Det er ikke mulig og endre navn på en bonusbillett som flys av SAS? Vet det er mulig å avbestille for så og bestille, men opplevde at en agent gjorde feil, og avbestilte en billett ved en feil hos TK. Da forsvant award setene å agenten klarte ikke få de tilbake igjen selv med hjelp fra superviser. Hvordan er dette med SAS? vill en award billett bli tilgjengelig igjen hvis den bli avbestilt feks 2 uker før avreise for deretter å bli bestilt med et annet navn?
Der ville jeg ikke tatt sjansen på. Ihvetfall ikke selv vis nettsiden. Tror nok award setene kan fordufte da.
Jeg snakket med SAS på tlf og chatt. Begge sa det var ok å endre navn på billetter bestilt for poeng hvis hele reisen er med SAS fligths. Det koster 150kr.
Noen som vet om det fortsatt er 150 kr for å endre navn for en hel reise? 6 legs tur/retur. Kjøpt på poengtilbud så er relativt god value!
Tallin sa til meg at for EBD så er det gratis når jeg ringte nå just. Du må nok ut med 150.- om du er under EBD er jeg redd
Jeg lurer på noe av det samme. Tenker å bestille en CT-tur for to personer høsten 2018, antagelig utelukkende på SAS business, det kan jeg jo gjøre uten å ringe Tallin, men reisefølget mitt er ikke helt sikker på om det går. Kan jeg da endre navn på reisefølget, eventuelt kansellere slik at det bare blir jeg som reiser ?
Du kan endre namn (eller gjere andre endringar) mot eit gebyr på 150 kr. Om du kansellerar for reisefølget får du igjen poeng og avgifter for denne passasjeren. Poenga kjem (som regel) umiddelbart inn på konto, mens pengane vanlegvis blir tilbakeført i løpet av 4-5 dagar. Eg trur ikkje kansellering blir rekna som endring med tanke på gebyr.
Med tanke på SAS endret på regelen rundt november i fjor, så er det vel 450kr + 150kr for navnebytte nå?
Jeg byttet ut kona med hennes bror på en bonustur i april. Jeg slapp å betale noe som helst. Agenten sa at jeg kunne jo bare avbestille en billett og bestille en ny, så da ville han ikke ta betalt. Det var greit for meg, i alle fall med tanke på at det var en rabattert bonusbillett..
Hm.. Vår USA-tur til sommeren er 2 pax i C og 2 i Plus (alt SK). Har lagt inn kona og en kid på C-setene begge veier og meg og den andre kid’en i Plus. Tenker vi skal sitte en gang hver i C og Plus. Må vi endre navn på billettene eller tenker dere vi bare kan «bytte» boardingkort på den ene reisen der jeg vil sitte i C?
Kun SAS billett? Tidligere har det jo vært umulig å endre navn på Star-billetter.. Gir jo helt nye muligheter.. Tenk om man planlegger å bytte kone, men så har man muligheten til å booke en fet F reise et år frem i tid..? Mulig det er et mer teoretisk enn praktisk problem,men likefullt en typisk If-problemstilling
Bare SAS, så *A har jeg ikke noe mer kunskap om. Men, det hadde vært veldig greit, hvis man finner 2 billetter i F, men ikke vet hvem som skal bli med på tur.
For en ukes tid siden var det i alle fall ikke mulig å endre navn på *A-billetter. Må da avbestille og bestille på nytt. Og jeg som akkurat har skiftet kone....
Ser på siden til SAS: "Hvis flygningen din betjenes av SAS, kan du endre navnet opptil én virkedag før EuroBonus-reisen mot et gebyr på 150 SEK/NOK. Hvis flygningen betjenes av en Star Alliance-partner, er navneendring ikke tillatt." Hva er det som gjelder om reisen er bestillt hos SAS og et kort leg på en lengre reise er med Widerøe? Er det da "betjent av SAS" eller regnes det da som "Star Alliance-partner"?
Er dette fordi endringen blir regnet som "ny" booking? Og at man må påregne at det samme gjelder billetter bestilt med poengrabatt i disse dager, slik at full poengpris da blir beregnet?
Usikker, jeg ringte inn til sas og fikk forklart at jeg må evt endre navn før ct sitt utløp. Vibeke endret nå en reise for meg med tanke på returen. Da skjedde ingen endring i poeng oversikten. Jeg endret tidligere i dag en prikk lik reise(2 like bestillinger) når jeg så det kom biz i retur og poengene på denne fly premium Voksen+barn kom tilbake og samme poeng ble trukket på ny.
Jeg har booket 1 voksen og 1 barn som SK award t/r US som enveis (pga open jaw og jeg ville sikre setene online). Og 1 voksen og 1 barn på samme flighter ut dagen etter og hjem dagen før. Ønsket å bytte helt om på barna. De kunne ikke slå sammen 2 enveis til en PNR for å kun få 2 navneendringsgebyr, så da ble det 4x 600 for å endre. Men siden det også trigget reprising var det uaktuelt. Var booket med topp nivå fly premium, men også 30% rabatten som var i høst. Så med utgåtte poeng/CT/promo kan du ikke bare endre navn uten reprising.
Jeg booket to pers med CT som utgikk ved årsskiftet, hvor agenten stavet navnet til den ene passasjeren feil. Først booket agenten billetter med riktige navn, men med feil reiserute, Oslo - Genova i Italia istedenfor Oslo - Goa i India, selv om hun bekreftet at hun hadde gitt meg en billett til India. Goa og Genova har forvekslende like IATA-koder og bynavn, og hun hadde blandet dem. Jeg fikk heldigvis billettene mens vi enda snakket på telefonen, og hun la seg paddeflat da jeg bemerket feilen og ordnet opp umiddelbart, men først etter vi hadde lagt på merket jeg at hun hadde stavet etternavnet på en passasjer feil i bookingen med korrekt destinasjon. Ringte i dag SAS og spurte om de kunne ordne opp, men de sa at det var umulig å endre navn ettersom det er en Star Alliance bonusbillett. De anbefalte meg heller om å kontakte den indiske ambassaden for å få forhåndsgodkjent at man kan reise inn til India med feilstavet navn. Evt. kan jeg avbestille hele reisen. Har prøvd både på mail og telefon, og fått samme svar. Ikke nevneverdig imponert over servicen.