En liten glad-historie fra British Airways club class (business) igjen. Med sammenlignbare utfordringer for SAS. BA761 i dag fra OSL til LHR T3. Dette er ikke noe unntak, standarden er konsistent på alle BA OSL-LHR jeg gjør 30ish ganger i året. Les og lær SAS, nå som dere skal innføre Euro business igjen Når 22 min er gått etter avgang, og belte-lyset har vært av i 10 min, har alle 18 i biz class fått Pannier champis, vin og blandede drinker, nøtter og store smil fra topp crew på 2 personer med ansvar kun for de samme 18 pax. Ingen gjemmer seg bak gardinene her, de jobber non stop med å gi service til biz kabinen. 43 min etter avgang ruller 3 valgfrie hovedretter (2 varme og 1 salat) ut av galley, lukter digg, og blir servert på porselen, med ekte bestikk og drikke-vogn på ny runde rett bak mat-trolley. Hater å vente på drikke til maten leeeeenge etter den er servert, men der er det mange flyselskap som skuffer. Ikke BA. Noen vil sikkert si at det ikke er nødvendig med god mat og god service på bare 2,5 timer flight (igjen: looking at you SAS). Men om man flyr masse, så utgjør det faktisk forskjellen på å ha en hyggelig tid ombord eller laks-i-pappeske. Spennende hva som skjer etter 1 oktober med bolaget. Har en flight med dem 2 oktober, men SAS har altså tøff konkurranse, og har gjort biz billettene veldig dyre også. Frekvens, avgangstidspunkter og service er ofte viktigere enn pris om man flyr mye dog. I den rekkefølgen. På frekvens er SAS bra. Time will tell. Jeg er generelt en optimist. Her er jeg likevel avventende til bolaget