En reiseforsikring som har full dekning nå som UD har frarådet å reise

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kaffen, 04. juni 2020.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    reiseforsikring med koronavirus dekning:

    Endelig har jeg funnet en forsikring som har dekning for deg som vil eller skal reise på tross av utenriksdepartementets reiseråd. Denne forsikringen heter Heymondo. Den koster ca 2200 kroner året noe som er ca 1000 kroner mer enn mange av de Norske forsikringene, men med tanke på at den dekker Covid-19 infeksjon noe som de andre forsikringene ikke gjør så vil jeg si at det rettferdiggjør prisen mener jeg.

    Grunnen til at jeg har laget egen tråd på dette er på grunn av det at hvis en desperat person søker på Google etter en eller annen forsikring i mellom himmel og jord som dekker reise under dagens forhold, så skal han kunne få ett google treff høyt oppe på lista og med dette finne frem til denne forsikringen.
     
    Last edited: 04. juni 2020
    Avixlo, Edvard, furlong and 2 others like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Bra info Laffen.

    Men håper at ingen andre enn de som har veldig nødvendige ærend, bryter UD sitt råd og reiser til utlandet.
     
  3. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Shady.
    Nyoppstartet fra Spania. Ingenting på nettsiden deres om hvem de er eller adresse eller noe. Ville styrt unna, og kan tenke meg det er noe syke vilkår angående korona. Finnes lite vilkår og forøvrig.
     
    Shyneno liker dette
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det er viktig å sjekke ja. Dette selskapet ble opprettet i begynnelsen av 2017, så det er ganske nytt, det er ikke å stikke under en stol, men her er hvordan andre har opplevd denne forsikringen så kan dere selv vurdere. For min del så reiser ikke jeg før i Oktober uansett, men for den som absolut skal så er dette bedre enn ingenting.
     
  5. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Flight Cancelled and Darkcho like this.
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Gå inn å sjekk selv da i stedet for å syte på meg! o_O
     
    Last edited: 04. juni 2020
    furlong liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Ifølge andre tråder her på forumet har ikke Gjensidige noe unntak for UDs reiseråd, kun hvis det skjer noe i forbindelse med covid-19 (Altså at du blir lakt inn på sykehus med covid-19 eller at grensene lukkes pga viruset for eksempel). Hvis alternativet er å kjøpe en forsikring hos et selskap ingen har hørt, og som ikke er fra Norge, så anbefaler jeg å være hjemme.

    Ellers er det nok av forsikringstråder på dette forumet, så sikkert mulig å flette sammen :)
     
    Shyneno liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leste på en tråd om GranCa at AXA visstnok skal tilby forsikring på tross av reiseråd, men jeg kjenner ikke noe til det utover det.
     
    Shyneno and Kaffen like this.
  9. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det er da absolutt ikke noe must at forsikringsselskapet er fra Norge!
    For meg er det karantenen som er førende på nåværende tidspunkt hvorvidt jeg reiser eller ikke. UD sitt reiseråd er underordnet.
    Jeg synes Axa sin forsikring virker solid. Noen som har erfaring med denne?
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Kaffen liker dette
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det har jeg ikke sagt heller ;) Jeg har tilgode å finne noen utenlandske forsikringer med bedre vilkår enn norske, og så vet jeg i tillegg hva jeg kan forvente ved en eventuell skadesak.
     
    furlong liker dette
  12. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Regner med at du da tar med i beregningen at verken If eller Tryg er norske ;)
     
    Kaffen liker dette
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]
     
    Insomnia4u, Avixlo, Shyneno and 3 others like this.
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for den :).... Den passet enda bedre i forhold til planen jeg har om jeg skal til Bulgaria, da tror jeg jeg går for den, den er jo mye billigere :)
     
  15. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Norsk oppdatering:

    https://www.tv2.no/nyheter/11480967/

    For selv om utenriksdepartementets råd er å ikke dra til utlandet før 20. august, er ikke dette bindende for forsikringsselskapene.

    – Nei, UDs råd er veiledende, så dette er opp til selskapene og deres vilkår sier Stine Neverdal i FinansNorge. Og blant selskapene som tilbyr reiseforsikring tross reiserådene, er Gjensidige, Eika og Frende.

