Emirates kåret til verdens beste flyselskap

Tråd i 'Nyheter' startet av KristianSk, 05. mai 2015.

  1. KristianSk

    KristianSk Senior Medlem

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.hegnar.no/reise_livsstil/reise/artikkel546225.ece

    Jeg forstår ikke helt om de er kåret til verdens beste flyselskap eller det beste flyselskapet i midtøsten, men jeg er uansett uenig i begge. Nå legger kanskje jeg/vi mer vekt på premiumproduktet enn hva som er vanlig i slike konkurranser, men skal man være best må man være best. Det mener nå hvertfall jeg...

    SAS vant vel også en lignende pris for litt siden...

    Hva tenker dere?
     
    Last edited: 05. mai 2015
    Fnate liker dette
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,507
    Likes mottatt:
    6,283
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg stoppet tenkingen for flere år siden. Men når Qatar fikk fotball VM så er vel alt mulig :)

    Emirater er bra selskap da, så helt på jordet er det helt klart ikke. Aldri prøvd i eco, riktignok.
     
  3. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Det var iallefall ikke noe eksepsjonell højdare å fly business class, men setet er det mest behagelige jeg har opplevd på tross av ikke 100% lieflat. Det skal de ha. Og gigantiske porsjoner mat. Allikevel, fuck Qatar - heia Emirates, any day of the week.

    Men hvis man er verdens beste flyselskap fikser man en ordentlig fast track da, for jeg måtte gå i vanlig økonomi-track på tross av business class billett. Hvorfor? Fast track på OSL var stappfull, køfull og faenfull. Vanlig security var halvtom og tok 3 minutter. Mer midtøsten-pisk på/mot/over/til OSL!
     
    Fnate liker dette
  4. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,178
    Likes mottatt:
    5,535
    Bonuspoeng:
    113
    Så du mener at alle flyselskaper skal ha egen fast track på OSL? ;)

    Synes egentlig Emirates har ett meget bra tilbud for sine Business passasjerer. Er du på en revenue businessbillett eller via miles, henter de deg innen 60 kilometer, kjører deg i privat bil til flyplassen, skikkelig dedikert innsjekk og fast track.

    I Dubai er jeg derimot ikke imponert over hvordan ting fungerer for First. Det er en separat "premium" terminal som har trøkker statuskunder, partner flights premium, business og first i samme kø. Snakk om kaos mellom 0000-0330 siden det er dusinvis med widebodies som avgår rundt da og haugevis som skal igjennom "premium" området. Alltid kø i sikkerhetskontrollen og deretter passkontrollen.

    Etter du er ferdig, havner du midt i kaos #2 da du møter alle eco pax etterpå. Langt til First etasjen og den loungen er kun kul fordi den er stor. Det de serverer er definitivt meh.

    Der er Lufthansa verdensleder på hjemmebane. Når det gjelder innsjekk, security, lounge og boarding er det ingen som kan konkurrere med Lufty her.
     
    Last edited: 05. mai 2015
  5. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    FYI - Emirates tilbyr ikke ID-billetter i biz til annet enn sine beste kaptener ;) De tilbyr dessverre ikke å hente en med limmo fra Uppsala til Gardermoen, ei heller privatjet :( Jeg ser den, endog. I shall live on without. Innsjekken var superhyggelig på OSL. Ankomst i Dubai var überdigg med egen buss for biz. Det var tomt i F når vi fløy ned. Aldri prøvd connection, høres ikke ideelt ut.

    Men tja, dedikert fast track hadde vært fint. Iallefall litt mer segregert. SGH+aviator-fast track ( det er vel nesten bare emirates igjen hos aviatior på OSL nå) og en egen for menzies kanskje? Den spesialiserte tracken fungerer plettfritt på ARN T4. Det er nok dessverre severe congestion på OSL pga innland+utland "i ett" uten noen differensiering. Vi gikk gjennom security ca 11-12 på formiddagen på en tirsdag. Kø i fast track på dette tidspunktet = epic fail. Blir bra med den nye avgangshallen så man får avlasta folk i forskjellige sluser (håper jeg for gudsskyld). Synes ellers at sjargongen alltid har vært noe sånn som "SAS Fast track fungerer ikke" så da må vel "Emirates fast track fungerer ikke" være innafor? Er det ikke god nok kapasitet bør flyselskapene punge ut, eller no? Mulig jeg har lest det feil, men når jeg først var normal reisende i ekte lyxx så var det litt meh å føle seg mindre lyxxig i "almuens security" #firstworldproblem .

