God morgen fra t-banen på vei til Oslo sentrum. LHR er stengt ut dagen, pga strømbrudd, så håper ingen forumister hadde tenkt seg dit idag. https://www.bbc.com/news/articles/cvg5dg4p2l0o Kan vel fort bli konsekvenser av dette utover i helgen også. Nå i grålysningen kjenner man ellers på et sterkt kaffebehov, litt dumt derfor at de lokale kaffepusherne ikke er åpne så tidlig. Vel, får nøye seg med jobbens heksebrygg til å sparke igang maskineriet. Vissheten om at det går mot en solfylt helg hjelper uansett på sinnstilstanden. Ha en fin fredag, forhåpentligvis uten LHR-relaterte problemer.
God morgen! Dagen er helt fylt opp av møter, så da må man starte litt tidlig for å få gjort noe nyttig. Fortsatt kaldt på natten, men solen er på vei over åsen. Det blir nok en veldig fin dag i dag også. Kanskje jeg skal se om jeg rekker en tur utenfor huset i lunsjen? Ha en fin en!
God morgen på vei hjem fra SATS. Sykt digg at det er så lyst på morgenen at reflekser kan pakkes bort. Ett superviktig eksternt møte i dag, og avhengig av hvor tidlig ferdig er ferdig blir det enten digg kontorlunsj eller rusletur hjem og digg utelunsj. Reisefeber kryper på, mobilen kan melde om at det er ett år siden vi sist var i Sør-Afrika, og nå på morgenkvisten sendte Finnair meg e-post om at det er 30 dager til returbilletten min derfra. Nærmer seg. Ha en solid en!
Morn fra vest! Vårstemningen holder seg, lokalavisen lokker med «varmest i landet» og soloppgangen er flott! Glad jeg ikke skal fly til LHR, regner med det blir kaos på endel andre flyplasser i UK som skal ta unna for diversions etc. Plan for dagen: - Sykle til jobb - Fyre opp Teams - Sykle hjem - Fyre opp grillen - Spise lammelår og drikke gammel rødvin
God morgen fra hybelen i Bergen. Pent men kaldt vær på disse kanter. Dagen starter med et Skype møte som er ferdig rundt lunsjtid. Ellers blir det ordinær vakt gjennom helgen. Ha en glitters fredag
God fredag frå heimeloungen. Dagens fyrste kaffikrus er på veg ned fasttracken til magen. Snart blir det å skysse avkommet til skule og barnehage føe dagens dont skal takast unda. Jammen er det godt å kunne sove heile natta utan at ein vaknar med ein helsikkes tannverk.
God ettermiddag fra Taipei, poolen hos W; Ser jo bedre ut på kveldstid; Vurderte hjemreise i kveld men venter i det minste til søndag. Værmeldingen er nydelig og det er vel noe å se sikkert
God morgen fra hovedstaden. Eurobonuskontoen begynner å komme på et hyggelig nivå. Og dette er etter jeg har bestilt en del turer. Burde vel kanskje ta en prat med sjefen. Er det egentlig nødvendig at jeg jobber i år? God fredag, alle!
God morgen fra Numedal, 825 m.o.h. Fortsatt snø, men påskeføret blir nok tynt. Spiller egentlig ingen rolle, vi skal til Mauritius. Ha en fin og strømbruddfri fredag!
God formiddag frå eit heimekontor i Sunnfjord. Halv dag i dag før kursen vert sett mot Stockholm og Kent-konsert. Ei knakandes kjekk helg vert ønska alle!
God formiddag fra Sandefjord! Her kurses en og drikker kaffe. Men det går heldigvis mot helg, skal bli digg, har vært en lang uke.
God morgen fra Oslo. Her blir det helgetur. Postet spørsmål også i tråden til Royal Orchid, beklager dobbelpost: Jeg har statusmatchet til TG Royal Orchid Gold. Skal nå ut og fly Austrian fra OSL. Er det riktig forstått at jeg da ikke har noen lounge access i Oslo? Prøvde star alliance lounge finder og tilsvarende på Austrians hjemmeside... ingen lounge kommer opp
God formiddag fra verdens navle(lo) Romedal. Greit vær i dag, og nå skal det hamstres litt frukt og bær på KIWI her i bygda.
God fredag Jeg sitter nå på mitt faste hotell på LHR. Kom inn i går og skal etter planen reise hjem i morgen. Har en backup booking med Norwegian fra LGW. Problemet er at strømmen gikk på hotellet i går 2330 så ikke noe lys, ikke noe vann til dusj og toalett og ikke noe luft på rommet Det ble en lang natt. Strømmen kom tilbake nå for et par timer siden.
Trenger noen kjappe råd, skulle etter planen fly til MIA i morgen med SAS, men de har kansellert CPH-MIA under 24t før avgang. Jeg prøver iherdig å få rebooket meg selv slik at jeg kan reise som planlagt men sas setter seg på bakbena. Agenten påstår hardnakket at hun kun kan booke om til andre SAS fly og at hun ikke kan booke til andre selskap i alliansen. Dette er visst en regel i alliansen. Har etter mye om og men klart og bli satt over til en supervisor, men etter 10 min ventetid uten ventemusikk begynner jeg å tvile på om noen kommer til å svare. Hva kan jeg slå i bordet med utenom Eu261 regulativ? (dette har ikke hjulpet enn så klenge).
Det skal gå helt greit. Prøve ny agent om det ikke hjelper. Mye krøll med MIA flighter for SAS den siste tiden. Er alle maskiner ok eller har de fortsatt noen stående med issues?
Mange inkompetente sas agenter også. Nå når jeg endelig har funnet en kompetent agent finnes det ingen reiser OSL-MIA 22.03 lenger. Ender nok opp med å flytte reisen til neste helg. Har jeg rett på kompensasjon ihht Eu261 da?