Da ble det en liten tur til Berlin og tenkte meg turen til Tempelhof. Planen min var å se etter bygninger med den berømte ørnen fra krigens dager og Tempelhof var et godt eksempel. (selv om de var satt opp før krigen) Anyways......etter en liten spasertur så la jeg merke til en liten inngang som var da satt opp for omvisninger. Etter mye flaks så hadde dagsturen akkurat startet og jeg fikk være med. Kostet €15,- Igjen så skulle jeg hatt med meg det fancy Canon kameraet, men Sony mobilen måtte bare gjøre jobben. So here goes:
På taket på flyplassen var det planlagt å ha 100.000 plasser til offiserer og annet militært til å se på paradene. Noen som kjenner igjen disse flyselskapene? En brann som skjedde under krigen/rett etterpå. Denne delen ble aldri ferdig under hovedbyggingen. Gulvet er originalt fra den dagen den åpnet. Ganske utrolig hvor godt den har holdt seg.
Hva med en liten tur på rullebanen Fine bbq området det har blitt til Jaja...så var det det. Kan virkelig anbefales! God sommer!
De finnes midt i byen, men jeg hadde spasert så mye at jeg orket ikke mer. Men neste gang så blir det hele fullført Du hadde kost deg på denne guide turen. Skulle ønsket vi kunne sett mer, men det var kuult det lille som kunne sees. Her har du brosjyren som viser tidene hvis du/dere får lyst til å sjekke det ut
Det var gøy å se litt Tempelhof igjen. I mitt yrkes utførelse har jeg vært en del der, men det er noen år siden og før kameratelefonen.