Det ble ikke så vått ute som forventet i natt. Etter at Oslo hadde det som kanskje var årets varmeste kveld? Så sola titter nesten fram på morgenen. Selv tar jeg med badetøyet til en etter jobb mulighet. Og ønsker alle en deilig sommerdag.
God morgen fra Trondheim Herlig sykkeltur til jobb , halvannen uke igjen til ferie nå Blir ferdig med siste del av gulvet på ett rom ikveld, påbegynner neste i morra håper jeg. Men før det blir det nok en 10 timers-arbeidsdag.... Ha en fantastisk onsdag
God morgen fra hovedstaden, hvor det allerede er 22 grader til tross for et tynt skylag. Det er meldt nokså varmt de neste dagene, så her blir man klimaflyktning om noen timer. Yep, det skal flys for første gang siden desember! Det Store Utland virker å være litt for mye hassle for tiden, så i stedet går turen til Det Litt Mindre Nordland. Det gledes! Ha en flott lille-lørdag!
Solkysten er litt grå og våt i dag, men ka gjør det? Bøndene skal jo ha sitt også .., det er deilig sommertemperatur ute og det blir nok en fin dag. Mye styr med en skulderoperasjon, i dag er det to fysioterapeuter. Men jeg må jo bli Fit to Fly so fort som bare f***
God morgen fra Sølvbyen. Varm natt, ikke så varm morgen. Styrtregnet kom ikke (denne gangen heller). Vi drar dagen i gang med terassekaffe og IF. Ha en frisk og vaksinert dag!
Hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag? Jo, det er hjemreisedag! Viss værgudene og alle andre høyere og lavere makter står meg bi i dag så skal jeg hjem til seks (!) uker fri. I ettermiddag skal HKS602 etter planen ta oss til BGO før turen går videre med Widerøe til AES i kveld. Ha en fin onsdag (uten tåke, lyn og torden)!
Og der kom regnet til hovedstaden... Blir en liten tur innom OSL i dag. Dessverre skal jeg ikke fly selv, bare kjøre fadern som skal hjem igjen nordpå. For tre år siden var vi i Hoi An, Vietnam. Det var andre tider, det...
God morgen fra Østfold! Her er det overskyet, men det er fare for litt sol utover dagen. Styrtregnet var definitivt på besøk her i natt. Årets varmeste kveld og natt gjorde at alle vinduer var åpne. Medium lurt. Tenker at i dag er en god dag for å spise is. (Som alle andre dager i sommerferien ) Ha en diggbar dag!
God morgen fra hjemmekontoret avdeling ved pulten, ikke godstolen. En-de-lig fått tilbake "god PCen" min. Får se hvor lenge den holder koken. Halvannen uke igjen til ferie og har egentlig satt som mål å være ferdig med utendørs maling til da. Med hastigheten ting går fremover, eller heller mangel av hastighet, så frykter jeg at ferien ikke utelukkende blir avslapping. Neste gang jeg flytter blir det vedlikeholdsfritt hus/leilighet tenker jeg. Ha en flott dag!
God morgen fra det sørlandske! Skal ta noen timer med jobb idag, men har halvveis begynt på ferien. Nordøstlig flau vind fra nordøst som har halt et lite slør over landkapet. Tror jeg nesten vi skal være glad for, det er allerede 27 gr. For øvrig er det ..."Sorgen og gleden de vandrer til hope"..., eller det bipolare livet som småbåteier. 1) På "Finn" fant jeg lykkkeligvis en kar med delemotor som er lik den som sitter i snekka på Havstrilelandet. Betilte sporenstreks en kjølevannspumpe og et eksosbend. 2) Brettet opp armene i går og skiftet glødeplugger på en dieselmotor (Ford-Sabb). Men ble litt for ivrig da jeg skulle stramme kragemutterne på høyttrykksrørene (dieselinnsprøytning). Nøkkelen glapp, og jeg skadet tydeligvis det tynne bronserøret på (diesel-retur-sløyfen). Resultatet var en nokså frisk strøm av diesel ut over motorblokka. Det må man jo få orden på, men siden motoren er fra slutten av 70-tallet og reservedeler snaut er å oppdrive, blir det nok forsøk på slaglodding i dag. (ArturDent forsøker på ting han egentlig ikke kan, ver. XVII) . T-3 til familieforøkelse og T-4 hvor jeg og datteren flyr valpen til Vestlandet. Må ut og finne meg transportveske en av dagene nå. Ha en fortreffelig onsdag!
God morgen fra Drammen(!) Kona og jeg hadde tre dager med «fri» fra unga og dermed fant vi et Choice-hotell i nærheten med ledig rom for poeng. Valget falt på Quality Hotel River Station. Bestilte et standard rom men ble oppgradert til et Superior i 13. etg med utsikt mot elva. Hotellet ligger rett ved togstasjonen så vi ser rett ned på sporene. Har fått oss noen fine turer i nærområdet og god mat både på mandag og tirsdag. I dag skal vi hjem .. Ha en flott onsdag!
God føremiddag frå Sunnfjord. Her begynner det å tørke opp ute. Begge arvingane er heime i dag, so då blir det litt meir styr enn på ein vanleg morgon, men seinare vert det liv (rai rai) når underskrivne skal stikkast med fyrste dose Pfizer. Spørst om eg ikkje må feire med ein tur på polet. Edit: Og der kom det mail frå polsjefen om at eg har fått ei flaske Montaubret 2012.
God morgen fra et varmt og stille Nordland. Ikke en krusning på fjorden, og knotten har ikke våkna ennå, så da blir det kaffe ute. Ingen planer for dagen, herlig med ferie.
God formiddag fra OSL. Regnet pøste ned på vei til toget og det er fortsatt en del regnbyger utenfor vinduene her på Gardermoen, så tydelig at regnet som skulle kommet i natt istedenfor kom nå på dagen. Kjempelang kø i sikkerhetskontrollen, så var veldig godt med fast track i dag. Kun 1 foran meg i køen der, men tok tid likevel ettersom de bruker samme båndet også for vanlig kø, og det var så mye bagasje til manuell sjekk at båndet stoppet opp hele tiden... uansett kom meg nå igjennom og opp i loungen, hvor det var rolig, men nå er nesten fullt. Snart tid for å rusle mot gate for en tur nordover til Evenes. Nyt dagen folkens
God onsdag fra Bonaire! Spennende dag her i dag, husets to tiåringer skal starte PADI Open Water JR kurs, og forhåpentligvis etterhvert bli sertifisert til å bli med mor og far ut å dykke!
Da er snippeska pakka og jeg sitter og følger med på heliport.no og Flightradar24 for å følge med på HKS602 som etter planen skal ta av 1615. Reiseantrekket er også klart:
Det er ikke lett for SAS https://e24.no/naeringsliv/i/O3o9Q3/sas-kansellerte-flyvninger-paa-grunn-av-pilotmangel