en bra dag med sas

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norfindir, 22. april 2015.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Syns jeg skal rapportere en bra opplevelse med sas for en gangs skyld :) I dag fungerte ALT som det skulle. Jeg sjekket inn på gullskranken og fikk riktig bagtag og hun i skranken var veldig på at jeg skulle finne fast track og loungen. (Som jeg selvfølgelig har vært igjennom mange ganger før).
    I loungen ble jeg fortalt at jeg skulle gå innerst til gold og finne meg noe godt å spise å drikke. Yep been there done that.
    Ved gate ble plus og star gold håndhevet med jernhånd og vi ble korrekt ønsket velkommen ombord.

    I flyet var vi 4 stk på plus og purser kom å hilste på meg siden jeg var eneste gold på plus. Og i lufta kunne de ikke gjøre nok for meg.

    Stor stjerne til Sas på denne turen! Og tilsvarende tilbakemelding kommer til å bli gitt til sas :)
     
    Trety, Are, sitrus and 19 others like this.
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke allverdens til! Tipp topp!
     
  3. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilken rute var dette?
    Flyr omtrent kun fra OSL og kan ikke si at jeg har opplevd så full klaff noen sinne :p
     
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Bra tur med SAS for mitt vedkommende, også. Selv om fyren foran meg smelte ned seteryggen umiddelbart etter avgang, så jeg satt i klem under hele turen, var den bare på 55 minutter ( jeg har lav terskel når det gjelder å spandere på meg litt mer komfort, men på ruta Oslo-Kristiansund blird et for dumt med Plus). Og jeg fikk kaffe. MED melk! Og gratis aviser på iphonen. Blide og hyggelige var de, også. Som alltid, det skal de ha.

    For å være helt ærlig; jeg liker å fly med SAS. Og foretrekker det, de gangene det kan forsvares. Men altfor ofte så "vinner" Norwegian, prisen og produktet der er ofte så mye bedre enn SAS, at noen bonuspoeng ikke kan forsvare differansen. De river til og med i Fast Track ved utreise. Det er synd, jeg liker å samle bonuspoeng fremfor Cashpoints, eller hva det nå er Norwegian kaller det. Og jeg liker det lille ekstra, selv om SAS-loungen på Gardermoen faller sørgelig igjennom, i forhold til mye annet der ute i den store verden.

    En ting jeg mener å se tendenser til, er at det etableres et stadig bedre business-produkt, samtidig som prisen til mange destinasjoner synker kraftig. Ofte er det også latterlig billig i coach, f.eks. til Bangkok eller New York, altså volumruter, og dette søkes kompensert for, med nye, og trangere interiører. Det er jo en fordel for oss som ser på kostnadene, men som godt kan forsvare å betale betale ti lapper for en business-billett, men ikke tjue.

    I det perspektivet skjønner jeg ikke at SAS kan klare seg, de er ofte rådyre på business.
     
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Tar du tog tilbake igjen...?


    ;)
     
    KristianSk liker dette
  6. Travelmate

    Travelmate Guest

    SAS funker alltid når jeg flyr med de, selv om det er sjelden jeg gjør det. Flyr Bergen - Stavanger noen ganger i måneden, og siden jeg ikke jobber for Statoil koster SAS skjorta (stort sett fra1200 pr vei i GO og 1500+ i PLUS) på den ruten og flyene er ganske fulle. Samtidig flyr Norwegian meg på flex til rundt 800 pr vei på fly det sjelden er mer enn 40-50 passasjerer på.
    Men flyr jeg andre strekninger innenriks velger jeg SAS om jeg kan fordi smilene når jeg går ombord er ekte, crewet proffere og om noe skjer rydder de opp underveis. Så heia SAS, godt å lese at de tar vare på passasjerene fortsatt!
     
  7. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Nope. Hørt om å ta beina fatt? :p HAHAHA
     
  8. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Du har definitivt et poeng. Penger er ikke alt.
     
    Travelmate liker dette
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    OSL-HAM (jeg skrev det over i Hamburg)

    HAM Senatorlounge: Ganske liten kantine egentlig, men ikke overfyllt. Ingen pølsefest i går, men de lagde gode pitaer med svinekjøtt i tillegg til standard chili con carne.

    HAM-CPH gikk fint. Fikk pottis og drink i Plus, mens de i go bare fikk en sjokolade
    Men ny opptur i dag CPH-OSL! Hadde egentlig billett hjem kl 13.15, men ble ferdig i CPH tidlig.. Så jeg tok en sjangs og løp til gate B9 og kom dit kl 8.40. Spurte VELDIG pent om å få reise med 9.00 flyet. Dama tasta litt på maskina si og skrev ut nytt boardingkort til meg og sa god tur :) Frokost i Plus med påfyll av kaffe.

    Definitivt min beste tur/retur reise med SAS
     
    Travellingalf, AcroN and Jørgen like this.

Del denne siden