Kom hjem i fra TPE, via FUK, ICN, FRA, TXL, landa kl. 00:20 i natt, venta på bagasjen skulle dukke opp på båndet i 1 time, uten at den dukka opp, lagde en sak, venta på telefon for levering... søkte litt selv i dag, fant ut selv at den ble med flyet fra TXL til OSL som landet 13:46, forsatt ingen telefon eller SMS... prøvde å ringe, WTF... Ground handling stengte kl. 14:00!! Ringte Diamond telefon, ingen hjelp å få der heller! Dette er rett og slett for dårlig!! Ikke kan jeg dra opp dit og hente den heller...
Når jeg kjøper en flybillett med frakt av baggasje, forventer jeg at bagasjen kommer frem samtidig som meg, uansett hva jeg har betalt for billetten. Dersom bagasjen først kommer senere, må det jo være operatørens oppgave å få den raskest mulig frem til mottaker. Å stenge kontoret kl 14 er jo som offentlige kontorer de stenger kl 14 for å unngå å yte service .....
Jeg har "mistet" bagasje (dvs forsinket) ganske mange ganger når jeg har fløyet med SAS, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har fått så mye som et pip fra de som har håndtert dette. De har også klart å bruke over et døgn på en transportetappe internt i landet jeg reiste til som ville tatt meg 45 minutter å sykle (evt 20 minutter å kjøre, eller noe slikt...). Det gjør meg imidlertid sjelden så mye, for man får kjapt fornyet garderoben på SAS sin regning (evt på forsikringsselskapets regning).
Skjedde noe av det samme med meg fra... et eller annet sted i sommer. Da fikk jeg forklart at bagasjen ikke hadde kommet før kvelden og derfor rakk de ikke før dagen etter osv, men jeg hadde jo sporing på den så jeg så at den kom med et fly kl 12-13. (jeg hadde laptop med jobb/skole som jeg trengte i kofferten). Dette var Lufthansa men de bruker vel samme SAS folk på Gardermoen?
I likhet med @TOS , så har heller aldri jeg hørt et pip, verken fra SAS eller noen andre, når bagasjen har uteblitt. Siste gang endte det med at bagasjen ble dumpet uanmeldt i hotellobbyen fire dager etter ankomst og to timer før avreise, slik at jeg fikk æren av å slepe den med meg tilbake til flyplassen igjen (pluss en ny garderobe på forsikringsselskapets/SAS' regning, naturligvis).
Sist jeg "mistet" bagasjen så ringte de heller ikke, og SAS måtte ut med nesten 12.000 i utgifter til nye klær/sko for 2-3 personer da bagasjen ble forsinket med mer enn 2 døgn til sentralt i UK. Helt OK for meg, men de ringte altså ikke. Gangen før akkurat det samme (men et lavere beløp). Ingen telefon, og 2 døgns forsinkelse. Helt OK - mye nytt i garderoben. Ganger før der det samme. osv. De siste 2-3 årene så har det vel vært ca 50% sannsynlighet for å få bagasjen med samme fly når jeg har hatt innsjekket bagasje. Aldri et pip fra de som håndterer dette. Dere som vil ser sikkert et mønster...
Lite som er så irriterende som når bagasjen uteblir, hadde en delay på 3t ARN-HKG i sommer hvor bagasjen sto igjen på OSL, hvor jeg av alle ting hadde transit i 6t...ganske sur da ja. Men, det har hendt før, og har alltid et el to skift i håndbagasje, samt reiseforsikring. Kikket litt på hvorfor delay skjer, og en på topp er visst for mange gamle klistremerker/tags på kofferten. Dvs at maskinen får litt "overload", tok en runde og fjernet minst 40 stk... Så lurer på om ikke jeg selv hadde noe skyld i dette også... For mange av oss på forumet har vi ofte mange transitstop, separate billetter osv. Og det er der det blir problematisk om bagasjen tilslutt kommer frem til HKG, mens en er i Mumbai på separate billetter..noen som vet? De dekker vel bare frem til billettens opprinnelige destinasjon? Reiseruten er forresten BGO-OSL-ARN-HKG-BKK-BOM....med tre separate billetter
I dette tilfellet vil vil vel ikke forsikring dekke innkjøp av klær, da trådstarter er kommet hjem.... Skjønner ikke at man hisser seg sånn opp...? Skriv det på "shit happens"-kontoen og ta en ventebolle....bagasjen kommer hjem til deg
Nei, han skrev - og jeg har ingen grunn til å tvile på sannhetsgehalten - at han ikke har hørt noe som helst de gangene bagasjen hans er blitt forsinket. Han skrev også at SAS har brukt uforholdsmessig lang tid på å bringe ham hans uteblitte bagasje. Jeg kan bare slutte meg til begge deler. Selv om jeg er EBD, ga SAS simpelthen blanke forrige gang bagasjen min ble forsinket. Under de fleste omstendigheter hadde jeg vært tilbøyelig til å skylde på det italienske handlingselskapet, men loggen talte sitt tydelige språk: Tregheten lå ene og alene hos SAS, og i mellomtiden hadde jeg ikke hørt et pip fra dem i sakens anledning.
Poenget var vel heller at jeg ikke helt kan se hvorfor han ene og alene skulle ha skrevet det for å fyre opp deg?
Vi som er halvveis rednecks er nok ikke så veldig annerledes. Må alltid ha med meg en dunk med Miracle Whip.
Hele poenget er å (igjen) påpeke at noen benytter seg av forumets ignore-funksjon.. Og kanskje et forsøk på å sende et lite stikk til den ignorerte poster..
Eg har sjekka inn bagasje ein gong siste seks månadar og bagasjen vart forsinka denne gongen. Eg tykte jo det var veldig fint, sia eg fekk kjøpe nye klede. Dette var på ruta SOG-OSL-KEF, der bagasjen vart liggjande att i Oslo. Eg meldte bagasjen sakna og fekk sporingsnummer. Når eg sjekka dagen etterpå var bagasjen ankomen Keflavik tidleg på morgonen utan at eg haurde noko frå ground handling. Eg var på dette tidspunktet oppteken med å handle nye klede, so eg tykte det passa bra. Rundt kl 12 ringte eg og fekk opplyst at dei ville undersøkje og kome tilbake til meg. Nokon timar seinare fekk eg beskjed om at dei ville levere den på hotellet mellom kl 18 og 21, og at eg måtte vere på hotellet i denne perioden. Kl 00.30 kom dei å leverte bagasjen på hotellet. Dette var ikkje veldig imponerande, då det tok 15 timar frå bagasjen ankom flyplassen til han vart levert på eit hotell i sentrum at Reykjavik. Fint med forsinka bagasje, men handteringa var ikkje noko særleg, då vi skulle forlate Reykjavik kl 06.00 dagen etterpå for å gå ruta mellom Landmannalaugar og Thorsmork.