Ekstra sete - verdt pengene?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 23. nov 2020.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk gjennom hjemmesiden i lunsjpausen og fant dette:

    https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/seter/

    Må innrømme at det av og til kan være litt fristende, spesielt når jeg tenker på avstand man vil ha til andre. Likevel er det ikke noe problem på mindre innenlandsruter for tiden. Da er det sikker raskt bortkasta penger. Å ha mellomsetet ledig i PLUS derimå bør være standard (tviler på at SAS kommer ditt en dag), så er det verdt pengene.

    Sikkert en veldig individuell vurdering og regnestykke. Jeg liker å ha plass...
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Forretningsidé: selg ledig midtsete både til de på a, c, d og f.
     
    magnusant liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Er dette nytt?
    Jeg skjønner ikke helt, hva er vitsen med å betale for Extra Seat hvis det ikke er garantert (ref det at det finnes et alternative 'Guaranteed Extra Seat')?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,033
    Bonuspoeng:
    293
    Lurte på det samme.

    Tror forskjellen er at Extra Seat kan du bare kjøpe etter at innsjekk har startet.
    Mens Guaranteed Extra Seat kan bare kjøpes sammen med billetten.
    Så hvis du vil ha garantert ledig sete, så må du kjøpe det ved kjøp av billetten. Og da upraktisk nok kun gjennom SAS customer service.

    På langrutene kan man bare kjøpe ekstra sete i Go på forhånd. Hvis man flyr Plus, kan man bare kjøpe ekstra sete når innsjekk starter.
    Usikker på om man kan kjøpe ekstra Biz sete?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for redegjørelsen. Så det er nytt produkt i beste SAS stil, så komplisert å forstå og anvende at det i praksis blir en 'no go'.

    Lurer på om det finnes kurs som passer for produkt innovasjon og presentasjon. SAS kunne virkelig trenge dette. Dønn seriøst.
     
    Earl and SAJblue like this.
  6. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    397
    Likes mottatt:
    1,405
    Bonuspoeng:
    93
    For ikke å glemme Olga og Tjolga på tur som ikke betalte på forhånd for å få sitte ved siden av hverandre. De kommer nok ikke til å ha forståelse for at det ledige setet ikke kan benyttes.

    Olga: "Hæ? Sier du at vi ikke skal få sitte ved siden av hverandre? Har du betalt for det setet eller?"
    Fly med oss: "Ja, jeg har betalt for det setet."
    Tjolga: "Makan til tullprat! Du vil ikke ha meg ved siden av deg, du!"
    Olga: "Sånne som deg, altså! Tror du kan ødelegge for andre."
    Flyvertinne 1: "Er det noe galt her?"
    Fly med oss: "Nja, de forsøker å ta det ledige setet som jeg har betalt for."
    Flyvertinne 1: "Ehh... Det går ikke an å kjøpe et ekstra sete, det har jeg aldri hørt om."
    Fly med oss: (vifter med mobilen) "Her er kvitteringen."
    Flyvertinne 1: "Nå tuller du med meg. Du, Flyvertinne 2, har du hørt om dette? Det går ikke an å kjøpe et ekstra sete vel?"
    Flyvertinne 2: "Ju, det går så absolut. Kommer du inte ihåg produktnyheten från förra veckan?"
    Flyvertinne 3: "Hvad laver I her? Nu skal alle passagerer sitte ned, og være glade I overhovede har muligheden at flyve i disse dage!"
    Tjolga: "Bare vent til vi forteller dette til venninna vår, Trollga. Hun er journalist i Hør & Bør, og kommer til å skrive om dette."
    Fly med oss: "Sitt hvor dere vil, men setet ved siden meg er mitt."
    osv.
    osv.

    Dæven, jeg kjenner jeg savner å fly.
     
    Lillegutt, Bonusduk, Bolle and 17 others like this.
  7. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Den gav meg en god latter :D:D
     
    Fly med oss liker dette

Del denne siden