Fant ledig business fra FLL til EWR med UA på en CT tur jeg har booket for en stund siden. Ringte Amex og fikk innvilget endring/oppgradering til denne (resten av turen er alt i business så poengmessig blir det det samme). Alt ser greit ut fra denne siden av verden.. Jeg fikk endringsbekreftelse fra SAS og hos sas.no, checkmytrip og lufthansa.com så er endringen utført og jeg fikk velge sete i business på det aktuelle UA flyet. Men da jeg gikk inn på United.com og la inn refnr der, så står jeg fremdeles oppført i eco (x) med det gamle setevalget mitt. Det er nå 3 dager siden jeg oppgraderte og fremdeles ingen oppdatering hos UA. Bør jeg begynne å undersøke nærmere eller skal jeg bare la det gå å håpe det beste? Jeg har litt dårlige erfaringer med å bare tro at alt er i orden!
gullmailen sa basicly at jeg bare skulle drite i hva som står på United sin side. BIlletten kommer til å være i I klasse / business. jaja. fint det, men jeg får fremdeles ikke bekfretet setevalg hos United annet enn de economy setene jeg valgte da jeg hadde x klasse der.
Jeg tror gullmailen har rett, jeg har også opplevd slik, før i verden, og når jeg har gjennomført reisen så har alt vært ok. Systemene er rett og slett ikke helt samkjørt, men på et magisk vis så blir det bra til slutt. Til sammenligning så er vi en gjeng som skal over nå i mars og har da et par domestic flights på UA metall. Vi går inn og velger seter etter hjertets lyst, og vi lagrer og går ut. Men, når vi senere kikker inn igjen, så er det like gærnt. Nå er det ikke lange reisene der borte, så vi kan leve med å havne i hytt og gevær. Men det er rart at ikke *A selskap som UA og SAS kan få dette på rett kjøl.
Ser experflyer fremdeles viser meg i eco ut fra opptatte seter. Antar at expertflyer bruker samme database som united da og ikke amadeus. Checkmytrip viser riktig. Men hva skjer da om noen bestiller business hos ua og velger de setene vi har valgt på sas? Eller om business blir fullbooket før ua får oppdatert mot amadeus? Jaja i verste fall får vi 3 timer i eco av en 2 ukers tur som ellers går i business og suiter
Og da fant jeg løsningen på problemet United web support fikk manuellt oppdatert mot Amadeus slik at bookingklasse og setevalg nå er riktig... case closed