Hadde vært kult å teste dette. Fra ca 8000kr for en billett fra Windhoek og 9000kr fra Cape Town. Flys av Airlink ,som er partnerselskap med South African. Det ser dog ikke ut som det er nevneverdig mye bonusseter å finne ennå... Mulig det bedrer seg når det går an å søke de opp.. https://www.aftenposten.no/verden/i...det-for-forste-gang-rutefly-til-den-lille-oya
Etter litt (mye..) googling ser det ut som det er vanskelig å booke SA Airlink med *A . Muligens mulig i noen tilfeller som deler av en reise, men vanskelig. Synd at mange selskap har datterselskap som i utgangspunktet er heleid men ikke med i star..
En svært spennende destinasjon! Er det grunn til å tro (eller håpe) på at vi med tiden kan reise dit med våre EB-poeng?
Airlink er privateid, Ikke datterselskap, og har partneravtale med SAA. Jeg opptjente EB-grunnpoeng, men ble kjeppjaget fra SAA-lounge i Cape Town. Ikke noe fullverdig *A.
"Airlink is currently pursuing Fifth Freedom Rights on the leg between Windhoek and St Helena, this would allow passengers from other carriers to join or disembark the St Helena service at Windhoek. If granted Fifth Freedom Rights this would mean Airlink could sell tickets for the St Helena and Windhoek legs of the journey." sainthelena.gov.sh/airportnewsroom/launch-of-ticket-sales-for-st-helena-air-service flightradar24.com/data/flights/sa8131#f341c0f
Har allltid syntes St.Helena virker litt fasinerende, antar det blant annet er historie-nerden i meg som gjerne vil se stedet Napoleon tilbrakte sin siste år, så må si det frister litt å teste ut dette... men forholdsvis lang tur i lite fly da. Noen som vet noe om servering og klasser ombord?
Masse informasjon finner du her, blant annet: - How many seats will be available on each flight? Initially, the maximum number of passengers on each flight will be 76. There will be six business class seats and 70 economy class seats. Airlink plan to carry out an engine upgrade in the first quarter of 2018 which will allow the aircraft to be registered to carry 87 passengers on this route. - Is there an in-flight entertainment system? Unfortunately no. However, passengers will be able to use their personal electronic devices. - Is there in-flight catering? Yes. A snack is provided on the first leg of the flight (i.e. between departing from your chosen airport and arriving in Windhoek) and a more substantial meal is served on the second leg of the flight (i.e. between departing Windhoek and your final destination). Soft drinks, teas, coffees and alcoholic beverages will be available.
Hvis du går av på ASI må du vente i fire uker til neste fly, eller vente første mandag hvor det da går en Airbus Voyager (A330) til MNP (Falklandsøyene) ... AirTanker also provides twice-weekly flights from RAF Brize Norton to RAF Mount Pleasant on the Falkland Islands mainly for military personnel, though fare-paying passengers are also allowed to travel.
Bare muligheten til å få fly med RAF er vel da god nok grunn til å ta turen, selv om det nok ikke er businessclass eller servering ombord på AirTanker
Var det ikke nesten 24 timer fra ankomst til avgang med det flyet? Og dette kunne vært en interessant rute å ta jorden rundt, så for å være ærlig hadde det ikke vært et problem å fly HLE-ASI-MPN eller motsatt.. Så kjører man IPC på stillehavet.. Kanontur .. Ikke billig kanskje men...... Rimelig kul denne her også: http://www.islandholidays.co.uk/holidays/south-atlantic/south-atlantic-odyssey.aspx#details
Hvis du har lyst på en båtopplevelse der nede, må du heller ta hurtigruta. Der kan du også få en variert opplevelse om du tar turen i forbindelse med posisjoneringen av skipet i begynnelse eller slutt på sesongen.
Denne treffer jo akkurat det jeg vil.. Alle øyene i området fra Ushuaia til Cape Verde, inkludert sørpolen. Jeg digger ekstrempunkter, så ville vært strålende å se alt dette..
Det er vel sannsynlig at noen her inne allerede har "been there, done that", men jeg har vært helt på nippet til å slå til på TAP's tur til Sao Tome / Principe. En slik tur kan gjerne bookes med layover i Lisboa ned eller opp eller begge deler. Med Biz får en vel sannsynligvis også et TAP-hotell. Jada, jeg vet at service'en "leaves a lot to be desired", men plassen ser nå ganske grom ut. spennende geologi og biologi, og det virker som mye av viderverdighetene som finnes andre steder i Afrika ikke er særlig til stede der.
Var snakk om oppstart av ruteflyvning til Antarktis også (fra Argentina). Muligens det har blitt lagt på is i dobbelt forstand... CT med LH-F via EZE til Antarktis hadde havnet høyt på bucket-listen (Lade ville vel uansett ikke bli innlemmet i *A med det første)
Har jeg sett på en rekke ganger.. Problemet er at det koster 9000kr i eco og de flyr kun a320 fra LIS. Men de mellomlander i Accra, så du kan fly C ditt via f.eks. ADD og så ta siste legget med TAP om du flyr poeng/CT..