En lang reise for en kopp kaffe

Tråd i 'Reisebrev' startet av Grove, 22. nov 2017.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ser eg må prøve å få til EVA på Ct-turen neste år.
    No har eg ikkje floge business på longhault før, men har ikkje vore imponert over kaffen på business i EU eller internt i Australia. Korleis er den generelle kvaliteten på kaffen på flyselskap? Eg krever såpass av kaffen, at eg normalt har med meg kvern og handbrygger på tur...(Redigert: klarer meg med normal kaffi når eg må..)
     
    Last edited: 27. nov 2017
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Har du med seg håndbrygger på tur kommer du aldri til å bli helt fornøyd med kaffen Ombord. Men du kan jo be om varmt vann i stedet.... Men for all del, du kan få helt grei kaffe Ombord på fly.
     
    ValdresBjarne liker dette
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg klarer å drikke normal kaffe, men setter stor pris på eit godt håndtbrygg.
    Men sliter litt med å drikke ekstraktkaffe eller pulvervarianter. Om eg veit at det er normalt god kaffi, så kan eg la håndbryggaren eller aeropressen vera i handbagasjen:)
    Får alltid varmt vatn! ( Sjølv om ei av damene på førre flight klarte å lire ut av seg: "så han vil faktisk at vi skal springe rundt å hente varmt vann til han". Heldigvis var det ei av dei andre som var fasinert av min brygger!)
    I blant så er eg såpass sær at eg tek med meg varmt vatn frå Gardermoen, då dette er betre kvalitet enn det på tankene på fly.
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    SAS bruker for eksempel Illy for Business om du går i snackbaren. Usikker hva jeg fikk med EVA (C) og Thai (F), men det var vesentlig bedre enn pappkoppen som er standard for economy på shorthaul.
     
    ValdresBjarne liker dette
  5. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Kaffen jeg fikk på Thai fra SIN til BKK i dag, var overhodet ikke bra.
    Noen ganger drikker jeg opp av ren høflighet. Det var ikke noe vits i dag.
    Får prøve en ny før landing i Paris i morgen tidlig.
    Sitter akkurat nå i Royal Silk loungen på Concourse D, og prøver å få unna litt jobb, før det er boarding.
    I følge boardingkortet begynner boarding klokka 23.20 - en hel time før avgang.
    Drøyer nok den en stund ja.....
    Kaffen i loungen er forresten OK.
     
    ValdresBjarne liker dette
  6. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    BKK-SIN TG410 23 november
    B744- Sete 2A

    Da jeg oppdaget at det var HS-TGA som stod ved gate skjønte jeg at her var det ny first som gjaldt.
    Boarding ble temmelig forsinket, så jeg ble sittende i gateområdet en god stund.
    Når vi endelig kom i gang med boarding, sånn om trent på rutetid, gikk det fort.
    Det var utrolig deilig å bli ønsket velkommern til dette:
    2A.jpg

    Begynte å merke at kroppen var sliten, så det var godt å sige ned i et bredt sete. Fikk raskt en varm klut, og et glass appelsinjuice.
    Ble så som så med bilder etc. fra denne flighten. Var trøtt og sliten.
    Fikk servert en kyllingcurry som smakte meget bra.
    Cyrry.jpg
    Menyer etc. gikk helt i glemmeboken.
    Ble uansett imponert over hva de klarer å levere på en flight under 2 timers varighet. Riktignok er de flere FA'er i business, men sammelignet med hva man får på Short-haul i Europa var dette veldig bra. IFE funket bare sånn delvis på denne flighten. Hakket mye, og frøs helt etterhvert. Ikke neo voldsomt savn, da jeg heller brukte tiden på å døse av. La også merke til at personen på sete 1K følte seg hjemme.....
    Føtter.jpg

    Landet i Singapore i et forferdelig regnvær. Retur om ca fire døgn.
     
    SAJblue, Flosshatt, Kristian and 13 others like this.
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, hva f... er det med folk og bare føtter på fly!?? :mad::confused:

    Ellers er det jo alltid kjekt å vinne i flyrouletten til Thai:D:cool:
     
  8. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Stussa veldig på dette med bare føtter selv..... og det er ikke greit etter min mening.
     
  9. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Barfot på fly er lov i de 3 sekundene det tar å bytte sokker... Og for guds skyld, bytt helst sokker! :)

    Artig cofee-run sålangt!


    C
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig jeg ikke har forstått en dritt ... hva i all verden er det i veien med bare føtter på fly dersom de både er rene og pene ..??
     
    watchaddicted liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare forskjellige kulturer som møtes i luften. Og i blant litt mangel på refleksjon over at egne kulturelle normer ikke alltid er universelle regler. Noen steder er det helt okay å vifte med nakne føtter andre steder er det mer naturlig å beholde sokkene på. Noen vil oppfatte setet sitt i et fly som sitt private område. Andre vil definitivt mene at en er i offentligheten og får oppføre seg deretter. Det er derfor det er gøy og utfordrende å reise.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    I second that @Eddie47 , har heller ikke sett det store problemet, men det beror kanskje på hvor mye de lukter?
     
    Eddie47 and watchaddicted like this.
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nettopp det @Eddie47 @RoadKing, de er ikke rene og pene! Det er en fysisk umulighet så lenge de har vært oppi svette sko.. men hver sine lyster, jeg dømmer ingen, bare litt:p:)
     
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Er ingen stor fan av bare føtter på fly selv, og har reagert når folk har trøkka føttene opp etter veggen på bulkhead feks.. Men må innrømme at på OSL-EWR på Fredag var det så varmt i C-kabinen at jeg måtte brette opp buksa og ta av sokkene når jeg skulle sove.. Men jeg var flink og tok på sokkene igjen når jeg satt meg opp etter hvilen.. Alternativer hadde vært sokker og bare underbuksa ;) Forøvrig var det på hjemreisen iskaldt så jeg måtte sove med genser og dyne på..
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det medfører jo riktighet, at de har sikkert vær minst en lang dag inne i sko, og strømper.
    Men... Så lenge vedkommende barfot ikke skyver føttene oppi den foran, og føttene ikke stinker død og dævel, hva har det å si om noen velger å ta av sokkene?
    Jeg kunne aldri gjort det, til det er jeg altfor bevisst hvor mye rart som har gått på den dørken. Tar heller på et ekstra par, men om noen andre har lyst til å ta av seg sokkene i sin private kube i biz, så dem om det.
     
    watchaddicted liker dette
  16. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    problemet/utfordringen ligger vel også litt i at ikke alle har den nødvendige selvinnsikt i om føttene faktisk lukter eller ikke:)
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er utvilsomt et godt poeng. :)
     
  18. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Noen av oss har også fobi for føtter. :p Det er nasty greier altså.
     
  19. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Oppholdet i Singapore ble fire intense dager med:
    En og annen fet bil IMG_5398.jpg

    Noen overdådig pyntede juletrær:
    IMG_5400.jpg

    Og mange kopper kaffe.
    Blant annet en som må være noe av det beste jeg har smakt.
    Bønnene har blitt risted over åpen ild, og får dermed en veldig særegen smak. Hele prosessen fra bønne til ferdig kaffekopp er nøye gjort med denne koppen.
    Vil du prøve holder de til i Suntec City, ett eller annet sted..... gikk meg nesten bort der inne.
    IMG_5407.jpg

    Snart tid for hjemreise.
     
    Eddie47, Travellingalf, Edin and 9 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    For alle som liker god kaffe så er Hoshino å finne flere steder i verden:)
     

Del denne siden