Elendig forsinket bagasje håndtering!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av yukho, 17. okt 2016.

  1. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,020
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Kom hjem i fra TPE, via FUK, ICN, FRA, TXL, landa kl. 00:20 i natt, venta på bagasjen skulle dukke opp på båndet i 1 time, uten at den dukka opp, lagde en sak, venta på telefon for levering... søkte litt selv i dag, fant ut selv at den ble med flyet fra TXL til OSL som landet 13:46, forsatt ingen telefon eller SMS... prøvde å ringe, WTF... Ground handling stengte kl. 14:00!! Ringte Diamond telefon, ingen hjelp å få der heller! Dette er rett og slett for dårlig!! Ikke kan jeg dra opp dit og hente den heller...
     
    Last edited: 17. okt 2016
    Eddie47, Wiolenze and shyneno like this.
  2. Bjoernhb

    Bjoernhb MittNewYork.no - MittUSA.no

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    391
    Bonuspoeng:
    63
    Som Diamond vasker de alltid skittentøyet før levering hjemme, så det tar ofte noen timer ekstra.. ;)
     
  3. Upsaker

    Upsaker Senior Medlem

    Innlegg:
    631
    Likes mottatt:
    819
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen som mister bagasje etter kl 14, så det er ikke så rart de stenger tidlig.
     
    shyneno liker dette
  4. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Tror vi retter på den til: Det er ingen som ønsker å betale billettprisen for å holde bagasjesenteret åpent etter 14.00, så det er ikke rart at de stenger tidlig ;)
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    1,042
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg kjøper en flybillett med frakt av baggasje, forventer jeg at bagasjen kommer frem samtidig som meg, uansett hva jeg har betalt for billetten.
    Dersom bagasjen først kommer senere, må det jo være operatørens oppgave å få den raskest mulig frem til mottaker.

    Å stenge kontoret kl 14 er jo som offentlige kontorer de stenger kl 14 for å unngå å yte service .....
     
  6. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Akk, så lite humor...

    Forøvrig, jeg har mistet bag et par gode ganger pga short connection. Hver gang har jeg fått så mye oppfølging og telefoner sent på kvelden at jeg har syntes det var rent for meget. De som har ringt meg har vært så underdanig at jeg følte litt på at de må ha møtt 40 illsinte tyrer tidligere i livet, for det var ikke måte på hvor unnskyldende og lei seg de var. Baggasjen ble bestandig levert på døra på valgfritt sted, kjørt i oppmot timesvis fra flyplassen.

    Så at det har skjedd en fuckup denne gangen er utvilsomt, men det er nok bare å smøre seg med tålmodighet så ringer de kanskje i løpet av kvelden / morgendagen. Og benytte seg av forsikring om man har så man får seg noen nye underbukser, samtidig også kjenne litt på hvor heldig man er at man kan fyre seg opp over å ikke få baggasjen sin umiddelbart på returreise hjem til sitt eget hus hvor man ofte har både tannbørste og rene underbukser tilgjengelig uansett :)
     
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har "mistet" bagasje (dvs forsinket) ganske mange ganger når jeg har fløyet med SAS, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har fått så mye som et pip fra de som har håndtert dette. De har også klart å bruke over et døgn på en transportetappe internt i landet jeg reiste til som ville tatt meg 45 minutter å sykle (evt 20 minutter å kjøre, eller noe slikt...). Det gjør meg imidlertid sjelden så mye, for man får kjapt fornyet garderoben på SAS sin regning (evt på forsikringsselskapets regning).
     
    Last edited: 17. okt 2016
  8. shyneno

    shyneno Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ikke så veldig morsomt når man merker du prøver å forkynne noe.
     
    milehigh and Eddie47 like this.
  9. shyneno

    shyneno Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Skjedde noe av det samme med meg fra... et eller annet sted i sommer. Da fikk jeg forklart at bagasjen ikke hadde kommet før kvelden og derfor rakk de ikke før dagen etter osv, men jeg hadde jo sporing på den så jeg så at den kom med et fly kl 12-13. (jeg hadde laptop med jobb/skole som jeg trengte i kofferten).
    Dette var Lufthansa men de bruker vel samme SAS folk på Gardermoen?
     
