Endelig HON-dag, mandag og reisedag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 18. okt 2021.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,498
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen, eller midt på natta godtfolk.

    Det ramlet akkurat inn en statusoppdatering fra Lufthansa. Oppgradering til HON er i boks. Med soleklare marginer såklart:

    upload_2021-10-17_22-40-44.png

    Hele 11 miles over "grensen", lett. Skal inrømme at det å nå HON i 2020/21 ikke akkurat har vært plankekjøring. Når vi passerte mndskifte feb/mar i 2020 så var jeg sikker på å klare de kjærkomne 600k før sommeren. Når jeg satt på 1D i LH's 747-8 fra TYO til FRA 12mars så var jeg fortsatt rimelig sikker. 6-7-8 mnd seinere så det rimelig mørk ut, selv om det hadde blitt noen turer innad Europa med OK opptjening.

    Men kort oppsummert, meget fornøyd med å endelig ha kommet på riktig side av 600k merket og ser fram til å slippe å løpe fra og til diverse busser, spesielt i Frankfurt.

    Så, er det noen ulemper? Ja, eller kanskje ikke ulempe akkurat. Men LH innførte nylig at HON kan ha følge av gjest kun hvis gjest skal videre med samme fly som medlem. Sjofelt gjort. Så er det den med muligheten for å gi bort en Senator medlemskap: det skal altså kun kunne gies til kone/partner/samboer. Min kone har like stor glede av ett Senator kort som jeg har nytte av å vite hvordan en støvsuger trekkstartes. Skal sjekke om det finnes muligheter.

    Om det skal settes opp "MR" til Frankfurt, lørdagsdagsturer? Send en PM da vel.

    Beklager en altfor lang innledning på dagstråden, men tenkte at siden flere her har vært med på "reisen" så var det vel greit nok.

    Som ett paradoks til det over, dagens reise går med SK til VNO, via CPH. Jeg får i det minste krysset ett nytt land på lista. Og helt OK med SK egentlig, trenger Diamant ASAP så jeg kan gi gjestegull til Jr som "ukependler" OSL-BOO. Poengreiser matcher ikke helt behovet, og etter ett forsøk med DY i dag var meldingen fra Jr soleklar; da blir jeg heller nordpå.

    Håper alle her inne får en helt strålende uke.
     
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,222
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer med HON!
     
    Wiolenze liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer! Nå forventes det hyppige rapporter fra de indre gemakker :)
     
    Wiolenze and rimitone like this.
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Woho, gratulerer!
     
    Wiolenze liker dette
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,222
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

    Første arbeidsdag etter ferien. Bilen må skrapes, vinteren er på vei!
    På tide med kaffe, da føles livet straks litt mer OK.

    Ha en flott dag :)
     
    Earl, EndreD, haifinn and 9 others like this.
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,906
    Likes mottatt:
    12,889
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen.
    Om et par timer er det VY-loungen, før innenrikslounge, så blir det 1D, og til sist svogerloungen. Det blir kjekt med luftforandring etter intense dager.
    Ha en fin mandag!
     
    Last edited: 18. okt 2021
    Earl, EndreD, RoadKing and 12 others like this.
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå innanrikskantina på Gardermoen!

    Mykje folk på flyplassen i dag. Særleg lang kø i tryggleikskontrollen som gjekk langt ut på golvet utforbi sperrebanda. Takk og lov for at hurtigkøa gjekk unna på eit par minutt!

    No skal loungen robbast for fôr! :D

    Ha ein fin måndag, folkens!
     
    Earl, EndreD, RoadKing and 12 others like this.
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Åh, herre, fantastisk sammenligning! Gratulerer med gylden status!
     
    Wiolenze and Travellingalf like this.
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    For å sitera salige Andreas Lunnan som alltid avslutta 'Nitimen' (på den tida programposten varte kun éin time) med følgjande ord: Itj fårrå nålles! :)
     
    Earl, Eddie47, Berlioz and 2 others like this.
  10. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    God tur til alle som skal ut og fly, og god morgen også til alle.

    Mandag, ikke så mye mer å si enn det egentlig....kaldt i riksstaden.
     
    Earl, EndreD, RoadKing and 9 others like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Congrattttts til @Wiolenze for HON, for en fin oppnåelse. Håper vi får se noen av de fordelen publisert i forumet her ;)

    God morgen fra Viken.

