En ny tirsdag er opprunnen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 13. juli 2021.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    BF498A1B-11F2-42B4-B2C2-DD8733620A0E.jpeg Det må bli en fabelaktig en. De beste ønsker for dagen fra en praktfull fjord midt i Norge. Tatt 00:46.

Earl, EndreD, Upsaker and 11 others like this.
  2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Alarmen har gått 04:10, og snart vendes snuta mot OSL og den første utenlandsturen siden 12. mars 2020 (utenom noen reiser mellom CPH og OSL i forbindelse med midlertidig og permanent flytting).

Merker at jeg har en spent følelse i kroppen – halvannet år uten reising gjør noe med en.

Sonictravel, EndreD, Upsaker and 8 others like this.
  3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,296
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål/Avstemning:
    LAX-CPH-OSL. SK (Flypremium)
    A350, fortsatt «dårleg» servering slik eg forstår det?
    LAX-FRA-OSL LH (CT) Business, finn ikkje first.
    747-8i (2-2-2 config) men normal service.

Har flydd SK C, men ikkje A350. Har ikkje flydd LH C (Kun F)

Sonictravel, RoadKing, LN-FHU and 2 others like this.
  4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Dagens første smell kom på OSL.

SAS åpner loungen 60 minutter før første innenriks flyvning… Dette selvom den nå er lounge for både innland og utland. Hvordan kan de da selge oss Plus-billetter hvor det står «Tilgang til lounge» når denne først åpner samtidig som flyet skal ta av fra flyplassen…?
    0C8D30B7-BFAD-487D-8D33-8EAFE5BC7009.jpeg ED1FCFBC-9ADC-4657-9E50-B2BEB4CD1A40.jpeg

Sonictravel, EndreD, LN-FHU and 6 others like this.
  5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim :):)
    Herlig sykkeltur til jobb, rykende varm,sort deilig kaffe da jeg ankom jobben. Nok en lang dag i emning - som fortsetter med gulvlegging i ettermiddag/kveld ( ble ikke igår da vi dro på kino og så "Heksene" istedet - en film som forøvrig anbefales dersom du har barn i rette alder, er fan av Roald Dahl eller liker eventyrfilmer ).

Ha en fortreffelig tirsdag :D:D:D

Last edited: 13. juli 2021
    Earl, Sonictravel, EndreD and 6 others like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontor avdeling godstol.
    Første kanne med kaffe står og putrer. Gleder meg til å ta til meg elixiren.
    Starter dagen rolig i dag og håper at "godPCen" snart kommer tilbake fra leverandøren. Det måtte en liten "ledereskalasjon" til for å få servicefolk til å våkne.
    Mindre enn to uker igjen til ferie, blir godt med en pause.

Ha en flott dag dere!

Earl, Sonictravel, EndreD and 6 others like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville flydd LH 747-8 hvis man var to …
    SK 350 hvis jeg var alene

8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke flydd SAS sin A350, men liker C stolene på A330 og A340 veldig godt.
    Har flydd LH A350, likte at den var så stille. Stolene er smalere og mindre private enn SAS sine, men sitte- og liggekomfort er topp for det. Det jeg ikke liker er 2-2-2 config, men om du ikke reiser alene er det vel mindre problematisk å måtte klatre over noen du kjenner fra før av. Evt gå for midtsete.
    Som turist er det hipp som happ egentlig, som forretningsreisende der man trenger plassen til å legge fra seg ting blir det litt trangt på LH synes jeg.

LN-FHU and snus_mumrikken like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten tirsdag morgen ..
    Det blir litt til og fra hytten i denne tiden når diverse helseting skal besøkes og hytten er full av barnebarn og deres foreldre.
    I går og i morgen er det fysioterapeut men hytten og uthuset blir beiset.
    Må snart finne en egotripp langt bort, men tror dessverre ikke at det blir før langt ut i 2022 ..
    4F66A3D2-78DB-4977-8604-C15DCB5F74F5.jpeg

OttoL, Earl, Sonictravel and 6 others like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Umiddelbart ville jeg sagt A350 og SK, fordi jeg ennå ikke har fått testet den. Men, det er jo noe med 747 da. Og siden dere er to, så funker 2-2-2. En av dere kan til og med få vindusete..
    Vanskelig valg, altså. Men hadde nok endt med LH, da SK skal flys mange ganger senere.