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,020
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er jo asiat, hva er asiater kjent for? jo, bringe mat i koffertene... it's gonna smell now... :p
     
    jayeff, Stuttfeiten, MadsVaHa and 5 others like this.
  11. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,020
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    De ringte nå!! Yeah!! Blir levert hjem til meg mellom 20-22 i kveld.
     
    milehigh and Upsaker like this.
  12. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    I likhet med @TOS , så har heller aldri jeg hørt et pip, verken fra SAS eller noen andre, når bagasjen har uteblitt. Siste gang endte det med at bagasjen ble dumpet uanmeldt i hotellobbyen fire dager etter ankomst og to timer før avreise, slik at jeg fikk æren av å slepe den med meg tilbake til flyplassen igjen (pluss en ny garderobe på forsikringsselskapets/SAS' regning, naturligvis).
     
  13. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Forkynne eller ikke, det er den kalde sannheten. Hvorfor tror du lavkostselskap bare leier inn bakketjenester, og ikke har inhouse? Fordi det er svindyrt.

    Som jeg sa, de ringer og det kommer fram :)
     
  14. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Sist jeg "mistet" bagasjen så ringte de heller ikke, og SAS måtte ut med nesten 12.000 i utgifter til nye klær/sko for 2-3 personer da bagasjen ble forsinket med mer enn 2 døgn til sentralt i UK. Helt OK for meg, men de ringte altså ikke. Gangen før akkurat det samme (men et lavere beløp). Ingen telefon, og 2 døgns forsinkelse. Helt OK - mye nytt i garderoben. Ganger før der det samme. osv.

    De siste 2-3 årene så har det vel vært ca 50% sannsynlighet for å få bagasjen med samme fly når jeg har hatt innsjekket bagasje. Aldri et pip fra de som håndterer dette. Dere som vil ser sikkert et mønster...
     
    milehigh liker dette
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u EBD

    Innlegg:
    633
    Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    63
    Lite som er så irriterende som når bagasjen uteblir, hadde en delay på 3t ARN-HKG i sommer hvor bagasjen sto igjen på OSL, hvor jeg av alle ting hadde transit i 6t...ganske sur da ja. Men, det har hendt før, og har alltid et el to skift i håndbagasje, samt reiseforsikring.

    Kikket litt på hvorfor delay skjer, og en på topp er visst for mange gamle klistremerker/tags på kofferten. Dvs at maskinen får litt "overload", tok en runde og fjernet minst 40 stk...:rolleyes: Så lurer på om ikke jeg selv hadde noe skyld i dette også...

    For mange av oss på forumet har vi ofte mange transitstop, separate billetter osv. Og det er der det blir problematisk om bagasjen tilslutt kommer frem til HKG, mens en er i Mumbai på separate billetter..noen som vet? De dekker vel bare frem til billettens opprinnelige destinasjon?

    Reiseruten er forresten BGO-OSL-ARN-HKG-BKK-BOM....med tre separate billettero_O
     
  16. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    113
    I dette tilfellet vil vil vel ikke forsikring dekke innkjøp av klær, da trådstarter er kommet hjem.... Skjønner ikke at man hisser seg sånn opp...? Skriv det på "shit happens"-kontoen og ta en ventebolle....bagasjen kommer hjem til deg :):):)
     
    Are and Ida like this.
  17. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Åh, så glad jeg er at jeg slipper å lese det :p Tipper TOS skrev i tråden etter jeg gjorde, og at det er noen selvopplevde greier for å motbevise alt jeg sier. Alt bare for å forsøke fyre meg opp! Tjoho! :D
     
  18. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, han skrev - og jeg har ingen grunn til å tvile på sannhetsgehalten - at han ikke har hørt noe som helst de gangene bagasjen hans er blitt forsinket. Han skrev også at SAS har brukt uforholdsmessig lang tid på å bringe ham hans uteblitte bagasje.

    Jeg kan bare slutte meg til begge deler. Selv om jeg er EBD, ga SAS simpelthen blanke forrige gang bagasjen min ble forsinket. Under de fleste omstendigheter hadde jeg vært tilbøyelig til å skylde på det italienske handlingselskapet, men loggen talte sitt tydelige språk: Tregheten lå ene og alene hos SAS, og i mellomtiden hadde jeg ikke hørt et pip fra dem i sakens anledning.
     
  19. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, med andre ord precis som jeg skrev jeg forventet ;)
     
  20. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Poenget var vel heller at jeg ikke helt kan se hvorfor han ene og alene skulle ha skrevet det for å fyre opp deg?
     
    milehigh, TOS and Eddie47 like this.

Del denne siden