Ego-trip til Hong kong t/r på tre dager

Tråd i 'Reisebrev' startet av Eddie47, 05. aug 2016.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dobbelt så dyrt - Halv-parten så morsomt !
     
    kaijoar, Kjakan and Outback_Oggy like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg Se hva jeg fant på BIZ dassen på et 6 mnd gammelt fly (LN-RKT)
    Det burde vel være mulig å la vær å montere? Rett nok så gikk det ikke an å åpne det ..


    Før ... i gamle dager, satt man med sigarettene klare og tente dem i det sekund det plinger og "fasten seatbelt" skiltet slukket ... det var egentlig utrolig hvor mye man kunne røyke på en tur fra BGO til CPH ...
    Flyene luktet sånn og alle som hadde sittet i flyet luktet sånn ...
    Skulle man videre fra CPH var det å haste opp i gull loungen og inn i røykeavdelingen for der var det gratis sigaretter ...

    OBS: i gamle dager var maten og drikken og utvalget i Gullloungen på CPH mange klasser over dagens "begredelige" utvalg ....
    Men vi var jo ferre som fløy og ferre med privilegier ... jeg har fremdeles RVC - kortet mitt ... (Royal Viking Club) ...
     
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    BEHNekter alt.
     
    EgilSk liker dette
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel bare å ta seg en rev ?
    http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/07/26/china-eastern-flight-smoke/
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    ... det var bra at det var en anstendig restaurant på hotellet så jeg slapp å gå ut i mørkenatten i Hong Kong ... det er ikke helt trygt tror jeg, fordi jeg har sett James Bond!!
    I disse virkelighetsrapportene fra dagliglivet i asiatiske storbyer får man klart fremstilt hva mørket kan by på ... jeg nyter James Bond ... var de bedre før?

    I hotellet her, Cordis, ligger det i 6. etasje en to-stjerners Michelin restaurant Ming Court som serverer Dim Sum... utrolig bra mat og fantastisk service ...

    Det er mulig jeg hadde urealistiske forventninger til 2* og derfor litt skuffet til tross for deilig mat og god service .... det manglet mer enn en prikk over i'en.
    Kan det være fordi det virket som småbarnsfamilien på nabobordet så ut som de hadde lørdagsmiddagen sin der?
    Eller "en gjeng" ungdommer hvor guttene hadde lafsete sko og bukser og t-skjorter, mens jentene var stivpyntede?

    I alle fall det var godt og omtrent halve prisen av et tilsvarende måltid i Skandinavia ...
     
    drsyk, Petter B-C, LineE and 3 others like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Årsaken til at askebegeret fortsatt er der, er i tilfelle en eller annen retartert idiot ikke klarer å holde seg. Han bare må ha en sigg eller så ryker forstanden! I det alarmen går og hele CC-mafian hamrer på døren etter ca. 15 sekunder så dumper han den halvrøykte siggen sin i askebegeret og ikke bosset som kunne fått uheldige konsekveser som brann og sånn.. ikke fett i 35000 fot :D:rolleyes:
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg Dagens frokost ble spandert av United .. bra utvalg ..

    Mulig jeg drikker litt og .. baren ser ut til å være åpen .. hjemme er vel ikke nachspielet startet ennå og vi ha 11 timer til ARN når vi først kjører og da blir det mer ..

    JA .. jeg drikker på fly
     
    drsyk, Petter B-C, Robert H and 5 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde håpet de hadde hatt en kald musserende også ... som de har i frokostbuffene i Italia ..,

    Men United er akkurat like kjip på som SAS på Arlanda, der måtte jeg vente nesten til boarding før cavaen dukket opp...så lenge har jeg ikke tid til å vente her, for da er jo skyssen min langt oppe i Mongolia ..

    Akkurat som på Arlanda er her både sprit og vin og øl .. men altså ikke musserende ..
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Har spist min tredje frokost for dagen .. Vin og musserende og cognac til kaffen .. over Kina får vi ikke surfe på nettet .. tror noen har bestemt det ..
    Nå er vi endelig over Mongolia og de er mer åpen for skyen!!
     
    drsyk, Petter B-C, Kjakan and 3 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    De svenske jentene på flyet er de samme smilende som østover, de er som min kone "de forstår meg ikke" .. fly så mye for så lite????
    Hva vet de?

    I blant tenker jeg at min glede er å jobbe "rundt omkring" for å kunne fly mye .. ikke som andre som flyr for å jobbe ..

    En av de kuleste periodene jeg har hatt da jeg hadde trekanten MCO - BGO - WRO forbindelser i ulike varianter ...

