Enkeltreiser eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av amlo, 27. aug 2018.

  1. amlo

    amlo Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg skal på en rundreise med SAS til USA og United innland. Reisen er kjøpt via et reisebyrå, og er en gjennomgående reise med SAS (operert på vegne av SAS i USA).

    Teller alle mine flyvninger som "enkeltreise" mtp eurobonus hos SAS? Vil altså mine 6 enkeltreiser resultere i nivåbyggende reiser?
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Kun der SAS flyr fysisk. Hos partnere (Star Alliance) får du statusbyggende poeng, men legs telles ikke
     
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    Hvordan er det hvis man f.eks flyr OSL-CPH-PEK-PVG? Hva får man for strekket PEK-PVG, som er SAS hele veien? Ingenting eller teller det noe når man flyr videre innenfor Kina?
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Du får bare flyvninger til opptjening til status når du flyr med SAS metall.

    Du får poeng på alle Star Alliance partnere pluss status poeng på SAS sitt MasterCard.
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    PEK-PVG er vel air china? Der får du bare poeng og ikke kvalifisert SAS flyvning.
     
    rimitone liker dette
  6. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg er faktisk usikker, trodde det var en SAS maskin som gikk videre, men mulig du har rett og det går over til Air China, men da, om man har gjennomgående billett til PVG, får man da først poeng for reisen til PVG pluss miles fra Air China? Vil jo da nesten tro man ikke får noe for flighten mellom PEK og PVG da
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Viss du sender flight nr her så skal det være en grei sak å sjekke opp!

    Man får alltid poeng på strekkene, det er bare siste strekken du ikle får tellende flight mot sas status, men du får fortsatt poeng på den
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Klart du får det.
    Du får poeng for begge SAS flights; OSL-CPH + CPH-PEK i tillegg får du poeng for Air China sin flight PEK-PVG.

    Det man må bemerke er at det er ikke alltid man blir booket med Star Alliance partnere selv om man booker hos SAS.
    I USA eksempelvis kan du havne hos Virgin eller American Airlines, da får du ingen fordeler av star.
    Ingen poeng, ingen lounge, ingen ekstra bagajse ved utreise etc.

    Mange har nok lært dette på en lite optimal måte...
     
    rimitone and Shyneno like this.
  9. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne. Med litt smart planlegging er jeg rundt 90 legs pr. i min periode. Men det at kvalifiserte flygninger kun gjelder der SAS (+Widerøe som ikke er anbudsruter) flyr er av og til frustrerende...
    Er det andre som er i samme situasjon? Sliter litt med å forklare kona at det er smart å ikke fly raskeste ruta til destinasjonen :)
    Spessielt i planleggingen av tur til Athen og Firenze ser jeg at det fort kan spares en del tid med å fly med Aegean eller Swiss...
    #jobbermot90
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden