Hei, Ønsker å endre avreisetid til senere tidspunkt på bonusbilletten min. Går det an å endre den egentlig? Jeg tenkte det var stor fleksibilitet på endringer på bonusbillett av en eller annen grunn. Men på siden står det jeg ikke kan endre den over nett. Hvordan fungerer det? Må jeg kjøpe ny? takk for svar
Tror ikke det skal være noe problem. Jeg har pleid å ringe SAS når jeg har hatt behov for å gjøre endringer og ikke kunne gjøre de på nett.
Ringte dem. Jeg må kjøpe helt ny billett ... det er jo ganske utrolig. I tillegg kjæresten min som har bestilt ungdomsbillett må det betales ombooking-gebyr. Er dette noe nytt? Synes hver gang jeg har måtte endre billett med SAS så har dem ordnet dette uten stress og uten å ta betalt 500,- i gebyr.
Må du kjøpe helt ny billett har du ikke bonusbillett, men vanlig billett betalt med poeng. Evt. er det ikke ledige bonusbilletter på den senere avgangen.
Det er også en mulighet for at agenten på kundeservice tar feil såklart.. det skjer jo hele tida. Sjekk mine bestillinger på sas.no. Står det Bestillingsklasse I, Bestillingsklasse X eller Sas Go Bonus/Sas Plus Bonus er det bonusbilletter. Står det for eksempel Bestillingsklasse A så er det vanlige billetter. Vær også obs på at bonusbilletter ikke er fleksible etter at reisen har startet. Du kan altså ikke bytte avgang på hjemreisen hvis du allerede har gjennomført utreisen.
Du kan vel i teorien få tilbake flyplassavgifter osv. hvis det er noe, men det må du isåfall høre med kundeservice om.
Avbestill den. Du får nok noen hundrelapper igjen. Du gir også andre mulighet til å booke sete om det er få plasser. Så fint å avbestille selv om det ikke skjer noe ved NoShow.
Jeg kansellerte en bonus returreise innenriks nå i høstferien, jeg fikk igjen 119 kr men ingen poeng selvsagt. Regner med SAS kunne selge setet mitt for gode penger også ettersom det var utsolgt fly.