.no. EBG kort (vanlige) og Smart pass må bestilles, Mastercard/Diners med bagasjetag kommer automatisk 1-2 uker etter, Amex med bagasjetag bruker lenger tid (3-4 uker).
     
    vaast liker dette
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  7. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk Mail , gratulerer du er gold og så gikk det en uke så fikk jeg nytt SAS master gold og bagasje TAG merker 2stk og noen dager etter kom det 2 til. Så kom Amex SAS Platinum gold kortet. Smartpass må du bestille selv på mine sider på SAS ikke noe de sender ut automatisk.
     
  8. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du bør purre på gullmailen.. Jeg fikk nytt kort og bagasjetags etter 2 uker. Ble EBG nå i begynnelsen av september
     
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    heh , min opptjeningsperiode er juli, så kortene jeg har har utløp oktober 15. Er re-kvalifisert, så for et par uker siden bestille jeg nytt EBG kort for å få oppdatert dette... Joda fikk nytt i dag med utløp oktober 15! :rolleyes:
     
    Jan Fredrik liker dette
  10. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Jeg har ikke fått e-post med velkommen, ikke noe nytt kort. Men, jeg har bestilt tags på hjemmesiden selv. For alt i verden, jeg har "lurt" meg til en EBG via Widerøe sitt sommertilbud, så ingen krise, men jeg er overrasket over hvor lite "stas" de velger å gjøre ved slike skifter.

    Så konklusjonen er: Det har blitt dårligere enn i 2002, og i tillegg har jeg vært uheldig. Sikkert noe med å gjøre at de ikke oppdaget at jeg var tippet til EBG, og at de derfor endret det fra EBS til EBG manuelt.
     
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker jeg også jeg ble skuffet etter jeg ble EBG.. Sendte til og med en mail til SAS for å spørre om jeg ikke skulle ha mottatt noe velkomstbrev..? Men neida, bare automatisk nye kredittkort..
     
  12. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Samme erfaring. Litt underlig, og ikke særlig imøtekommende attitude.
    Når du har fått kortet stikker du oppom gullkantina, grip et glass temperert drikke av valgfri sort ( etter kl 13 er utvalget større) og så skuer du utover Gardermoen wartehalle, ta en solid slurk og tenk; Did it!

    We are travellers, and we love it!
     
    Islending liker dette
  13. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten sånn "You are now gold, so what" ;)
     
    Baldrick liker dette
  14. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    yey! fikk nytt EBG mastercard med utløp 10/16
     
    Scandi liker dette
  15. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg ble gull i sommer kom nytt amex kort automatisk. Tok et par uker.
    SAS kort og smart pass bestilte jeg gjennom gull e-posten, fikk svar samme dag at det er bestilt og på vei. Hadde da ikke hørt noe om disse på 2 uker vent.
    Tags bestilte jeg på nett. Fikk 2+2 med noen uker mellomrom.

    Gjorde akkurat det samme når jeg fikk EBD statusen for noen uker siden. Ikke mottatt noe her ennå, men bestilte alt selv.
    Ikke hørt noe om amex kortet, vet ikke om dette blir oppdatert til diamant.

    Uansett ikke noe Velkommen, eller gratulerer som gull etc.
    Er vel så mange nå i disse dager at det kun er litt info på SAS sidene når en logger seg inn.

    mvh
    P.
     
  16. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Var jo en slags velkomst det brevet jeg fikk sammen med gullkortet. Lurer på om det var da jeg fikk noen rabattvouchers på leiebil også.
     
  17. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Når eg fekk gullstatus for eit par månedar sidan, så fekk eg både eit velkomstbrev, nytt gullkort, bagasjetagger og nytt SAS Mastercard Gull. Det tok rundt to veker.
     
  18. skuddsikker

    skuddsikker Bonusjeger

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fikk nylig EBG status og lurer på om jeg må gjøre noe med eksisterende bestillinger for at ting som "ekstra bagasje" og ekstra bonusopptjening skal skje på disse som ble bestilt mens jeg enda var EBB.
     
  19. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Ring inn og be dem forandre bestillingene dine det gjorde jeg
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ville sendt en henvendelse til gullmailen, og få de til å oppdatere alle bookingene dine med EBG, for å være sikker. :)
     
    skuddsikker liker dette

Del denne siden