Enda en måte å oppgradere billetten på SAS IC

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Dash, 29. juni 2014.

  1. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    24 hour upgrade via e-mail for long haul flights
    As a complement to today’s upgrade products, SAS wants to reach more customers and give them the power to decide to upgrade.
    • Launch 26JUN14, starting with a small number of passengers on long haul flights with a fully booked Go cabin, who will receive an e-mail 24 hours before departure with offer to upgrade.
    • There will be a small number of passengers on each flight who will get the e-mail
    • The product is available 24 hours - 8 hours before departure
    • The passengers in Go will be chosen randomly, with no consideration taken to EB level
    Note: There is no guarantee for upgrade even if an e-mail is sent to a passenger, this due to space limitations.

    Prices
    Departure stationM to YM to C
    CPHDKK 1599DKK 3499
    OSLNOK 1599NOK 3499
    STOSEK 1599SEK 3499
    Asia and USAUSD 319USD 619
    Note: The prices are subject to changes depending on demand.


    Information in e-mail to passengers
    Info to customer includes

    • Which flight and route the offer includes (always only one segment)
    • Price
    • If special meal, customer will get the same food as in SAS Go
    • Confirmation by e-mail
    Included:

    • Business class check-in
    • Fast track at station where the upgrade flight departs
    • Lounge at station where the upgrade flight departs
    • Service on board
    • Better seating
    Not included:

    • Extra EB-points
    • Extra baggage
    Passenger information
    The e-mail includes information and link to payment page

    • Payment landing page, including extended product info and prices
    • Payment confirmation.
      Note: This is neither a receipt nor a confirmation that the passenger is upgraded.
    • Confirmation to passenger will come from the same channel as the offer, via e-mail.
    • Passenger can check-in as normal, in the channel of his/her choice, but need to pick up the boarding card at the manual check in desk
    • Decline will be through the same channel, and the passenger will get information that money will be paid back
    Handling of passengers
    SAS in CPH will receive the requests and take appropriate action and issue an EMD-S if the customer is accepted for upgrade.
    The reservation for the upgraded passenger will contain the following information:
    OS SK 24UG
    FE UPG 24H EMAIL.RESTRICTIONS APPLY

    Possible irregularity handling according to the original booking class.



    Hentet fra SAS Sales
     
  2. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Første steg mot å ta betalt oppgradering in house igjen? Blir vel dårligere med op-ups fremover da.....
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Flere ting som irriterer meg:

    - Randomly (no condideration of EB level).. Hvorfor? Jo for å tjene mest mulig penger. Smålig (om enn nødvendig). Selvsagt skulle EBD/EBG fått pri..

    - Ikke ekstra bonuspoeng.. Hvorfor? Man betaler jo en ganske bra sum for upgraden..

    - Ikke ekstra bagasje.. Denne er i allefall idiotisk. Hvorfor i all verden nekte en person som har tatt en upgrade til flere tusen kroner å ta med seg en ekstra bag!?!?

    HELT tydelig at grepene vil føre til lite op-ups for "gode" kunder.
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Dette likte jeg virkelig ikke... Man blir på sett og vis "halvveis" oppgradert bare, i tillegg til at sjansen for op-ups faller drastisk. Neinei SAS! Mitt ønske om 1-2 gratis upgrade vouchers for EBD blir bare større når jeg leser slikt.
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    SAS forsøker nok å nå en del av de med betalingsvilje, men som ikke aner hva Optiontown er for noe - og det gjelder nok en god del. Se ikke bort i fra at dette kan bli en suksess blant de uvitende reisende. Jeg kommer garantert aldri til å benytte meg av dette til de nevnte priser, spesielt ikke når man får et halvhjertet produkt.
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig, ca ingen jeg kjenner aner hva Optiontown er. Ikke blir de spesielt imponert når de ser siden deres heller:)
     
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er nok starten på slutten av samarbeidet med OT.
    Jeg syns dette er en skikkelig cheeky måte for SAS å skvise noen kroner ut av eco-kunder. Man hjelper jo faktisk SAS ut av en knipe siden de har solgt flere seter enn de har plass. Jeg syns SAS bør tenke litt mer helhetlig.
    Det fornuftige/logiske prioriteringen for upgrades hadde vært:
    1: voucher for EBD, online fra 30 dager før. Confirmed when booked.
    2: dagens online upgrade for points ordning med prioritering basert på status.
    3: paid upgrade. Ie optiontown. Service, poeng etc ihht til klassen du blir oppgradert til.
    4: upgrade for points at checkin/gate
    5: checkin/gate opups

    Jeg er ganske sikker på at det er mange som kommer inn under de 5 punktene over på hver eneste IC flygning og jeg skjønner ikke helt hvorfor SAS ønsker å terge på seg de mest loyale kundene med å lansere denne nye planen..
     
    Jørgen liker dette
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    For å tjene penger. That's the reason.. Er ikke lenge siden artiklene svartmalte situasjonen nok en gang og nye milliardkutt/behov for økt inntjening ble varslet..

    Det aller aller meste SAS har gjort i det siste er grep for dette, selv om en del av de er bedre kamuflert enn andre.

    Dessverre er det kanskje nødvendig, men føler de glemmer seg selv litt i prosessen og gjør at de mister de mest lojale kundene i strebenen etter å komme nærmest mulig LCC..
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som SAS får stadig bedre grep på IT-systemene, og det med at man ikke tar hensyn til status er jo i beste sosialdemokratiske ånd. Her skal man ikke ha fordeler!

    Hvor lang tid tar det før vi ser phising her?
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dette faller for sin egen urimelighet.
    1 familie med 2 voksne og 2 barn gidder vel ikke bruke NOK 13 996 på vei til Mikke Mus (OSL-EWR) for å sitte i C-class?
     
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes dette forsåvidt er greit, men håpløst og ikke la personer med status betale for oppgradering først.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De er nok redd for at EBD skal slutte å kjøpe biz og heller satse på rimelige oppgraderinger..
     
  13. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    de sender ut epostene 24 timer før avgang.. da er i allefall OT avklart. Men jeg bruker heller poeng på standby oppgradering enn dette siden det ikke gir ekstra bagasje eller poeng.
     
  14. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    OT sier vel at det kan at inntil 4 timer før avgang for det er avklart, samt at de oppfordrer til å ikke sjekke inn før det da det kan klusse til ting.
     
  15. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, du har rett.. Satt bare med det intrykket at det som regel er avklart 25-48 timer før avgang :)
     
  16. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    I utgangspunktet et forståelig trekk fra SAS, som kunne være vellykket, men som flere har sagt - At de ikke lar EBD/EBG forsyne seg (til samme priser) før resten er bare helt latterlig.
     

Del denne siden