Excuse me, Sir. Is that alkohol? Yes? I an sorry, but you are not allowed to put it in the overhead compartement. For security reasons, you have to put it under the seat in front of you. Øh... Ok.
Takk for fine bilder og en fin tur, og god jul til deg også Snodige regler det med at alkohol må legges på gulvet, den skjønner jeg ikke poenget med...
Jepp. En litt underlig praksis, det var bråbrems ved landing, heldigvis hadde jeg satt foten ned - bokstavlig talt - på flasken, slik at den ikke føk frem og traff kokkpittdøra.
Det var to lounger, TAP sin, og en på andre siden av gangen, som var tilgjengelig for *gold. Men irriterende nok ikke for businesspassasjerer. Dog åpner TAP sin lounge igjen den 23 desember.
Kort oppsummering, det er sikker noen som er interessert i bonusopptjeningen Pris; Ca. 9850,-. Bonusopptjening; 20.800 EB-poeng. Fordeler; - Et helt ok businessprodukt på langdistansen Lisboa - New York. - God mat og veldig bra viner. - Høy bonusopptjening. - Lite ventetid på vei ut (1 time). - Hyggelig og serviceinnstilt mannskap, særlig på Lisboa-New York og tilbake. - Artig amenitykit (sardinboks). For noen av oss betyr slikt noe Ulemper; - Fryktelig vonde seter (ny kabin) på Oslo-Lisboa og tilbake. Korte setepute, harde og ikke all verdens benplass. Ingen underholdning annet enn kabinpersonalets rare krav til oppbevaring av medbrakt børst. Grei mat og godt drikke. Knapt nok et businessprodukt, vil sammenligne det med SAS Plus. Det betyr litt, ettersom vi snakker om nesten 4 timer i lufta. - Harde seter på ny kabin Lisboa- New York, som eller var veldig bra. Gammel kabin hadde svært gode seter, men litt smale og omtrent ingen muligheter til å legge fra seg ting. Men jeg sov godt så snart jeg hadde skjønt at jeg kunne henge rumpa over setebeltet så jeg ikke skled nedover det hellende setet. - Ekstremt lang ventetid i Lisboa på vei hjem. Ettersom flyet landet halv seks, og skulle videre klokka ett, så var det heller ikke noe stort poeng å ta en bytur. Generelt; Jeg er godt fornøyd med turen, produktet er helt ok, og når det er såpass god bonusopptjening, så er det et greit alternativ til den opplaget direkteruten til SAS, for oss som samler poeng for status. Ser forresten at TAP har noen billige bonusbilletter (under 10K) til Boston utpå nyåret. Det har en overlay den ene veien på 17 timer, nok til en overnatting i Lisboa. Vurderer denne.
Godt å høre at noen er fornøyd med TAP. For meg var t/r Oslo-Boston det dårligste jeg har vært med på. Gammel business konfigurasjon begge veier og ingen gratis overnatting som lovet. Det største problemet var returen hjem. Vi hadde en time mellom landing i Lisboa og fly til Oslo. Vi var i rute, og jeg og par andre ble møtt i gaten for å få komme raskt gjennom sikkerhetskontroll. Så langt alt bra. Vi rakk det fint. Var til og med først i køen Da jeg skulle gå på flyet, lyste det rødt.. Jeg hadde blitt booket om.. I stedet for å fly direkte til Oslo kl 8, skulle jeg via København kl. 11, og vente der tre timer. Jeg ble booket om fordi de trodde flyet ble forsinket!!!!! Jeg hadde business billett, full flex og er diamant medlem, og jeg kom ikke med.. Mens de to andre som ble hentet i gaten, kjørte økonomi, uten status og fikk komme med. da var tålmodigheten slutt... Etter mange lange samtaler, fikk jeg likevel bli med, som den aller siste som gikk inn. Av åtte seter i business, var det kun ett opptatt sete på business, og halvfullt på økonomi... Straffen var, at siden de hadde fått beskjed om at jeg ikke kom, var det ikke mat til meg.. Så da satt jeg der da, og så den andre på business spise, og ikke minst crewet spise, med en kaffe og et glass cola. Jeg klaget; det er en måned siden, men ikke et ord. For meg: Aldri, aldri, aldri mer TAP
Med den erfaringen, så kan jeg godt forstå det. Den gamle business-konfigurasjonen kan jeg godt leve med, men du må ha vært usedvanlig uheldig. Skal bli interessant å høre om du når igjennom med en klage; den historien der var slett ikke grei.
Er det egentlig så billige med 2 poeng per krone? Man får riktignok en behagelig overfart, men det er jo lett å få 3 poeng per krone med SAS til fjerne strøk.
For mitt vedkommende så blir det en kombinasjon av pris, produkt og opptjening. Jeg skal helst ha en grunn til å reise så langt, også. Å reise i coach er en plage, mens business er en glede, stort sett. Da ofrer jeg gjerne den helt optimale opptjeningen (ser at jeg i dag kan få Los Angels for ca. 2800,- / 9500 poeng med SAS). Jeg fikser rett og slett ikke 11-12 timer i et sete på økonomiklasse, mye på grunn av en skrott som begynner å bli gammel og sliten. Nå er det en stund siden jeg har reist langt med SAS, det var vel Tokyo i 2015, men en tur til Bangkok med Qatar i november var ille nok. Så derfor; jeg reiser heller litt sjeldnere, men i business. SAS Plus på langdistanse har jeg tilgode å prøve, kan hende det er innafor.
SAS Plus går godt an for en mann på 189 og 100 kg ... også når skrotten er gammel og sliten. Prøv det!
Den loungen med inngang rett borti gangen fra TAP sin, var nemlig ikke åpen for *A gold når jeg fløy sist. Men hvis TAP åpner før jul vet jeg uansett hvor jeg skal. Takk for info.
Jøje meg, det var sannelig dårlig service og vel så det. Skjønner godt at du står over TAP igjen, men håper og tror at dette var ett unntakstilfelle og ikke regelen. Uansett, veldig veldig dårlig.