Er det jeg eller SAS som er vanskelig?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vegardg, 28. sept 2016.

  1. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Nå skal jeg på samme helgeturen og booket opprinnelig 8:25 fra TOS med 30min connection på OSL, men så har avgang blitt endret til 08:30 og MCT på OSL blitt underskredet. Dermed har SAS ombooket meg til 06:30 (blæh!).

    Jeg hadde ikke betenkeligheter med å booke opprinnelig rute (kunne også velge 06:30 ved booking), men dersom det ble varslet skjitvær ville jeg nok kontaktet SAS dagen før for å høre om endring, spesielt siden 08:30 kommer inn fra Alta på morgenen. Men å bekymre meg for vær 2 måneder tidlig gjør jeg ikke, og forstår at SAS ser det på samme måte. Skulle det varsles dårlig vær endrer kanskje også SAS sin fleksibilitet.

    PS! Kunne du ikke ringe for å høre om de kunne endre innenfor 24 timersfristen etter booking?
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    For det meste enig med OP, men det blir nok ikke noe champis på SKs regning om været har skylda. Teknisk ja.
     
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Et annet tilfelle som får meg til å påstå at SAS sine systemer er litt snodige er følgende:
    Skulle fra Bodø til Tromsø med 15.15 Flyet. Dette ble avlyst så de booket meg om til neste fly som går 18..noe.. Men da skulle de ha meg med på et fly ned til Værnes, som igjen skulle mellomlande i Bodø for å fly til Tromsø. Da spurte jeg om jeg kunne vente i Bodø istedenfor å heller gå på når de kom neste gang.. Diggere de grå stolene ved vinduene i Bodø.. Fikk lov til det da:)
    Så det kan jo være at de ansatte ikke orker å krangle mer med dataens valg og bare sier nei så lenge det er enklest.
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kor mange bonuspoeng tapte du på å sitte i dei stolane utan gratis kaffi i staden for å nyte to "gratis" turar? :)
     
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det var vel 250 pr stk eller noe, men var ikke så inn i gamet da dessverre..
     
    Stuttfeiten liker dette
  6. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner helt og holdent hva du mener, og det er merkelig at SAS selv vil påta seg den risikoen frivillig, når de kunne sikret seg "gratis" som du sier.
    Heldigvis treffer jeg stort sett oppegående folk i SAS som har fått lov å tenke selv, men det er jo ikke en garanti ^^

    At det blandes inn å skifte vanlige flights i dette er jeg uforstående til, selv om jeg personlig også synes de der kan gjøre en unntakelse innimellom for deres beste kunder (og det gjør de heldigvis...).
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Man har en beregnet transfer tid risiko. Når SAS velger å selge billetter med x antall minutter i transfertid på flyplass y. Så er dette en nøye beregnet risiko. Evaluert av både SAS og driftere av flyplass y.
    I lys av det, skjønner jeg godt at de ikke er interessert i å gratis endre en booking som ikke kan endres, gebyrfritt, 2 dager etter den er bestilt og 3 måneder før den skal benyttes.

    Hvis man er ubekvem med transfertid som garanteres av flyselskapet og flyplassen, så har man selv anledning til å velge større transfertid, kanskje til en ubehagelig større pris.
     

Del denne siden