Endring i SAS ruteplan til MIA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av holmen, 05. april 2018.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-MIA mandag 4. februar, med retur søndag 17. februar koster nå 6510 kr
    OSL-MIA fredag 8. februar, med retur søndag 17. februar koster nå 7730 kr

    (Cruise er fra søndag 10. februar til søndag 17. februar, så å komme enten mandagen eller fredagen passer oss veldig bra, og retur samme dag som cruiset slutter passer også godt)

    De prisene er langt over hva vi har hentet ut tidligere, som var ca 5000 (5800 med sas gruppepris)
     
  2. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Er det sannsynlig at SAS starter opp igjen ruten til MIA neste høst?
     
  3. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,561
    Bonuspoeng:
    183
    @Palg82 @holmen
    Skal også på sk957 fra Arn-Mia 19 desember. Da jeg bestilte var turen direkte fra Osl.
    Sendte inn en "klage", og fikk bekreftet at jeg kunne bestille overnatting på Gardermoen, og få refundert oppholdet i etterkant pga avreisen ble 0655 og ikke 0930 som opprinnelig bestilt.

    Da kan vel dere få samme dealen, hvis det skulle være interessant.

    Har Plus seter for 3 pax bestilt for poeng. Har fulgt med i månedsvis for å få oppgradert til biz med poeng, men ser dårlig ut. Nå er det kun 3 biz ledig, men kun for penger ;-(
     
    holmen liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,561
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips! Skal prøve meg på det samme. Avreisen fra OSL var mye mer gunstig.

    Jeg har direkte til OSL på vei hjem som opprinnelig var via ARN, så den er jeg veldig fornøyd med :)
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,561
    Bonuspoeng:
    293
    Forresten, starter du i Oslo, eller har du en connection i tillegg?

    Og hvor sendte du henvendelsen?
     
  6. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,561
    Bonuspoeng:
    183
    Starter i Oslo. Har da bestilt på Radisson Blu Airport hotel. Bestilte tur før jeg fikk EBG, og fikk da IKKE kontakt med SAS. Fikk hjelp via Saga concierge service for kontakt, og de fikk et svar.
    "
    Hei igjen .

    Ja, nå har jeg fått pratet med SAS igjen.

    Det viser seg at du selv må booke hotellet og deretter sende kravet til SAS.
    De har et krav på at det skal være et rimelig alternativ (de har en øvre grense for hvor mye du kan få dekket) men om du booker et vanlig rom på flyplassen den 18-19 desember burde det ikke være noe problem.

    Når du så skal skrive klagen skal du gjøre det på SAS.no/feedback.

    Jeg legger ved linken http://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ , så må du legge inn detaljene for selve flyreisen, og så kan du videre skrive fri tekst og legge ved dokument.
    Da må du legge ved kvittering for hotell reservasjonen (etter at dere har bodd der) samt at jeg anbefaler at du legger ved mailen du fikk fra SAS (den du videresendte til meg).

    Håper dette kan hjelpe deg videre.

    Har du spørsmål er det bare å si ifra."

    Svaret fra SAS var:
    Hej! Jag talade med Customer Care och de bekräftade att kostnaden för hotell är något de står för på grund av att det ej fanns några andra alternativ den dagen ni har bokat.
    Med vennlig hilsen
    Joel SAS Sales and Service

    Da får vi se hvor lett det er å få igjen penger i etterkant? Tur blir det ihvertfall, og krysser alt for at de siste tre seter på biz går til oss ;-) Ser minstebudet for oppgradering har gått fra 25k poeng til 20k poeng? Får dra på litt hvis setene er ledige i desember også
    Mvh
    haifinn


    [​IMG]
     
    holmen liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,561
    Bonuspoeng:
    293
    Takker!
    Jeg har faktisk allerede booket rom på Radisson fant jeg ut. :D
    Har sendt mail til diamant-mailen, får se hva de sier. I beste fall får jeg tilbake det jeg allerede har betalt for rommet.
     
    haifinn liker dette
  8. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,561
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ha en nellik i kragen da, så kommer jeg å hilser på :)
     
    holmen liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke han trenger det for å bli igjenkjent.. :D
     
    holmen liker dette
  10. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,561
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis han ligner på avataren så er det jo lett :)
     
    holmen liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,561
    Bonuspoeng:
    293
    Går vanligvis ikke i smoking, og har litt mindre hår.. Men ellers ganske så likt! :cool:
     
    RoadKing and haifinn like this.
  12. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Ser heldigvis ut som direkteruten OSL-MIA dukker opp igjen høsten 2019, ser den er satt opp lørdag 28. september og onsdag 2. oktober, så da er det kanskje tilbake til to ganger i uken.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,561
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sendt claim til SAS?
    Jeg har fått svar om at dette kan de ikke dekke, da det er varslet innen 14 dager før osv. Her er svaret:
    Vi har fått 4000 poeng hver, det er da noe.
    Men, hvis du får et annet svar, så hadde det vært svært interessant å se!
     
