Endring bonusbillett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Clarence, 12. okt 2023.

1. Clarence

Clarence Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Booket tur til Chicago bonus business. Fikk mail av SAS der de hadde endret avreise med 1 dag. Fortsatt på buisness. Ringte for å endre turen, da det ikke passet å dra dagen etter.
    Da kunne vi plutselig ikke få buiness lenger om vi endret.
    Er det riktig?

2. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Her kommer det veldig ann på agenten du møter. Jeg hadde to kamerater som skulle til LA dagen etter oss, også fikk de 15 min schedule change og ringte inn og fikk endre både utreise og retur selv om det ikke var biz ledig på turen i utg.punktet.

3. Clarence

Clarence Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk. Ringte på nytt og fikk fikset det:)

Cumulus, holmen and Jorge like this.
  4. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Har en reise (Plus Bonus) om mindre enn 12 timer, vil endre til en reise senere på dagen. Her: https://www.sas.no/kundeservice/ombooking-endring-billett/, står at man kan endre opp til avgang, har avbrytta innsjekk men får bare "Dessverre er det ikke mulig å endre eller kansellere bestillingen din fordi det er for kort tid til avreise eller fordi du har allerede startet reisen." Er i paria kaste EBS så får ikke ringt kundeservice, er det noe annet som kan gjøres her? ): ):

5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,973
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok et krav at det er ledig bonusbillett på tidspunktet du ønsker for å få endret mot kun endringsgebyr, er det ledig? Om det er ledig og du har nok poeng kan du ev. bestille ny billett på ønsket tidspunkt nå og så prøve å få avbestilt opprinnelig billett i morgen, endrings og avbestillingsgebyr er jo likt. Om avreise er akkurat 07:00 eller tidligere er nok eneste alternativ til å ringe kundeservice, å møte opp på flyplassen. Avbestilling på nett av bonusbilletter bruker ikke å virke fra dagen før eller 24 timer før avreise.

6. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Avreise er kl 6, så jeg må nok bare bestille nytt t/r og poengene for opprinnelig reise er nok tapt.

7. Mad3

Mad3 Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Har bestilt bonusreise på biz BGO-IAD. BGO-CPH-IAD er i biz IAD-PTY med Copa økonomi dagen etterpå. Ser nå at natt flighten IAD-PTY er blitt ledig på BIZ og er interessert å bytte til denne og fly BIZ. Er det mulig / enkelt for CT telefonen og ordne dette eller er det stress for de og ordne?

Har også vært en schedule change på 10 min den IAD-PTY

Last edited: 06. nov 2023
  8. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,207
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis de finner den, bør det være enkelt for dem å endre ja.

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Da skal du påpeke at det er sceduel change og at du ønsker å bytte ;) Hvis noen setter seg på bakbena.

Ellers er det bare å ringe kundeservice så skal det ordne seg.

10. renzor

renzor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk booket om en hjemreise på mandagen fra økonomi til business på andre flights enn opprinnelig oppsatt. Nå står begge alternativene oppført under bestillingen, og jeg fikk beskjed om at endringen kunne ta flere dager å få gjennomført. Stemmer dette?

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det kan ta noen dager før du får nye billetter på mail

12. renzor

renzor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Takker for svar. Betyr det også at jeg ikke blir trekt for ny skatt/avgift på mastercardet før billettene kommer på Mail?

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg ikke fundert på eller sjekket, men du får en mail om at endringsgebyret er trukket.

renzor liker dette
  14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Av erfaring blir kortet belastet når de nye billettene blir utstedt(i det øyeblikket du får mail)

Del denne siden