Endre SAS plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mikkle, 03. des 2015.

  1. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, jeg har en sas plus saver billett til NRT i mars og nå trenger jeg å endre dato på utreisen. Når jeg går inn på SAS sine nettsider for å endre dette er imidlertid prisen helt horribel, 2600 for å endre avgang, 1600 for å endre billett og 3600 i endringsgebyr? Tilsammen vil de ha ca 7000kr for å endre en leg, er dette en feil eller er det så dyrt å endre plus saver billetter?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal ikke si det helt sikkert, men jeg er redd for at dette stemmer ja. Det er nok mye derfor det heter Saver også...
     
  3. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    trodde det var 500kr per leg og deretter differanse til neste kategori? I så fall hdde det blitt ca 3000kr og levelig. Med de prisene der koster det jo omtrent det samme som en en ny billett..
     
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    du får legge den ut til salgs ;)
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig det er slik også, men jeg tviler dessverre. Og ja, det koster fort mer enn det smaker...
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Reglene på Plus Saver er vel som regel 200 Euro i endringsavgift + differanse i pris (mens det kun er 120 Euro i Go som regel..... ).

    Så Plus Saver er når du er sikker på datoen....ellers er det flex som gjelder - eller SAS Go med Optiontown request.

    Mener forøvrig at Business Saver har 300 Euro i endringsavgift.
     
    Last edited: 03. des 2015
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Med SAS Plus Saver betaler man vel egentlig basalt sett for serviceklasse og litt bedre seter/benplass (i alle fall i ny kabin, og så lenge man slipper LN-RKP), men ikke for fleksibilitet. Hvis alternativet er 7000 kr., så kan det kanskje være verdt å legge inn et forsøk i OT-lotteriet og krysse fingrene, i alle fall dersom du har mulighet (og is nok i magen) til å vente til inntil en dag eller to eller tre før avgang.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Til biz saver som er like lite fleksibel?
     
    Shyneno liker dette
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Får man ikke flyttet på biz saver i appen (er det ikke z-klasse?)? I så fall er det avgjort ikke verdt det, nei.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke det går så greit, er vel uansett bare 22 timer +/- og det ingen SAS ruter som går oftere til USA?
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Enda et godt poeng. OT er med andre ord helt verdiløst her med hensyn til å endre flyvning, desto mer ettersom jeg vil tro det i forbindelse med flyvninger til/fra USA muligens også kreves litt mer enn et par trykk i appen.

    Men et beslektet spørsmål: Hva hvis man har fått en OT-oppgradering gjennom på shorthaul, og det er mer enn +/- 22 timer mellom flightene på strekningen? Da får man vel ikke uten videre byttet flight i appen? Eller vil man kunne grine seg til å bytte flight hos 05400, ettersom den oppgraderte billetten jo vitterlig som oftest er z-klasse (eller c/d)?
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ringe inn funker ikke. De ser at det er en OT-oppgradering som IKKE gir deg rettighetene til feks Z..
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    En liten anekdote angående endring av billig PLUS i Europa - dvs A-klassen som jeg mener er den billigste billetten i PLUS.

    Jeg endrer vanligvis ikke billettene i særlig grad da jeg ofte er på utestasjoner med et par frekvenser om dagen, så det er ofte ikke så mye å endre til. Nå dukket det opp noe som gjorde at jeg måtte hive meg med et sent fly hjem, så jeg booket om 5 dager i forveien. Dette kostet meg ca 1500 NOK å endre, da jeg måtte opp til Y-klassen. Forsåvidt greit det, men når jeg går ombord i flyet mitt så er det 10 rader med PLUS med 4 passasjerer.... alrighty then.

    Jeg sjekker for moro skyld avgangen samme dag også og det er kun Full Flex tilgjengelig.

    Dette viser vel at siden SAS er svært flinke å justere priser (bookingklasser) frem mot avgang så hjelper det ofte lite med mindre man har Full Flex i Europa. Disse koster som kjent like mye eller mer enn business i "gamle dager", det er vel ikke mange som legger 11 000 kr på bordet for å t/r PLUS ut i Europa vil jeg tro (eller håpe).

    PLUS uten full flex er et fint produkt for litt snacks og vin (hvis du ikke har EBD+) og lounge/Fast track/bagasje hvis du ikke har EBG+.
     

Del denne siden