    Når jeg først har begynt med EK-tankene: ICE-systemet de hadde ombord var vanvittig innholdsrikt. Tror ikke noen kan slå det (?!). Men herregudjesuschristonabicycle så irriterende det var å bruke. Var det bare min skjerm og "mini-konsoll", eller er det sånn for alle? Skjermen skjønte ikke at jeg trykket på den, responsen var treig og jeg mistet all lyst til å utforske systemet. Austrian Airlines' touch-skjerm på biz var til sammenlikning rene oasen av moderne, kjapp og responsiv fresh interface. Et klassisk eksempel på at enkel interface og lite innhold = happy user, vanskelig interface og mye innhold = sad user :(
     
  6. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,178
    Likes mottatt:
    5,535
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flydd på ID med dem, sammen med 60 av mine nærmeste venner ;)

    Fast track fungerer mesteparten av tiden -- for alle ;) Men jeg er stor tilhenger av at flyselskapene har egen fast track så de selv kan justere kapasitet. På OSL, jantelovens høyborg, er det dessverre flyplassen som bestemmer og de peiser alle i samme kø, noe som er fjøs. Håper det endrer seg når den nye innsjekken åpnes.
     
    vegardg liker dette
  7. Henning

    Henning co-founder Offisiell Representant

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Pressemeldingen kan leses her :)
     
  8. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    705
    Likes mottatt:
    568
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har prøvd Emirates i eco. Men spør du meg er ikke forskjellen mellom de fleste selskapene i eco stort sett mer enn fargen på setetrekkene. Men Emirates kjører jo fortsatt fri drikke da, så sånn sett er de vel (blant) verdens best i eco og.
     
    Fnate liker dette
  9. Herlov

    Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    3,477
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes det er svært stor forskjell mellom for eksempel SAS og Singapore Airlines eller Emirates i økonomi. Svært stor.
     
  10. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    162
    Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    43
    Har jomfrutur med Emirates eco i Juli, men merker jeg synes det er svært stor forskjell på eco fra selskap til selskap. Hadde en tur i eco t/r Miami med LH på vei til, og United på vei tilbake. Natt og dag, i LH sin favør.
     
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,196
    Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Singapore og Emirates i eco er veldig, veldig bra.

    SAS Go på langdistanse er relativt mediokert, selv om det hjelper litt med ny kabininnredning, så er servicen om bord kuttet helt til beinet.
     
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,310
    Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri flydd EK, men et selskap 2-3-2 i business er ikke verdens beste i min bok. Sånn er det bare.
     
    Last edited: 06. mai 2015
    Edvard and KristianSk like this.
  13. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    705
    Likes mottatt:
    568
    Bonuspoeng:
    93
    Så klart, det er forskjeller i eco hos noen selskaper. Jeg har selv reist aktivt ifm jobb i over ti år, stort sett på eco og har prøvde de fleste store selskapene i Europa, Nord-Amerika og Asia. Noen har bra øreplugger, andre ikke. Noen deler ut gratis sjokoladehjerter, andre ikke. Jeg har kanskje sett Emirates på sitt aller beste og kanskje på sitt aller verste. Summa summarum synes jeg ikke det er noen selskaper som har et eco-produkt som rettferdiggjør på pris å velge det ene foran det andre når det gjeder service, det er stort sett same shit, different wrapping.

    Men, det som faktisk skiller opplevelsene fra hverandre er crewet – menneskene som jobber om bord, som ene og alene avgjør hvor vidt det blir en fin og minneverdig tur eller ikke.
     
  14. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Kun prøvd i eco, men overlevde ZRH-AKL i eco uten nevneverdige lidelser. Kanon IFE, god plass, spesielt i 380 og bra service/servering, selvom sistnevnte jo kan variere
     
  15. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke flydd eco, men av det jeg har flydd hos Emirates, må jeg si meg veldig veldig fornøyd! :) Igrunn lite jeg kan kicke på.. Skal sies at jeg ikek har flydd alle flyselskap heller...
    Kommer til å fortsette å fly Emirates! :)
     
    John in The Tower liker dette
  16. jtmath

    jtmath Reiseglad kar :)

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har flyd mye med Singapore Air,Thai,SAS,KLM,Qatar,Emirates i Eco. Og de beste er Singapore og Emirates og Qatar. SAS suger BIG TIME...
    Biz i Emirates er mega bra :)
    Men smaken er som baken...
     
    agrims liker dette
  17. Henning

    Henning co-founder Offisiell Representant

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Emirates tjener også heftig med penger!


    Emirates Group Announces 27th Consecutive Year of Profit

    • Group records 2nd highest profit ever with AED 5.5 billion (US$ 1.5 billion);
      • Steady revenue and business growth in line with capacity increases, significant investment in the business at AED 20.2 billion (US$ 5.5 billion)
      • Declares a dividend of AED 2.6 billion (US$ 700 million) to the Investment Corporation of Dubai.
    • Emirates makes profit of AED 4.6 billion (US$ 1.2 billion), as revenue increases 7% to AED 88.8 billion (US$ 24.2 billion)
      • Capacity crosses 50 billion ATKM for the first time in airline’s history
    • dnata makes profit of AED 906 million (US$ 247 million), highest-ever in 56 years
      • Revenue of AED 10.3 billion (US$ 2.8 billion) exceeds AED 10 billion for the first time
      • International business now accounts for over 60% of revenue
     
  18. Glean ebg

    Glean ebg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har flydd B772LR, B77W, A380 i biz og
    B77W,A380 i eco syntes de var bra på alle eco flygningene med hyggelige og flinke crew.

    I biz var de bra i A380 men skuffer litt på B77W/LR grunnet 2-3-2 config ser jeg ikke på de som noe i nerheten av det beste i verden.

    First har jeg ikke prøvd annet en lounge men virker ikke vere i nerheten av LH spesielt på bakken.
     

Del denne siden