Emirates kåret til verdens beste flyselskap

Tråd i 'Nyheter' startet av KristianSk, 05. mai 2015.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.hegnar.no/reise_livsstil/reise/artikkel546225.ece

    Jeg forstår ikke helt om de er kåret til verdens beste flyselskap eller det beste flyselskapet i midtøsten, men jeg er uansett uenig i begge. Nå legger kanskje jeg/vi mer vekt på premiumproduktet enn hva som er vanlig i slike konkurranser, men skal man være best må man være best. Det mener nå hvertfall jeg...

    SAS vant vel også en lignende pris for litt siden...

    Hva tenker dere?
     
    Last edited: 05. mai 2015
    Fnate liker dette
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg stoppet tenkingen for flere år siden. Men når Qatar fikk fotball VM så er vel alt mulig :)

    Emirater er bra selskap da, så helt på jordet er det helt klart ikke. Aldri prøvd i eco, riktignok.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så du mener at alle flyselskaper skal ha egen fast track på OSL? ;)

    Synes egentlig Emirates har ett meget bra tilbud for sine Business passasjerer. Er du på en revenue businessbillett eller via miles, henter de deg innen 60 kilometer, kjører deg i privat bil til flyplassen, skikkelig dedikert innsjekk og fast track.

    I Dubai er jeg derimot ikke imponert over hvordan ting fungerer for First. Det er en separat "premium" terminal som har trøkker statuskunder, partner flights premium, business og first i samme kø. Snakk om kaos mellom 0000-0330 siden det er dusinvis med widebodies som avgår rundt da og haugevis som skal igjennom "premium" området. Alltid kø i sikkerhetskontrollen og deretter passkontrollen.

    Etter du er ferdig, havner du midt i kaos #2 da du møter alle eco pax etterpå. Langt til First etasjen og den loungen er kun kul fordi den er stor. Det de serverer er definitivt meh.

    Der er Lufthansa verdensleder på hjemmebane. Når det gjelder innsjekk, security, lounge og boarding er det ingen som kan konkurrere med Lufty her.
     
    Last edited: 05. mai 2015
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har flydd på ID med dem, sammen med 60 av mine nærmeste venner ;)

    Fast track fungerer mesteparten av tiden -- for alle ;) Men jeg er stor tilhenger av at flyselskapene har egen fast track så de selv kan justere kapasitet. På OSL, jantelovens høyborg, er det dessverre flyplassen som bestemmer og de peiser alle i samme kø, noe som er fjøs. Håper det endrer seg når den nye innsjekken åpnes.
     
    vegardg liker dette
  5. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Pressemeldingen kan leses her :)
     
  6. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har prøvd Emirates i eco. Men spør du meg er ikke forskjellen mellom de fleste selskapene i eco stort sett mer enn fargen på setetrekkene. Men Emirates kjører jo fortsatt fri drikke da, så sånn sett er de vel (blant) verdens best i eco og.
     
    Fnate liker dette
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det er svært stor forskjell mellom for eksempel SAS og Singapore Airlines eller Emirates i økonomi. Svært stor.
     
  8. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Har jomfrutur med Emirates eco i Juli, men merker jeg synes det er svært stor forskjell på eco fra selskap til selskap. Hadde en tur i eco t/r Miami med LH på vei til, og United på vei tilbake. Natt og dag, i LH sin favør.
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Singapore og Emirates i eco er veldig, veldig bra.

    SAS Go på langdistanse er relativt mediokert, selv om det hjelper litt med ny kabininnredning, så er servicen om bord kuttet helt til beinet.
     
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri flydd EK, men et selskap 2-3-2 i business er ikke verdens beste i min bok. Sånn er det bare.
     
    Last edited: 06. mai 2015
    Edvard and KristianSk like this.
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Så klart, det er forskjeller i eco hos noen selskaper. Jeg har selv reist aktivt ifm jobb i over ti år, stort sett på eco og har prøvde de fleste store selskapene i Europa, Nord-Amerika og Asia. Noen har bra øreplugger, andre ikke. Noen deler ut gratis sjokoladehjerter, andre ikke. Jeg har kanskje sett Emirates på sitt aller beste og kanskje på sitt aller verste. Summa summarum synes jeg ikke det er noen selskaper som har et eco-produkt som rettferdiggjør på pris å velge det ene foran det andre når det gjeder service, det er stort sett same shit, different wrapping.

    Men, det som faktisk skiller opplevelsene fra hverandre er crewet – menneskene som jobber om bord, som ene og alene avgjør hvor vidt det blir en fin og minneverdig tur eller ikke.
     
  12. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Kun prøvd i eco, men overlevde ZRH-AKL i eco uten nevneverdige lidelser. Kanon IFE, god plass, spesielt i 380 og bra service/servering, selvom sistnevnte jo kan variere
     
  13. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke flydd eco, men av det jeg har flydd hos Emirates, må jeg si meg veldig veldig fornøyd! :) Igrunn lite jeg kan kicke på.. Skal sies at jeg ikek har flydd alle flyselskap heller...
    Kommer til å fortsette å fly Emirates! :)
     
    John in The Tower liker dette
  14. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har flyd mye med Singapore Air,Thai,SAS,KLM,Qatar,Emirates i Eco. Og de beste er Singapore og Emirates og Qatar. SAS suger BIG TIME...
    Biz i Emirates er mega bra :)
    Men smaken er som baken...
     
    agrims liker dette
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Emirates tjener også heftig med penger!


    Emirates Group Announces 27th Consecutive Year of Profit

    • Group records 2nd highest profit ever with AED 5.5 billion (US$ 1.5 billion);
      • Steady revenue and business growth in line with capacity increases, significant investment in the business at AED 20.2 billion (US$ 5.5 billion)
      • Declares a dividend of AED 2.6 billion (US$ 700 million) to the Investment Corporation of Dubai.
    • Emirates makes profit of AED 4.6 billion (US$ 1.2 billion), as revenue increases 7% to AED 88.8 billion (US$ 24.2 billion)
      • Capacity crosses 50 billion ATKM for the first time in airline’s history
    • dnata makes profit of AED 906 million (US$ 247 million), highest-ever in 56 years
      • Revenue of AED 10.3 billion (US$ 2.8 billion) exceeds AED 10 billion for the first time
      • International business now accounts for over 60% of revenue
     
  16. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har flydd B772LR, B77W, A380 i biz og
    B77W,A380 i eco syntes de var bra på alle eco flygningene med hyggelige og flinke crew.

    I biz var de bra i A380 men skuffer litt på B77W/LR grunnet 2-3-2 config ser jeg ikke på de som noe i nerheten av det beste i verden.

    First har jeg ikke prøvd annet en lounge men virker ikke vere i nerheten av LH spesielt på bakken.
     

Del denne siden