Emirates fra Oslo

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av agrims, 19. jan 2015.

  1. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Da Emirates begynte å fly fra Oslo, var dette en 777-300.. Jeg ser nå, at det er en 777-200LR.. På seat-guide, så vises første klasse som den gamle konfigurasjonen.. altså, 2-2-2,.... Noen som vet om dette stemmer eller er det feil fra seat-guide sin side??
     
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    De bruker begge. Fløy 200 ned og 300 hjem forrige uke.
     
  3. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Okei. Så 200 er av typen gammel konfigurasjon på både business og first? Eller er hele flyet oppdatert selv om det er en 200?
    Vurderer å ta en bonustur med First en vei, å biz retur...Men orker ikke å bruke penger på noe som ikke er nytt! ;)
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Gammel ICE på 200en.
     
  5. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Okei.. Får vel fly fra sthlm eller chp da... =/
     
  6. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Stikk heller til London og fly A380 hvis du absolutt må fly Emirates. Qatar sin Dreamliner fra OSL er et meget godt alternativ.
     
  7. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, A380 er fin den.... men syns setene på business er nesten bedre på 777 hos Emirates.. Qatar sin har jeg prøvd.. men samler bonuspoeng hos Emirates... Derfor...
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Skjer disse endringene helt random? Har kjøpt F til Oslo nå i Mars, og hadde ikke tenkt å ende opp med å betale en formue for å sitte i det gamle produktet...
     
    agrims liker dette
  9. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    200LR har den nye kabinen. Altså 1-2-1 i first..
     
    agrims and Fnate like this.
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, det samme tengte jeg... Hvis man først skal reise business / first så vil man sitte på den nye!!
     
  11. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Okei, å det er du helt sikker på? :p hehe.. Isåfall stemmer ikke seatguide i det hele tatt!! :) Og det ville vært midt i blinken om de nye setene var der!
    Er det ikke også slik, hvis man flyr first, så kommer man innpå OSL VIP terminal??
     
  12. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Man har vell kun tilgang til OSL lounge. Det er vell ingen egen VIP terminal på OSL.
    Kjenner ikke til seatguide du her nevner, men både seatguru og seatmaestro viser at alle 200LR har den nye kabinen.
    http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Boeing_777-200_LR_3class.php
    http://www.seatmaestro.com/airplanes-seat-maps/emirates-boeing-b777-300lr.html

    Edit: Linken til seatmaestro sier det er 300LR men seatmappet viser en 200. Er ingenting som heter 300LR egentlig heller
     
  13. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Business-produktet er vel like bikkje på både 777-200 og 300? Ift A380 da som har ny konfig.

    Er faktisk en VIP-terminal på OSL, men den er kun forbeholdt Kongehuset og et smalt utvalg av viktig perer.
     
  14. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Business på A380 å 777 er ikke samme setene nei.. Men jeg mente at dersom man vil betale for business eller first, så vil man sitte på et emirates-fly med de nye setene mente jeg :)
     
  15. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Ut ifra hva jeg kunne finne på seatguru så viser denne annerledes...:::
    http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Boeing_777-200_3class.php
     
  16. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
  17. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Her var det mye frem og tilbake..

    Ut fra hva jeg har sett, prøvd og sjekket så flydde EK med 77L (777-200LR) til OSL frem til medio desember, da det ble satt inn 77W (777-300ER). Siden da har de flydd 300ER med unntak av 16.01.15, da en 200LR var stand in..

    Ser ut som det er planlagt med noe 77L senere i år også, men det kan sikkert fort endre seg til 77W med godt belegg og mye cargo.

    Flydd begge typer og mener 77L har nye C stoler og nyeste ICE skjermene. Har opplevd 77W med gamle små iCE skjermer og de nye. EK har vel 9? 77L, alle relativt nye, men har 77W fra helt nye til godt brukte..

    Godt produkt uansett synes nå jeg..
     
    agrims and Herlov like this.
  18. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Satser da på at det er de nye first-suitene ! ;)
     
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke first suitene ganske så like uansett? Det finnes vel to versjoner av dem, og begge er like lite classy med masse bling bling ;)
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Synes ikke de er så lite classy jeg. På bilder er det jo helt krise. Men real life synes jeg de er helt brillefine.
     

Del denne siden