    – Vi mener vi skal hjelpe kundene så godt vi kan, og vi må huske på at dette er det råd. Det er ikke et forbud mot å reise, sier kommunikasjonsjef Bjarne Rysstad i Gjensidige skadeforsikring. Vi har diskutert dette, og besluttet at vi erstatter når folk er i utlandet og blir skadet, så lenge det ikke har med korona å gjøre.
    Her er litt mer fra FAQ til Frende:

    Gjelder forsikringen hvis jeg kjøper en reise nå?
    Reiseforsikringen gjelder hvis den er kjøpt før avreise, for reiser til områder som UD ikke fraråder reiser til. Etter 1. juni gjelder den også på reise til land som kun har reiseråd som følge av pandemien, men uten dekning for hendelser og utgifter relatert til Covid-19.

    Gjelder reiseforsikringen hvis jeg får koronaviruset?
    Får du symptomer eller blir syk, anbefaler vi at du i første omgang rådfører deg med online lege.
    Sykdom på reise er dekket på forsikringen.
    Verdens helseorganisasjon (WHO) erklærte pandemi 11. mars. For påbegynte reiser gjelder reiseforsikringen i inntil seks uker fra denne datoen, innenfor opprinnelig avtalt reiselengde. Reiseforsikringens varighet forlenges ikke.

    Får jeg refundert reisen hvis jeg ender i karantene i utlandet?
    Blir du satt i karantene når du er på reise i utlandet dekkes merutgifter til hotellopphold og ny hjemreise. Dette gjelder utgifter som ikke refunderes av reiseselskap eller reisearrangør.


     
    Last edited: 05. juni 2020
    Spielhaug, RoadKing, furlong and 2 others like this.
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    I dag signerte jeg en helårsforsikring fra Heymondo som dekker reiser inntil 120 dager også la jeg til en utvidelse for ekstremsport slik at forsikringen ble på 201 Euro som gjelder hele det neste året, og det beste av alt er dette dokumentet :cool:

    Golden ticket.jpg
     
    Last edited: 29. okt 2020
    furlong, Gribb, Edvard and 2 others like this.
  17. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Synes dette var rimelig og kjekt at du deler. Men jeg finner ikke noen info rundt dekningsgrad av Covid-19 når man registrerer interesse og laster ned "General Conditions" etter utfylling av ønsket forsikring?

    Men det står nevnt på hjemmesiden deres med denne teksten:
    "Coronavirus coverage:

    All travel insurance plans that you see in our website cover medical assistance and expenses even in the event of infection by Coronavirus."

    Burde det ikke komme frem i vilkårene også eller er det kun på forsikringsbeviset det nevnes?
     
    Last edited: 29. okt 2020
  18. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk en egen app på telefonen fra Heymondo med bevis + mail med dokumentene og polisenr, men jeg anbefaler å legge sportstillegget på som vil gjøre forsikringen 56 Euro dyrere enn ellers, men det tillegget tetter de fleste hullene jeg kan tenke meg å komme over, slik at jeg ikke ender opp med en twist i en eventuell sak.

    Uansett, så tror jeg at til vinteren så vil det ironisk nok være tryggere i Mexico enn i Norge når det gjelder smitte så da blir jeg der i vinter :cool: Jeg takker også de to som kjøpte forsikring igjennom å booke via min link slik at jeg fikk totalt 20 procent casback fra dem :D

     
    Last edited: 29. okt 2020
    furlong, Edvard and spacecosmos like this.
  19. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, dette så faktisk ganske bra ut! Sitter for tiden og pønsker ut hvor jeg kan reise 2-3 uker i november/desember, som jeg kan fly direkte til, har stor nok landmasse til å få opplevd mye uten grensekrysninger, har et godt helsetilbud, og som ikke slenger meg rett i karantene. Med andre ord; Tyrkia.
    Å bli tipset om Heymondo gjorde det hele litt mer sannsynlig, merker jeg...! Takk for tipset :)
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Den Tyrkiske presidenten gjør jo sitt for å legge seg ut med vest europa for tiden, kanskje ikke noe drømmereisemål?
     
    EndreD, watchaddicted and NoLimit like this.

Del denne siden