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God solrik sommerdag alle sammen:)

Earl, Eddie47, holmen and 2 others like this.
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker at LH C ikke er verdt mellomlegget i poeng. Men det forutsetter jo at du tror du får brukt nok poeng fremover.

Selv mener jeg SAS er bedre på seter, kabinkvalitet/støy osv, og mat og drikke( i en normal service situasjon). Mens LH antagelig flyr et artigere fly og er bedre på all over service.

Selv liker jeg tanken om at 747 i C er verdt å få med seg. Til slutt ville jeg sett på avgangstider og total tid, mellomlandings punkter og tatt det som fungere best.

LN-FHU liker dette
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville definitivt tatt SK. Både fordi det er mye billigere, også fordi SK C rent fysisk er flere hakk hvassere enn LH. Som andre har påpekt har LH dyttet inn mange seter i sin C, og det slår negativt ut. Veldig.

Ad service, greit at den er redusert, men den servicen som er der, deler du iallefall ikke med så mange. På LH er biz stappa, og antall attendants er ikke økt tilsvarende, med ditto økt responstid osv.

Sist men ikke minst, 350 da gitt... 747 er så 1980 altså.

snus_mumrikken, LN-FHU and Maggie like this.
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,382
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Tønsberg. Starter dagen rolig med et par timer ved bassenget før vi fortsetter road trip'en.

Behagelig temperatur i bassenget, så tror jeg skal tilbake hit med ungene hvis det ikke blir utenlandstur på oss i sommer.

20210712_195950.jpg

Upsaker, Earl, Calling and 7 others like this.
  15. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Risør. Langt inn i uke to av ferien. Venter på at "Agnes" skal ta oss ut til Stangholmen for enda en herlig dag i skjæra. 22 gr badevann, og full kjølebag. 16261691583358192924710924740179.jpg

Earl, holmen, Sonictravel and 6 others like this.
  16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Etter den kjedelige starten på OSL har alt gått på skinner. Frokosten i SAS Plus var helt grei, smoothie og musserende bra, og sjokoladeballen fortryllende (den har vært savnet!). Å kjenne sydenvarmen når vi gikk ut av flyet på ATH var helt fantastisk! Politiet tok en rask titt på QR-koden, de utprintede vaksinepassene og ID-kortene, og bagasjen kom ganske fort. Etter en liten gåtur til togstasjonen ble vi møtt av en lang kø, billettautomatene til metroen var ute av drift, men trykket litt på den ene og plutselig fungerte den – og vi rakk metroen med et nødskrik (30 min til neste). Nå er vi på vei inn til Athen sentrum hvor vi blir en natt på Divani Palace Akropolis, før vi kjører videre til Porto Heli.

Jeg må innrømme at det er deilig å være på sydenferie igjen!

B553E1E7-1616-4CDB-A7ED-B7B883B3DC64.jpeg

Upsaker, Earl, Calling and 8 others like this.
  17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. I dag har vi vore på 8-månaderskontroll, no skal vi slappe av nokre timar før det vert 97-årsdag seinare i dag. Alt for lite flyrelatert um dajin, men ein dag må vi få kome oss på vengene att.

SAS ser ut til å ha kutta BGO-ARN, so då ser ein på moglegheita for ein liten tur til Kongens By i august.

Earl, holmen, Sonictravel and 4 others like this.
  18. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,493
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det blitt tirsdag på denne siden av verden også, når @RoadKing startet tråden var solen på vei ned og vi var i sving med kveldsbad her.

Vel, en super tirsdag ønskes alle fra Bonaire, ser ut til å bli en levelig dag her også!
    EED998F4-60F8-4C58-B44F-2E54D21266E6.jpeg

Upsaker, EndreD, SirH00D and 5 others like this.
  19. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,296
    Bonuspoeng:
    183
    Har landa litt på den konklusjonen der, at ein da sparar x1 CT veg litt opp for valget. Har ikkje tenkt på servicen som du seier her så mykje heller.

Takk til alle som har kommi med råd + svar her :D

RoadKing, Travellingalf and Eddie47 like this.

Del denne siden