Det nærmer seg hjemreise fra Abidjan og hva passer ikke bedre enn å bytte ut en enkel ABJ-CDG-AMS-SVG i slutten av måneden med en RTW-reise for å få med seg millionen i samme slengen. Umiddelbart tenkte jeg nei til å gjøre dette, men litt FOMO og mer innsikt gjorde at det ble veldig aktuelt. Hadde tilgang til to CT'er med utløp 31.12.24 som gjorde at det ble en fin pris for reisen. Baserte meg på bonus på de lange strekkene for å sikre gjennomgående reiser i størst mulig grad. Det var også et mål om mest mulig biz på langstrekkene og jeg er godt fornøyd med hva jeg har landet. Jeg kunne reist raskere, men ønsket litt buffer mellom bonusreisene for å kunne absorbere IRROPS på best mulig måte. I hovedsak er det 3 'fridager' i SGN/VTE for rekreasjon. I tillegg til halvannet døgn i GDL. De fleste mellomlandingene er veldig luftige, også på gjennomgående billetter og de eneste tette connections, under 3 timer er mellom HGH-HGK og HKG-TPE, samt på connections mellom YVR-SEA-SFO. Kun en time i BEG på vei hjem, men da er jeg så godt som i mål. For å sørge for at risikoen er lavere har jeg også prøvd (til en viss grad) å sørge for å ha buffer-flights. Med det tenker jeg at det finnes en alternativ flyvning som gjør at jeg rekker videre med neste opprinnelige flight. Har fått til for halvparten av flightene, men det er også noen av de der det ikke har så mye å si, spesielt i de tilfellene hvor jeg har to flighter med samme selskap. Det blir noen netter på fly ABJ-NBO, NBO-JED, JED-CGK, ICN-YVR og ATL-LHR. Ellers blir det overnatting i en eller annen form i KUL, SGN, VTE (2), HGH, TPE, SFO, GDL (2), OTP.ø Endelig reisrute er som i tabellen under. Totalt 130,500 EB-poeng og ca 13,000 i betalte billetter og skatter på bonusbilletter. På toppen kommer visum (NBO, JED, CGK), hotell, mat og aktiviteter. Om ting går etter planen får jeg krysset 15 selskaper på denne reisen, men jeg har UX i bakhånd på en tur til VLC i månedsskiftet nov/des om noe skulle gå galt på veien. T-1 og KQ sendte epost om online check-in. Fikk i det minste sjekket inn for første av 22 flights. Det blir lenge på tur i eget selskap, så om du er på samme sted/flight på samme tid så er det bare å gi en lyd.
God tur og masse lykke til. Flyertalk har forresten laget et delt Excel dokument som man kan legge inn lokasjon for meetups på reisen. Kanskje noe vi kunne gjort her også?
Ingen dum ide. Vi burde også hatt en slik ‘de som vet, de vet’-greie slik at vi kjenner igjen en EB-millionær når man ser dem.