    Bo i Bergen og ha kontor i Orlando og gjennomføre et stort prosjekt i Polen utenfor Wroclaw ..
    Strålende spør du meg!!
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du ansette meir folk i nærmaste framtid? Eg er klar på 4 mnd varsel :)

    Edit: Må legge til at eg som regel er meir organisert og litt meir strukturert enn eg har vore siste dagane...
     
    Petter B-C, Mbj and Eddie47 like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg image.jpeg Da var det en kjapp mellomlanding i Stockholm ..

    Siste mat var over Russland ..
     
    drsyk, Petter B-C, Kjakan and 3 others like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    SK 867
    ARN - OSL
    Boeing 737-700
    SETE 1D

    Litt kjedelig og trangt og veldig vanlig, kjennes som om setet er en "halvmeter" smalere enn 23H på LN-RKU.

    Tror det er svensk besetning og maten har jeg ikke fått testet enda. Men det er vel på der vanlige på denne ruten og ingen gastronomisk opplevelse.

    Men det går jo fort .. svensk sjåfør her også ..

    På tide å fly litt igjen ..
    Her ombord er det enda dårlige nett en det var over Kina ..
     
  16. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for flott rapport! Litt over en måned til min HKG tur. :)

    Hvor (og hva?) er kattelandsbyen?

    Og hvor mye kostet det på Ming Court?
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bodde på Cordis Langham ( etter råd herfra) og de var et godt valg ...
    Kattecafeen ar noe jeg fant inne i kjøpesenteret som ha direkte tilknytting til hotellets resepsjon .. det var mye kø og bilder omkring dette, men jeg skjønte ikke helt hva det var ..
    http://www.cordishotels.com/en/hong-kong/

    I hotellet ligger Ming Court, og det var derfor en kul greie å gå på en 2* Michelin restaurant.
    Det rasjonelle er at det er sjelden man er så nær en slik restaurant (uten lange ventelister), jeg hadde bare 26 timer i Hong Kong og da var dette en god mulighet til å spise kantonesisk "Dim Sum" uten for mye kluss ...veldig greit fordi jeg skulle opp kl. 05.00 i dag (kl. 23 i Norge)
    Prisen avhenger faktisk av det du bestiller, men jeg bestilte den dyreste menyen ...
    Michelin-menyen og den kostet 1088 HK$
    Den billigste menyen kostet omtrent halvparten og det var også en "plukkliste" ..

    Dette var min første tur til Hong Kong og det er helt sikkert ikke den siste ... det er mye å glede seg til ...
     
    drsyk, Petter B-C, LineE and 4 others like this.
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Helmaks reise rapport Eddie47. Jeg gleder meg til min ego-trip til HKG om rett over en måned til. Fikk meg hotell rett ved flyplassen siden jeg kun er der 24 timer, må jo tidlig opp å da kan det være greit å bo rett ved flyplassen tenkte jeg. Håper bare jeg får sove noen timer i pluss, eventuelt i biz om jeg får oppgraderingen igjennom, så jeg ikke ser helt for jævlig ut der jeg går hvileløst rundt å prøver å finne meg noe å spise. Blir kanskje Dim Sum på meg også, har jo aldre spist med stjerner før, har kun holdt meg til gaffelen så langt og kniv om nødvendig.
    Blir uansett en grei start på det nye opptjeningsåret mitt som starter uken før jeg reiser.
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenkte også å bo ved flyplassen ...
    Men fikk råd her inne om å bo et sted inne i byen og Cordis er et godt alternativ ..
    Da får du se et Hong Kong som er noe helt annet enn flyplassen ... en flyplass er en flyplass og et flyplasshotell blir aldri noe annet enn et flyplasshotell ..

    Det er da ikke noe problem å ta e taxi fra hotellet til flyplassen, ca 250-300 HK$ ... og 20-25 min ...
    Jeg vil anbefale deg STERKT å ikke bo på flyplassen ....det blir nesten en meningsløs Hong Kong tur .... da er det bare flyturen som gleder ..
     
    drsyk, Shanker, Petter B-C and 3 others like this.
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Planen var å ta flyplass transport å kvitte meg med kofferten, så videre med taxi/tog for buss, derfra å inn til byen. Når mote stritter og tårene henger løst er det bare å kaste seg i første og beste taxi/tog eller lignende i retur, for så få noen timer på øyet. 20-25min er ikke så langt, men så plutselig raser tunellen sammen eller noen biler velger akkurat den morgningen til å hilse på hverandre slik at jeg ikke kommer med i tide til avgangen kl 09:05. Hotellet er booket, og uten mulighet å avbestille. Så da blir det å slumre på Marriott, men Cordis så veldig bra ut det også.
     
    Petter B-C and Robert H like this.

Del denne siden