  14. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,561
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fikk en helvetes dritt tur nedover. Kom på hotell 33 timer forsinket. Ble først satt opp osl-lhr m sas. Vidre skulle vi direkte til mia med Ba. Ble kansellert i gaten pga sas ikke hadde bagasjeavtale med ba, og det var kun 40m på lhr. Fikk da endret tid til avr 1600. Lhr vente i 5,5 t, Jfk vente 7 timer. Ble fortalt at det var bare å sette seg på lounge på lhr. Ja særlig.. var 4 ggr ut og inn av security for å prøve å finne sas lounge. Fant til slutt en skranke med sas logo, men hun der visste ikke om noen lounge. Endte med å sitte midt i ståket. Sinna frue og kid, dette var ikke som vi fikk forklart. Ble omsider satt på fly til jfk. Hadde fått lovnad om hotell på sas regning på jfk. Ja særlig.. landa ca 2300 og avgang til mia var 06. Faenmeg umulig å finne noe som helst. Ble toga rundt diverse terminaler, og endte opp på terminal 3. Sov to timer på kalde fliser. Hotell meg i ræva.. kom på hotell i miami 33 timer forsinket.. mareritt. Dødsslitne sov vi 12 timer, og dro rett på cruise dagen etterpå. Planen var to dager på south beach.. fikk sett litt av art deco i to timer. Det var det.. får sende et krav jeg og.. møkka sas
     
    Shyneno, Eddie47 and Xflipper like this.
  15. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,561
    Bonuspoeng:
    183
    Og nå er dy7052 forsinka foreløbig 3.5t fra Mco til Osl. Ser mekanikere har åpent motorpanel og fikler med noe? Blir vel kansellert det og da.. hat!!
     
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg håpar de hadde fint veir om ikkje anna.

    Men eg får ikkje heilt med meg gangen i dette. De hadde opprinnelig booka OSL-MIA-OSL (SAS),
    vart booka om til OSL-ARN-MIA-ARN-OSL (SAS?),
    deretter ombooking til OSL-LHR (SAS), LHR-MIA (BA), retur MIA-ARN-OSL (?),
    og så enda de til slutt opp med OSL-LHR (SAS), LHR-JFK (BA), JFK-MIA (??) og MCO-OSL (DY)?
     
    RoadKing and Henrik like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,565
    Bonuspoeng:
    293
    Høres utrolig ut. BA og DY, da har vel SAS virkelig lagt seg i selen...
     
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Uten at han direkte skrev det tolker jeg at han hadde booket OSL-MIA, denne ble så endret til ARN-MIA hvor denne da endte opp med å bli kansellert. Returen var vel booka med DY i utgangspunktet?
     
    haifinn and Stuttfeiten like this.
  19. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,561
    Bonuspoeng:
    183
     
  20. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,561
    Bonuspoeng:
    183
    Hei alle. Endelig hjemme i egen hule. Sitter dessverre igjen med dårlige minner fra det som skulle være en hyggelig, stressfri juleferie.

    For å oppklare: Vi hadde i utgangspunktet bestilt OSL-Mia direkte med SAS Plus. Turen ble bestilt i januar 2018 for to voksne. 48000 EB poeng pr stk.

    Sønn 17år fant ut han ville være med oss. Dette var to uker etter jeg hadde bestilt for to voksne. Jeg fikk bestilt tur til han også, med 48k eb poeng. Vi fikk ordna seter sammen, men hadde to forskjellige bookingnummer. Prøvde i etterkant å ringe SAS for å få alle på et bookingnummer, men det var visst HELT umulig å fikse.

    Returen var bestilt med Norwegian direkte fra MCO-Osl. Vi ville fly direkte hjem og SAS hadde ingen gunstige reiseruter for oss.

    Første endringen skjedde på vårparten. Opprinnelige fly skulle gå 0930 fra Osl-Mia. Fikk en mail om at flyvningen var framskyndet til kl 0745, og skulle gå først til ARN. Og så Arn-Mia. Greit nok. Fikk enda en mail en stund senere om at enda en framskynding. Flyet skulle nå gå 0655 fra Osl- Arn.

