Endringer hos US Airways -- også award chart

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tommy777, 09. april 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens,

    Både AA og US har begynt å endre ting før de slår programmene sammen senere i år. Det kommer garantert en større justering når det nye, kombinerte programmet lanseres.

    Inntil da, har de begynt å gjøre endringer -- uten å gi noe som helst forvarsel.

    Det synes jeg i høyeste grad er uakseptabelt. Jeg snakket med sjefen i AAdvantage på morgenen i dag og de har fått massiv kritikk om dette de siste 24 timer, men jeg tviler på at de kommer til å endre avgjørelsen.

    Og jeg må ærlig talt si at jeg ikke stoler på hva de gjør fremover. Jeg hadde allerede semitømt US kontoen min og redeemet en tur til Afrika med Qatar og en Asiatur med Cathay og JAL F med skikkelig koko prising. Nå kjøpte og delte jeg en del poeng nylig og har bestemt meg for å avslutte US kapittelet for min egen del og brenner alle poengene snarest.

    Her er det nye award chartet. Ikke mange endringer enda, men trenden at de endrer uten forvarsel, er alarmerende. Så tenk deg godt hva din strategi blir

    https://www.usairways.com/pv_obj_ca...8781B47250100/filename/partnerawardtravel.pdf

    Hva Gary skriver: http://boardingarea.com/viewfromthe...s-eliminates-90000-business-class-asia-award/
     
    SASDC8 and GinTonic like this.
  2. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk hjertet litt i halsen, men heldigvis ikke store endringer for meg. Jeg har litt over 400k miles hos US, og har foreløpig kun tenkt å ta ut en tur til neste år, men må kanskje revurdere. En annen ting Tommy; vet du om US har beholdt eller endret reglene for stop-over eller open jaw enn hva de hadde i Star? Forstått det slik at reglene for flere stop-over var mer fleksible med oneworld awards.

    w
     
  3. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Det er fortsatt som før - enten én stopover eller open-jaw.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Inntil videre. AA har mye strengere regler as of to dager siden, tipper det nye programmet har reglene dere
     
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Gary forsvarer dem fortsatt... ufattelig. Jeg stoler ikke på dem lenger, og kommer til å ta ut alt av US-/AA-poeng de neste ukene før det kommer enda større endringer uten varsel.
     
    tommy777 liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med deg, Bjørn Helge. Jeg er ferdig med US. Har 236 US poeng igjen.

    AA kan jeg ikke gjøre noe med, siden jeg flyr over 100K med dem i USA, så poengene kommer inn fortløpende. Jeg har over 1,2 mill på konto nå. Var på vei til å ta ut Explorer Award for to, men rakk det ikke. Kommer til å ta ut noe TAM F den nærmeste tiden.

    Jeg så ikke null varsel komme for å være helt ærlig, det kom som en stor overraskelse på meg.
     
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Nybegynnerspørsmål: Hva er open-jaw?
    Robert H :)
     
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Huff å huff, fikk nesten den gode Imperial Stouten i vrangstrupen nå, jeg har 210 000 X 2 kontoer som da bør brennes av ASAP ZULU. Dersom vi blir sittende for lenge på gjerdet risikerer vi å sitte igjen med "svarte per", er det slik dere oppfatter situasjonen?

    Tror dere sjaangsene er store for at det eksisterende award chart for Oneworld blir enda dårligere enn d allerede er?

    Der koster en t/r Europa-Asia 140 000 i F og tilsvarende til Australia 160 000 i F. Den til Australia er jo ikke så helt ille, men klart Asia blir mye dårligere og uten noen stopp over.

    Europa-Afrika med 100 000 t/r i F er heller ikke ille i utgangspunktet, men flyr en BA får en jo fuel tax...

    Tenke tenke
     
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Du reiser videre fra en annen by. F.eks du lander i Beijing, tar tog til Sjanghai og reiser videre med fly
     
    Robert H liker dette
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Aha ;) tusen takk!
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Gapet til svigermor ;)
     
    Robert H liker dette
  12. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Gurgle.. :eek:
    Foretrekker deportering til Langtvekkistan (som uansett ville vært en bonus)
     
    tommy777 and Ruby like this.
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bor jo i langtvekkistan. Svigermødre her også ;)
     

Del denne siden