    Kun jobb, jobb og atter jobb venter. Må få finger`n ut å få meg en fly tur snart.

    T- 18 LHR

    Ha en super uke folkens :)

    Edit: Relax in an exclusive setting and enjoy the comforts and conveniences of our Lufthansa First Class Lounge, SWISS First and Austrian HON Circle Lounges, as well as the First Class Terminal in Frankfurt/Main. Oiiiiiiiiiiiiii dette lover bra!
     
    Last edited: 18. okt 2021
    Earl, EndreD, Wiolenze and 8 others like this.
  12. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke verst å skaffe HON under pandemien, grattis!

    Selv nøyer jeg meg med å opprettholde EBD, men selv det skal Bolaget gjøre vanskelig. Tenke seg til å booke om noen fra 3 til 2 legs, også under en 4x-kampanje, da! De fant vel ut at de gir bort for mange statuspoeng ;)
     
    Earl, Wiolenze, Berlioz and 7 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,530
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret!
    Startet med frokost på Grand Central, og så kjørte jeg motsatt vei av køen til jobb. Denne uken har bare fire arbeidsdager, før jeg på fredag skal ut og fly igjen, til KKN.

    Ha en finfin dag!
     
    Earl, Berlioz, EndreD and 6 others like this.
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,466
    Bonuspoeng:
    183
    Til lukke med HON, @Wiolenze. Eg bannar på du flyg inn meir miles i eit kalenderår enn eg har tent opp på alle moglege poengkjelder på 10 år. Imponerande. Ein vert nesten litt misunneleg når ein sjølv strevar på med levering av ungar i barnehage, skraping av nedisa bilruter osb osb.

    No vert det hardt arbeid fram til 1600 før det vert rydding av garasje før det mørknar. Berre knappe 2700 att til årets CT er opptent. Bør gå greit i løpet av oktober. Då vert det nok ferie neste år og.
     
    Earl, Berlioz, EndreD and 5 others like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,689
    Bonuspoeng:
    293
    HON .. du verden ..,
    Ikke mange av dem her inne, her er det Diamant som gjelder!
    Solkysten er kald, rett før det er is på bilene. Vinterdekk kanskje?
    Men solen skinner og snart er det fysioterapi
    T-36 Tromsø og Smak
    39169361-C7B6-4EFE-991B-1D84E475F28D.jpeg
     
    Earl, Berlioz, EndreD and 5 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,642
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    God snart ettermiddag fra en solfylt og kald Osloby. Ser at frosten har lagt seg på bil og andre flater i løpet av natten. Så da passer det bra at strømmen er rekordhøy igjen.

    Gratulerer med HON @Wiolenze. Vet ikke hvor mye glede det hadde gitt meg i hverdagen så jeg tenker det er bra det er du som er ute og flyr som oppnår den gleden.

    Men, det er vel bare T6 igjen til + tur med bolaget. Og det bygger opp til en fin jobbeuke også:)
     
    Earl, Eddie47, EndreD and 4 others like this.
  17. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,498
    Bonuspoeng:
    183
    Har nok hatt mine år med barnehage, skole osv meg også, men gjør egentlig ikke så mye at den tiden er forbi
     
    Sunnfjordingen liker dette
  18. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk! Gratulerer med HON! :)
    Ikke umulig at du må lage køsystem for å bli med på MR/loungerun til FRA, siden det ser ut til å bli vanskelig å få seg noe F-tur på EB-poeng med LH fremover..
     
    Earl, Eddie47, Wiolenze and 1 other person like this.
  19. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Imponerende og vel fortjent med HON - det må jo være yppersteprest-nivå her på IF :D

    Merker det er mer og merk ork med SAS award bookinger når en må ringe inn for kanselleringer grr :mad:
     
    Baldrick, Eddie47, Earl and 4 others like this.
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Chat på rare tider er vel et triks.. det er for eksempel ikke like mange som vet om at SAS kundeservice er åpen i helgene så det er som regel kortere kø da. Det samme gjelder forsåvidt også kundeservice på telefon, spesielt hvis man har gull eller diamant og kan ringe på kveldene etter telefonen har stengt for statusløse. Uansett er det ubrukelig at man ikke bare kan klikke på en link i mine bestillinger :mad:
     

Del denne siden