    Fikk da kontakt med SAS via Dnb consiglier tjeneste. Dette var før jeg fikk gullstatus, og da var det ikke mulig å få kontakt med SAS på egen hånd.
    Ble via mail fra SAS lovet at vi kunne booke hotell på flyplassen, og sende regninga til SAS i etterkant. Dette pga at vi har reisevei til Osl, og det ville bli mye stress og stå opp midt på natta for å kjøre.

    Så begynner "moroa".
    Fikk SMS 23 timer før vi skulle reise. Sk957 Arn-Mia kansellert. Vent på ny reiserute..

    Ny reiserute ble da 0745 Osl-Lhr med sk. Og Lhr-Mia med Virgin. For oss voksne.
    Så ville de sende guttungen ALEINE kl 0605 til CDG og videre til Mia med Air France. Mora sa aldri i verden..

    Fikk ringt SAS gold, og møtte en jævlig Svenske. Han var usedvanlig lite behjelpelig, og ville sende oss i hytt og gevær- ikke samlet. Take it or leave it. La på røret.

    Vi var på dette tidspunktet så stressa og rådville at vi vurderte å avlyse hele turen. Vi hadde allerede bestilt og betalt cruise, +hoteller, og så for oss at alt var tapt hvis vi ikke kom avgårde. Tok mot til meg og ringte gold tlf igjen. Fikk da kontakt med en hyggelig Danske, som sier vi kan dra samlet fra Osl ca kl 1400 til Lhr med sk. Derfra direkte til Miami med BA. Takker seff ja, og stemningen steg betraktelig her i heimen.

    Kommer på Osl og skal sjekke inn, Får da beskjed om at denne ruta ikke er mulig pga vi hadde kun 1.40 min i LHR før neste flight, og bagasjen måtte hentes av oss pga BA ikke hadde noen bagasjeavtale med SAS?. Det ville da bli for liten tid for oss å få tak i bagasje, security, innsjekk osv.

    Masse virvarr i SAS service desken- flyet til Lhr forsvinner for oss, og vi blir igjen deppa. Til slutt kommer en Supervisor av noe slag og tilbyr oss enda en ny reiserute. Osl- LHr med sk. Vente på LHR i 5,5 timer på Loungen.
    Fikk da beskjed om at der bare var å møte i SAS lounge på LHR. Der kunne vi slappe av, og de ansatte der kunne sjekke oss inn på neste flight. Deretter Virgin til JFK. Vente i 7,5 timer. Der kunne vi bestille hotellrom på SAS sin regning.
    Siste leg med AA fra JFK til MIA.
    I London fantes jo ingen Lounge. Vi ble satt av på terminal 2, og fikk etterhver funnet ut at neste flight skulle gå fra terminal 3. Leta "desperat" etter lounge, var gjennom køhelvete security 4 ggr før vi ga opp. Prøvde å ringe goldtlf til SAS for å få forklart hvor denne loungen var. Treffer igjen en svenske som ikke vet noenting. Slenger på røret. Nå har kona vannblemmer på beina, og jeg er helt gjennomsvett etter alt jævla virvarr.

    Kommer oss omsider på Virgin eco fra LHR til JFK. Må ha vært noe Inder-festival av noe slag i Ny. Flyet fullt av krydder og svetteosende Indere med en skokk skrikerunger. herlig..

    Framme på JFK ca 23. Neste avgang 0630. Hadde jo fått lovnad om hotell, men å finne hotell på JFK kl 23 om kvelden, var jo helt umulig. Et utall terminaler, tog mellom terminalene. Når vi endelig fant rette terminalen vi skulle fly fra, ville vi ikke ta sjansen på å dra derfra for å finne et hotellrom for 5 timer. Endte med å ligge på kalde flisgulv på utsiden av toalettene, Fy f..
    Fikk seff noe bagasjetrøbbel på siste leg. De hadde stava navnet til sønnen feil, og fant ikke noe info. Ordna seg tilslutt, men igjen virrvarr.

    Endte på hotellet i Miami 33 timer senere enn forventet.. fikk nesten ikke sett noe av Miami. Ble rett på cruise etter å ha sovet vekk tiden i Miami pga utslitt..

    Hjemtur:
    Dy7052 fra Mco -Osl fikk forsinket avg med ca 5 timer. Vi fikk beskjed av kapteinen ombord at det hadde vært en hydraulikklekkasje i ene motoren, og at det var så mye oljesøl at de hadde vansker med å finne feilen.
    Kom omsider avgårde, og i Oslo var det noe kål med bagasjen. Måtte stå og gape 90 min ved bagasjebåndet..

    Neste tur blir biltur til Risør..
     
    Last edited: 30. des 2018
    wilhelm, Kalsnes, EndreD and 4 others like this.

Del denne siden